2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقشه پلید زن و مرد عاشق پیشه لو رفت

نقشه پلید زن و مرد عاشق پیشه لو رفت

متهم: قرار گذاشتیم پس از اینکه وضع مالی‌مان خوب شد با هم ازدواج کنیم، اما مدتی قبل به خاطر بیماری کرونا هتل نیمه تعطیل شد و ما دو نفر هم از هتل اخراج شدیم.

دوات آنلاین -زن و مرد عاشق پیشه پس از اخراج از هتلی در پایتخت با طراحی نقشه‌ای شوم شروع به کلاهبرداری کردند. آن‌ها در تماس با خانواده‌ها با طرح این ادعا که عضوی از خانواده‌شان تصادف کرده یا به زندان افتاده نقشه‌شان را عملی می‌کردند.

 

به گزارش جوان، بهمن‌سال گذشته بود که زن سالخورده‌ای در شمال تهران به اداره پلیس رفت و از مرد ناشناسی به اتهام کلاهبرداری ۵۰‌میلیون تومانی شکایت کرد.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: چند سال قبل پسرم برای ادامه تحصیل و زندگی به کشور کانادا رفت و از آن زمان به بعد من در تهران تنها شدم. پسرم علاوه بر تحصیل در آنجا کار هم می‌کند، اما معمولاً هر چند ماه یک‌بار به او کمک مالی می‌کنم.

 

چند روز قبل تلفن خانه‌ام به صدا در آمد و وقتی گوشی را برداشتم صدا خیلی ضعیف بود به طوری که صدایی که می‌شنیدم قابل تشخیص نبود به همین خاطر فکر کردم پسرم کامران است که از کانادا با من تماس گرفته است. چند باری پشت گوشی کامران را صدا زدم و از او سؤال کردم که اوضاع و احوالش در کانادا خوب است، اما صدایی نشنیدم و لحظاتی بعد هم صدای بوق بوق تلفن به گوشم رسید که مشخص شد قطع شده است.

 

کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی

پس از این نگران پسرم شدم و چند باری به خانه و تلفن همراهش در کانادا تماس گرفتم، اما کامران جواب نداد تا اینکه روز بعد دوباره تلفن خانه‌ام به صدا در آمد و این بار مرد که خودش را دوست کامران معرفی کرد مدعی شد که برای کامران در کشور کانادا حادثه‌ای رخ داده و الان هم پلیس او را بازداشت کرده و برای آزادی‌اش نیاز به ۵۰‌میلیون تومان پول دارد. مرد ناشناس در ادامه گفت «کامران از من خواسته تا با شما تماس بگیرم که برای او پول بفرستید» و در پایان هم شماره کارتی به من داد و خداحافظی کرد و قرار شد وقتی پول را به کارتش واریز کردم دوباره با من تماس بگیرد.

 

در حالی که خیلی نگران پسرم بودم مبلغ ۵۰‌میلیون تومان فراهم کردم و به شماره کارتی که آن مرد به من داده بود واریز کردم، اما خبری از او نشد تا اینکه امروز پسرم با من تماس گرفت و گفت به خاطر اینکه محل زندگی‌اش را تغییر داده چند روزی نتوانسته است با من تماس بگیرد. او گفت اصلاً در زندان نبوده و از کسی هم نخواسته که با من تماس بگیرد که برای او پول بفرستم و آنجا بود که متوجه شدم مرد ناشناس از من کلاهبرداری کرده است.

 

شکایت‌های سریالی

با شکایت زن سالخورده تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس شعبه چهارم دادیاری دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی مرد کلاهبردار وارد عمل شدند.

