2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای هاشم و سهراب در سریال از سرنوشت 4 چه اتفاقاتی می افتد

برای هاشم و سهراب در سریال از سرنوشت 4 چه اتفاقاتی می افتد

گفت و گو با دارا حیایی، کیسان دیباج و فاطیما بهارمست را درباره فصل چهارم سریال از سرنوشت بخوانید.

دوات آنلاین -در حالی که کار ضبط فصل چهارم سریال از سرنوشت ادامه دارد دارا حیایی، کیسان دیباج و فاطیما بهارمست در گفت و گو با جام جم درباره برخی تغییر و تحولات در زندگی هاشم، سهراب و نغمه صحبت کرده اند که در ادامه آمده است.

دارا حیایی در نقش هاشم در سریال از سرنوشت

فصل‌ چهارم سریال از سرنوشت جذاب‌تر از قبل است

دارا حیایی، بازیگر نقش هاشم از ویژگی‌های این شخصیت در فصل جدید به جام‌جم می‌گوید.

*با توجه به این‌که هاشم در فصل قبل وارد زندان شد و پایان خوشایندی نداشت، آیا نویسنده‌ها در فصل جدید سرنوشت بهتری برایش در نظر گرفته‌اند؟

البته من هر چقدر کمتر درباره هاشم صحبت کنم، برای مخاطب بهتر است و از جذابیت کار برایش کاسته نمی‌شود. با این حال می‌توانم بگویم هاشم در این فصل تغییروتحول بسیار بانمکی دارد که به‌شخصه دوستش دارم و فکر می‌کنم مخاطبان هم دوست داشته باشند و فصل چهارم خیلی متفاوت است.

 

*از چه نظر متفاوت است؟

به نظر من جزییات بسیاری در فیلمنامه هست و قصه‌اش پخته‌تر شده است. ضمن این‌که به‌خاطر شخصیت‌های بسیاری که وارد قصه می‌شوند، بازیگران جدیدی در این فصل معرفی می‌شوند که شاید بتوان گفت یکی از ویژگی‌های فصل جدید ازسرنوشت همین نکته باشد؛ بنابراین دوست دارم به مخاطبان این مجموعه بگویم که حتما فصل جدید را دنبال کنید چون جذابیت‌های بسیاری دارد.

 

* معمولا اغلب مجموعه‌هایی که ساخت آنها به فصل‌های بعدی رسیده، نتوانستند موفقیت‌های گذشته را تکرار کرده و برای مخاطبان جذاب باشند. فکر می‌کنید این اتفاق برای «از سرنوشت» هم خواهد افتاد یا این‌که جذاب‌تر خواهد شد؟

من فکر می‌کنم اولویت همه افرادی که در این پروژه کار می‌کنند، کیفیت است. ما با کمیت کار نداریم و نمی‌خواهیم که به‌دلیل ادامه‌دار شدن از کیفیت سریال بکاهیم. بنابراین وقتی کیفیت یک مجموعه خوب و استاندارد باشد، مخاطب مشتاق می‌شود آن را دنبال کند، حالا هر چند فصل هم که داشته باشد. من هم به‌عنوان یکی از اعضای این پروژه که از قصه و فیلمنامه باخبرم و شاهد تولید باکیفیت سریال هستم، فکر می‌کنم از سرنوشت در فصل چهار هم موفق باشد و بتواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

 

* خودتان چقدر مشتاق بودید که ادامه داستان هاشم نوشته و ساخته شود؟

صد در صد مشتاق بودم و دوست داشتم داستان هاشم ادامه پیدا کند. چون هاشم هر سرنوشتی که داشته باشد برایش جذاب است.

 

* پیش‌بینی‌تان از استقبال مخاطب هنگام پخش چیست؟

من فکر می‌کنم استقبال خوبی از این فصل خواهد شد. حتی اگر در کنار قدرتمندترین سریال باشد و همزمان با هم پخش شود، باز هم از سرنوشت مخاطبان خود را دارد.

