2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه کیک مهیاوه، یک کیک شور

طرز تهیه کیک مهیاوه، یک کیک شور

کیک مهیاوه نسبت به سایر کیک ها مزه متفاوتی دارد. یک بار آن را در خانه درست کنید.

دوات آنلاین -مهیاوه نوعی کیک شور مزه و مرسوم در مناطق جنوبی کشور و به‌ویژه در کشور امارات است. این کیک بافتی نرم دارد و از سسی به نام مهیاوه در آن استفاده می‌شود که از نوعی ماهی گرفته می‌شود. از همین رو این کیک به این نام شهرت دارد.

 

مواد لازم برای کیک مهیاوه

تخم‌مرغ: ۳عدد

آرد: دو و نیم پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

آب ولرم: یک پیمانه

شیرخشک: ۳ قاشق سوپ‌خوری

خمیرمایه ترش و شکر (هرکدام): یک قاشق سوپ‌خوری

نمک و بکینگ پودر (هرکدام): نصف قاشق چای‌خوری

 

مواد میانی و رویه

پنیر چدار (خامه یا پنیر صبحانه): ۱۲۰ گرم

تخم‌مرغ: یک عددکامل و یک زرده

مهیاوه: حدود یک‌سوم پیمانه

کنجد و سیاه‌دانه: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت کیک مهیاوه چگونه است

دستور پخت کیک مهیاوه

آب ولرم و خمیر مایه و شکر را مخلوط کرده و رویش درپوش بگذارید تا پف کند و مطمئن شوید خمیر مایه سالم باشد. در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را با مفتول مخلوط کرده و سپس روغن را افزوده و دوباره مخلوط کنید.

 

شیرینی پزی: پاپسیکلز کیک چیست + طرز تهیه

 

حالا خمیر مایه عمل آمده را نیز به مواد اضافه کنید. آرد، بکینگ پودر، شیرخشک و نمک را باهم الک کرده و با رازیانه‌های نیم‌کوب ترکیب کنید و هم بزنید. سپس موادخشک (مواد آردی) را به ظرف مخلوط تخم‌مرغ‌ها بیفزایید و کاملا مخلوط کنید. در نهایت مواد شلی به‌دست می‌آید مانند مواد کیک که باید استراحت کند.

 

سپس روی آن را بپوشانید و بگذارید حجم‌اش ۲برابر شود. حالا نیمی از مواد را در قالب ریخته و با دست خیس یکدست کنید و رویش را صاف کنید. یک تخم‌مرغ کامل را هم‌زده و نیمی از سس مهیاوه را با تخم‌مرغ مخلوط کرده وسط مواد ریخته همراه با کمی رازیانه که روی آن می‌پاشید. و حالا نیم دیگر خمیر را روی آنها بریزید.

 

دوباره روی آن را پوشانده و استراحت دوم داده تا بالا بیاید. فر را روی درجه حرارت ۱۷۵سانتی‌گراد گرم کنید. پنیر صبحانه را خرد کرده و بعد از استراحت با فاصله در مواد فرو کنید.

 

زرده تخم‌مرغ روی خمیر رومال کرده و کنجد و سیاه‌دانه پاشیده و در فر قرار دهید. مدت زمان پخت بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. بعد از پخت خارج کرده و در صورت تمایل نیم دیگر مهیاوه را رویش ریخته و بعد از خنک شدن برش دهید.

 

منبع: همشهری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.