 

مأموران پلیس در نخستین گام با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت مرد کلاهبردار با همدستی زنی با ترفند‌های مختلفی از شهروندان کلاهبرداری می‌کند. بررسی‌ها نشان داد دو متهم پس از شناسایی طعمه‌های خود با آن‌ها تماس می‌گیرند و مدعی می‌شوند پسر یا دختر آن‌ها در خارج از کشور به خاطر حادثه‌ای نیاز به پول دارد یا اینکه ادعا می‌کنند پسر یا دختر یا مرد خانواده تصادف کرده یا بیماری کرونا گرفته و الان بستری است و نیاز به پول دارد و به این ترتیب بین ۵ تا ۳۰‌میلیون تومان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

 

تلفن سرقتی

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان زن و مرد جوان افزوده می‌شد کارآگاهان پلیس‌آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند تا اینکه چند روز قبل به آن‌ها خبر رسید مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شمالی تهران مردی ۲۷‌ساله‌ای را به نام بهرام همراه گوشی سرقتی دستگیر کرده‌اند که در بررسی گوشی سرقتی با شماره‌های مختلف و پیام‌های واریزی پول به کارتی روبه‌رو شده‌اند که حکایت از آن دارد بهرام از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

 

بدین ترتیب متهم برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت که مشخص شد وی همان مرد کلاهبرداری است که از مدتی قبل تحت تعقیب مأموران پلیس قرار دارد.

 

متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی دختر مورد علاقه‌اش اعتراف کرد.

 

اخراجی‌های هتل

متهم چند روز قبل پس از انتقال به دادسرای ناحیه‌۳۴ به جرم خود اقرار کرد.

 

بهرام گفت: چند سالی بود در یکی از هتل‌های درجه یک تهران مشغول به کار بودم که در آنجا با فریبا که او هم در هتل کار می‌کرد آشنا شدم. ما دو نفر به هم علاقه پیدا کردیم و قرار گذاشتیم پس از اینکه وضع مالی‌مان خوب شد با هم ازدواج کنیم، اما مدتی قبل به خاطر بیماری کرونا هتل نیمه تعطیل شد و ما دو نفر هم از هتل اخراج شدیم. بیکاری و بی‌پولی بلایی بود که به جان ما دو نفر افتاده بود که تصمیم گرفتیم از شهروندان کلاهبرداری کنیم.

 

یک روز که با خانه‌مان تماس گرفتم مادرم گوشی برداشت، اما صدای مرا نمی‌شنید و فکر می‌کرد که خواهرم که شهرستان زندگی می‌کند پشت خط است و مدام نام او را صدا می‌زد و همین تلفن جرقه‌ای به ذهنم زد و تصمیم گرفتم با این شیوه از شهروندانی که فرزندانشان خارج از کشور هستند کلاهبرداری کنم. ما دو نفر ابتدا به سراغ افراد آشنا می‌رفتیم، چون می‌دانستیم که مثلاً فرزندانشان خارج از کشور زندگی می‌کند و بعد با آن‌ها تماس می‌گرفتیم و حرف نمی‌زدیم و آن‌ها را نگران می‌کردیم. معمولاً وقتی حرف نمی‌زدیم آن‌ها مدام نام فرزندشان را صدا می‌زدند و گاهی هم به اعضای خانواده می‌گفتند «مثلاً می‌گفتند ساکت، فریدون از انگلستان تماس گرفته است». روز بعد دوباره تماس می‌گرفتیم و ادعا می‌کردیم که دوست پسرشان هستیم و برای او اتفاقی رخ داده است و نیاز به پول دارد و با اطلاعاتی که می‌دادیم اعتماد آن‌ها را جلب می‌کردیم و پولی را که می‌خواستیم به کارت ما واریز می‌کردند.

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات طعمه‌های ما داخل ایران بودند که من یا فریبا با خانواده‌های آن‌ها تماس می‌گرفتیم و ادعا می‌کردیم فرزندانشان تصادف کرده یا بیماری کرونا گرفته‌اند و الان در بیمارستان بستری هستند و باید برای درمان به شماره کارتی که می‌دادیم پول واریز کنند که اکثر آن‌ها قبول می‌کردند. وی در پایان گفت: فریبا ابتدا قبول نکرد، اما وقتی به او گفتم که برای جشن ازدواج پول نیاز داریم با من همدستی کرد که در نهایت در این مدت با ۱۰۰‌نفر تماس گرفتیم که از اکثر آن‌ها موفق به کلاهبرداری شدیم.

 

متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند. مأموران پلیس در تلاشند تا همدست متهم را دستگیر کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.