 

* کرونا چقدر روی کار و تمرکز شما تاثیر گذاشته است؟

در فصل قبل کرونا نبود و در این فصل متاسفانه ما با استرس و شرایط وحشتناکی کار می‌کنیم. گرچه سعی می‌کنیم رعایت کنیم تا بیمار نشویم. با این حال نگرانی و استرس بیماری وجود دارد؛ به‌خصوص در سکانس‌های داخلی و پربازیگر که این استرس بیشتر هم می‌شود.

 

* چطور سعی می‌کنید تمرکزتان به‌هم نریزد و لطمه‌ای به کارتان وارد نشود؟

تلاش می‌کنم تمرکزم در کار به‌هم نریزد. البته همه دوستان غیر از بازیگران ماسک می‌زنند و همین موضوع از استرس کار کم می‌کند. امیدوارم هنگام پخش هم مردم سریال را دوست داشته باشند تا خستگی کار و استرس و فشاری که به‌دلیل کرونا روی همه بچه‌ها هست به‌در شود.

کیسان دیباج در نقش سهراب در سریال از سرنوشت

سریال از سرنوشت می‌تواند ادامه داشته باشد

کیسان دیباج، بازیگر نقش سهراب از ویژگی‌های این نقش در فصل چهارم به جام‌جم می‌گوید.

 

* در طول سه فصل با شخصیت سهراب آشنا شدیم و همراه فراز و فرود زندگی‌اش بودیم. حالا در فصل جدید چقدر به پختگی رسیده و آیا قرار است شاهد اتفاقات خوبی برای این شخصیت باشیم؟

 اصولا به همین دلیل فصل چهار برای این مجموعه ساخته شده که داستان‌های جدید و جذابی برای هاشم و سهراب روایت شود؛ چون در فصل قبل کاراکترها را دیده‌ایم و با آنها آشنا شده‌ایم و برایمان سرنوشت انها جذاب‌تر شده. حالا می‌خواهیم ببینیم چه اتفاقاتی در زندگی آنها می‌افتد و آنها چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. اصلا یکی از ویژگی‌های سریال‌های دنباله‌دار این است که مخاطب با شخصیت‌ها انس می‌گیرد و تماشای زندگی آنها برایش جذاب می‌شود. بنابراین مثل فصل قبل برای سهراب و هاشم کلی اتفاق در حوزه کار و زندگی‌شان می‌افتد.

 

* البته در فصل قبل تکلیف زندگی مشترک هر دو شخصیت مشخص شد. آیا باز هم در این مساله دچار چالش می‌شوند؟

در این فصل بیشتر وارد زندگی شخصی‌شان می‌شویم و شاهد ورود آدم‌های دیگری به زندگی‌شان هستیم و همین‌طور اتفاقات پی در پی را پشت‌سر می‌گذارند. بیشتر از این نمی‌توانم توضیحی بدهم؛ چون به‌هر حال مخاطب خودش باید بیننده سریال باشد و از تماشای آن لذت ببرد.

 

* معمولا در کارهای فصل‌بندی شده مخاطب با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده و حال قصه و فیلمنامه است که باعث همراهی مخاطب می‌شود. شما چه پیش‌بینی از بازخورد مخاطبان دارید؟

به نظر من شناخت مخاطب از شخصیت‌ها در کنار قصه در جذب مخاطب خیلی مهم است. شما وقتی شخصیتی را می‌شناسید و اتفاقات زندگی‌اش را دنبال کردید، برایتان جذاب است که از سرنوشت آنها باخبر شوید. آن شخصیت‌ها درست مثل عضوی از خانواده شما می‌شوند و به همین دلیل تماشای زندگی‌شان برایتان خوشایند می‌شود.

 

* فکر می‌کنید این مجموعه پتانسیل ادامه‌دار شدن در فصل‌های بسیاری را داشته باشد؟

بله چون مردم سریال را دوست داشتند و خیلی به ما لطف و محبت دارند و خودمان هم این شخصیت‌ها را دوست داشتیم و می‌خواستیم که داستان زندگی هاشم و سهراب ادامه داشته باشد، بنابراین فکر می‌کنم از سرنوشت این قابلیت را داشته باشد که در تولید به فصل‌های دیگر هم برسد.

