2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
خاصیت های کشمش سبز؛ از لاغری تا کاهش فشار خون

خاصیت های کشمش سبز؛ از لاغری تا کاهش فشار خون

کشمش سبز سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی دارد که در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -کشمش سبز از جمله مواد خوراکی است که حتما باید در رژیم غذایی خود جا بدهید و حتی چه بهتر که موقع نوشیدن چای از آن به جای قند استفاده کنید. به طور کلی انواع کشمش بسیار پرخاصیت هستند که از نوع سبز آن معمولا در آجیل استفاده می شود و نوع سیاه آن برای پخت غذاهایی مانند عدس پلو کاربرد دارد.

 

مواد مغذی کشمش

کشمش سرشار از مواد مغذی است که انرژی مورد نیاز بدن تان را تامین می کند. دو نوع ویتامین آ و ب به وفور در این خوراکی وجود دارد و علاوه بر این کشمش حاوی مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، فسفر، آهن و منگنز است.

کشمش سبز چه خاصیت هایی دارد

فواید کشمش چیست

کشمش به طور کلی برای رفع کم‌ خونی و ضعف عمومی بدن بسیار مفید است و به رفع سموم از بدن و فعالیت کلیه‌ها کمک می کند.

 

علاوه بر این خوردن کشمش به کسانی که دچار بیماری نقرس و رماتیسم هستند و همچنین به خانم‌های باردار و مادران شیرده همواره توصیه می‌شود.

 

کشمش دارای فیبر زیادی است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.

 

مصرف این میوه خشک برای افرادی که به افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی دچار هستند، توصیه می‌شود.

 

کشمش سبز برای خستگی و ضعف

مصرف کشمش سبز به طور مرتب و روزانه، سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند، استرس را کاهش داده و به‌دلیل میزان کالری بالایی که دارد، به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک خواهد کرد.

 

دانستنی: نمک های رنگی چه خاصیت ها و ضررهایی دارند

 

با کشمش سبز لاغر شوید

کشمش سبز، به دلیل داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی است، همچنین مصرف آن باعث احساس سیری شده و از اشتهای کاذب پیشگیری می‌کند و از این‌رو برای کاهش وزن مفید است.

فواید کشمش سبز چیست

از پوکی استخوان جلوگیری کنید

کشمش سبز حاوی انواع مواد معدنی به ویژه کلسیم، بور و فسفر است و در سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد و مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. همچنین کشمش سبز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین دی است که به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

 

مفید برای ضعف جنسی

درمان ضعف جنسی از خواص کشمش سبز است. مصرف کشمش به تحریک میل جنسی کمک کرده و به علت وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژینین، باعث انگیختگی جنسی می‌شود.

 

پیشگیری از سرطان

کشمش سرشار از ماده ای به نام کاتچین‌ است که نوعی آنتی‌اکسیدان‌ پلی‌فنولی در خون است و در پیشگیری از سرطان نقش دارد. همچنین فیبر موجود در کشمش به دفع صفرا از بدن کمک می‌کند و از این طریق سمومی در بدن که می‌تواند در بروز سرطان موثر باشند را دفع خواهد کرد.

 

کشمش فشار خون را پایین می آورد

یکی از خواص کشمش سبز، کاهش فشار خون بالا به دلیل وجود مقادیر زیاد پتاسیم در این میوه است. مصرف این میوه تنش موجود در رگ‌های خونی را کم کرده و باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود.

 

به دستگاه گوارش خود کمک کنید

تقویت دستگاه گوارش از خواص کشمش سبز است. مصرف این میوه باعث می‌شود سموم و مواد مضر از دستگاه گوارش دفع و بدن را از بیماری‌های روده، رشد باکتری ها و ناراحتی ناشی از التهاب آن محافظت می‌کند.

 

از بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید

مصرف کشمش سبز باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود و از این طریق به رفع یکی از دلایل مهم بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، همچنین مصرف این میوه خشک باعث عملکرد بهتر و صحیح رگهای خون می‌شود.

 

منابع: همشهری – افکار نیوز

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.