2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی فیلم دسته دختران؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی فیلم دسته دختران؛ خلاصه داستان و بازیگران

اطلاعات اولیه ای که درباره فیلم دسته دختران لازم است بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -فیلم دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی و محصول بنیاد سینمایی فارابی فیلمی در زمینه دفاع مقدس است و به مقاومت 34 روزه خرمشهر می پردازد.

پوستر فیلم دسته دختران

خلاصه داستان فیلم دسته دختران

فیلم دسته دختران تصویری از  مقاومت  و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدای جنگ است و فیلمبرداری این فیلم در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز و تهران انجام شده است.

 

بازیگران فیلم دسته دختران

نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، و با حضور مهدی حسینی‌نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منیر قیدی کارگردان فیلم دسته دختران

کارگردان فیلم دسته دختران

منیر قیدی که فیلم دسته دختران را کارگردانی کرده متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۱ است. او را پیش از این فیلم با فیلمی دیگر به نام ویلایی ها درباره دفاع مقدس و نقش زنان شناخته بودیم. ویلایی ها در واقع نخستین تجربه سینمایی این بانوی هنرمند در مقام کارگردان بود البته او پیش از آن یک تله فیلم حتی اگر شب باشد را ساخته بود.

 

در فیلم ویلایی ها می بینیم در سال های جنگ، خانواده برخی رزمندگان در مجتمع های ویلایی در حوالی خط مقدم ساکن شده اند... در این فیلم به نقش زنان پرداخته می شود. طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، ثریا قاسمی، آناهیتا افشار، صابر ابر، گیتی قاسمی، امیرعلی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، فریما کهنمویی، سوگند بارانی، سوگل بارانی، آوین منصوری، معصومه بیگی و مهدخت مولایی بازیگران ویلایی ها بودند.

 

منیر قیدی همچنین سابقه بازیگری نیز دارد و در مجموعه این خانه دور است نقش آفرینی کرده بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.