 

* در این وقفه‌ای که از پخش فصل سوم تا تولید فصل چهارم ایجاد شد، چه بازخوردی از مردم گرفتید؟ آیا مشتاق به دیدن ادامه این مجموعه بودند و این‌که چه سؤالاتی از شما می‌پرسیدند؟

مدتی که به‌دلیل کرونا در خانه بودیم و ارتباطی با مردم نداشتیم. اما واقعیت این است که همچنان به ما لطف دارند و درباره سریال صحبت می‌کنند. اتفاقا زمانی که ارتباط تلفنی با مردم در صداوسیما داشتیم، اغلب از ما سؤال می‌کردند که قرار هست فصل چهار سریال ساخته شود؟ بنابراین هم ما دوست داشتیم فصل جدید ساخته شود و هم مردم. امیدوارم که موقع پخش هم مردم دوست داشته باشند.

 

* کرونا چقدر توانسته روی کار شما تاثیر بگذارد؟ به‌خصوص رفاقتی که بین هاشم و سهراب است و باعث می‌شود مقابل دوربین از هم فاصله نداشته باشند تا بتوانند این رفاقت را به مخاطب نشان بدهند و این‌که هر دو باید بدون ماسک بازی کنید؟

 شرایط به هر حال سخت است و ما هم این نگرانی و استرس را داریم. اما به‌جز بازیگران همه عوامل ماسک می‌زنند و این موضوع از نگرانی ما کم می‌کند. اما خب در فضاها و لوکیشن‌های بسته همچنان نگرانی وجود دارد. همه افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند فقط به دلیل علاقه و عشق به مردم جانشان را به خطر انداخته‌اند. چون همان‌طور که می‌دانید اغلب مشاغل تعطیل هستند ولی ما در حال کار هستیم.

 

*شما که درگیر بیماری نشدید؟

نه خوشبختانه و امیدوارم این پروژه به خیر بگذرد و همه به سلامتی از آن عبور کنیم.

فاطیما بهارمست در نقش نغمه در سریال از سرنوشت

در سریال از سرنوشت ۴ مخاطب را غافلگیر می‌کنیم

فاطیما بهارمست، بازیگر نقش نغمه درباره ویژگی‌های این شخصیت در فصل 4 می‌گوید.

 

* نغمه در فصل قبل در زندگی مشترک با موانعی روبه‌رو شد. چقدر این فصل به پختگی رسیده و قرار است شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی برای این شخصیت باشیم؟

نغمه از فصل قبل خیلی تغییر کرده و می‌توانم بگویم نغمه و هاشم قصه متفاوتی از قبل دارند.

 

* یعنی بیشتر از فصل قبل به زندگی آنها پرداخته خواهد شد؟

اصلا نمی‌شود حدس زد که چه اتفاقاتی برایشان خواهد افتاد. یعنی از همان قسمت اول غافلگیری بزرگی برای مخاطب در قصه هست که البته نمی‌توانم در این باره چیزی بگویم.

 

* در فصل‌های گذشته محوریت سریال سهراب و هاشم بودند. منظورتان این است که در این فصل محوریت سریال، زندگی نغمه و هاشم می‌شود؟

به هر حال قصه، قصه پسرهاست و نمی‌توانم بگویم در این فصل نغمه محوریت داستان است. چون نغمه و آرزو در فصل قبل هم مکمل این دو شخصیت بودند و در این سری هم به همین شکل است. ولی ما نغمه را در این فصل در موقعیت‌های مختلفی نسبت به قبل می‌بینیم. در فصل قبل ما نغمه را در کنار هاشم می‌دیدیم. اما در اینجا نغمه زندگی و قصه خودش را دارد.

