2021/09/27
۱۴۰۰ دوشنبه ۵ مهر
دیباچه
طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی در فر

طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی در فر

با دستور پخت این مطلب می توانید یکی از خوشمزه ترین خوراک های سبزیجات رژیمی را تهیه کنید.

دوات آنلاین -خوراک سبزیجات از جمله غذاهای رژیمی است که می توان آن را به روش ها و انواع مختلف تهیه کرد. دستور پخت یکی از خوشمزه ترین های این غذا را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید.

خوراک سبزیجات را چگونه در فر بپزیم

مواد لازم برای خوراک سبزیجات

سیب زمینی متوسط -4 عدد

هویج متوسط -  4 عدد

کلم بروکلی بزرگ –یک عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی - 2 عدد

تره فرنگی بزرگ - 2 عدد ( به دلخواه)

ادویه دلخواه  - 2 قاشق غذاخوری

پیاز داغ - 2 قاشق غذاخوری

پودر آویشن - یک قاشق چای‌خوری

روغن زیتون - 4 قاشق غذاخوری

  با طرز تهیه و دستور پخت خوراک سبزیجات رژیمی در فر آشنا شوید

دستور پخت خوراک سبزیجات با فر

1- فر را با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد از قبل روشن کنید.

 

2- سیب زمینی‌ها را به اندازه متوسط که خیلی باریک نباشد خلال یا نگینی کنید.

 

غذای رژیمی: اسپاگتی اسکواش چیست و چطور درست کنیم

 

3- هویج‌ها را کمی نازک‌تر از سیب زمینی ها خلال  کنید، چون هویج‌ دیرتر از سیب زمینی‌ها کباب می شود پس باید کمی نازک‌تر بریده شود.

 

4- کلم بروکلی را به قطعات کوچک خرد کنید.

 

5- قسمت سفید تره فرنگی را به اندازه 2 سانتی متر حلقه کنید و فلفل دلمه ای‌ها را هم به اندازه متوسط نگینی کنید.

 

6- پس از قرار دادن همه مواد در سینی مناسب فر با قاشق روی آن روغن زیتون بریزید سپس ادویه، پودر آویشن و پیاز داغ بدون روغن ریز خورد شده را روی مواد بپاشید.

 

فیلم آشپزی: طرز تهیه رول سبزیجات خوشمزه

 

 7- همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

8- سینی محتوی سبزیجات را روی پنجره وسط فر قرار دهید تا همه سبزیجات با هم حدود نیم ساعت پخته و گریل شوند.

 

9- در طی مدت پخت، هر 10 دقیقه یک بار، سینی را از فر بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید و زیر و رو کنید.

 

زعفران کشمون
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.