 

*با این حساب شخصیت نغمه در فیلمنامه فصل جدید برای خودتان جذاب‌تر شده؟

شخصیت نغمه از همان ابتدا برای من جذاب بود و من همچنان دوستش دارم. فکر می‌کنم در فصل جدید تغییر چندانی در شخصیتش به‌وجود نیامده باشد. فقط این‌که به لحاظ سنی و شخصیتی به پختگی رسیده‌است. البته داستان حدود دو سه سال از فصل قبل گذشته و تغییر سنی را ما خیلی در نغمه احساس نمی‌کنیم. اما خب به دلیل مسائلی که در گذشته داشته به پختگی در شخصیتش رسیده است.

 

* به نظر شما که در جریان قصه و شخصیت‌ها هستید، این فصل می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند؟

من فکر می‌کنم تا زمانی که پتانسیل داشته باشد، می‌تواند ساخته شود. از طرفی معتقدم از همان ابتدا شخصیت‌ها به‌قدری جذاب خلق شدند که می‌توان روی همین کاراکترها قصه گفت و جلو رفت و بیننده هم دوست داشته باشد. البته من کلیت داستان را می‌دانستم و فیلمنامه کلی را نخوانده بودم. البته از جزئیات کار مطلع بودم. با این حال فکر می‌کنم بتواند قصه این فصل کشش و جذابیت برای مخاطب داشته باشد. چون نویسنده‌های ما خوب بلد هستند قصه بگویند. اما قرار نیست شق‌القمر کنیم. به هر حال نمونه‌های بسیاری در تلویزیون داشتیم مثل «پایتخت» که کاراکترها جذاب شده بودند و حالا هر کدام از آنها در هر قصه‌ای که قرار می‌گرفتند، جواب می‌داد.

 

* اما مثالی که زدید درباره یک مجموعه کمدی بود. در حالی که سریال از سرنوشت ملودرام است و ممکن است اتفاقی که برای یک سریال کمدی می‌افتد برای ملودرام رخ ندهد؟

بله اما این مجموعه هم کاراکترهایی داشته که برای مردم باورپذیر و جالب بودند و مردم علاقه دارند از سرنوشت آنها باخبر شوند؛ ضمن این‌که قصه خوبی هم این فصل برای آنها نوشته شده است. نکته خوب دیگر این سریال این است که زمان زیادی نگذشته و حدود دو سه سال داستان رو به جلو رفته.

 

* فکر می‌کنید کرونا چقدر روی کار توانسته تاثیرگذار باشد؟

به‌هر حال بی‌تاثیر نبوده و ما با صحنه‌های خارجی و فضاهای باز شروع کردیم. با این حال وقتی وارد لوکیشن‌های داخلی می‌شویم این استرس و نگرانی به‌وجود می‌آید، چون به‌دلیل صداگذاری صحنه معمولا تهویه و کولر و هر‌چیزی که مشکلی برای صدا ایجاد می‌کند باید خاموش باشد. از طرفی اگر تعداد هنروران بیشتر شود هم نگرانی ما در کار بیشتر می‌شود. من در این چند روز چند بار در کار تمرکزم را از دست دادم. به‌هر حال وضعیت ترسناکی است. امیدوارم هر‌چه زودتر تمام شود و ما بتوانیم مثل گذشته کار کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
آراد 1401/06/22
سلام من می گم که هاشم با نغمه ازدواج کند زندگی خوبی داشته باشند سهراب با آرزو ازدواج کند و زندگی خوب و خوشی داشته باشند. بچه های سهراب و هاشم عرفان برزین در نقش حسین ، یاس نوروزی در نقش مائده ، حسین شهبازی در نقش امیر ، مائده نجفی در نقش مهسا
ناشناس 1401/02/30
عالی
ناشناس 1401/02/30
هاشم و سهراب عالی بازی می کنند دارا حیایی مثل پدرش مهربون و خوش اخلاق و خوش رو و درجه یک بازی می کند.
ناشناس 1401/02/25
خوبه
ناشناس 1401/01/22
عالیه
ناشناس 1400/08/12
راست میگی ولی اگه طلاق میگرفتن هاشم آنقدر شاد وغزل خون نبود
ناشناس 1400/03/04
فکر کنم غافلگیری بزرگ طلاق نغمه از هاشم باه درسته؟بعدم چرا همیشه نغمه نسبت به ارزو تو اولویته؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.