2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه پاناکوتای شکلاتی؛ یک دسر ایتالیایی

طرز تهیه پاناکوتای شکلاتی؛ یک دسر ایتالیایی

پاناکوتای شکلاتی از جمله دسرهایی است که با آن می توانید از مهمانان خود پذیرایی کنید.

دوات آنلاین -دسر پاناکوتا یک دسر معروف ایتالیایی است که در قدیم با مخلوط سفیده تخم‌مرغ و عسل و خامه تهیه می‌شد. زمانی که این دسر به مرور زمان وارد منوی رستوران‌ها و هتل‌ها شد و در کشورهای دیگر طرفدار پیدا کرد، عناصر اصلی آن تغییر یافت. هم‌اکنون مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده آن خامه و شیر و پودر ژلاتین است که دسر پاناکوتا را نزدیک به خانواده پودینگ‌ها با پایه خامه، قرار می‌دهد. جالب است بدانید کلمه پاناکوتا یک کلمه ایتالیایی و به معنی خامه پخته شده است. دسر پاناکوتا با طعم‌های مختلف مثل وانیل و قهوه و شکلات، همچنین میوه‌های مختلف طعم‌دار می‌شود. طرز تهیه آن را در ادامه به نقش از همشهری بخوانید.

 

مواد لازم برای پاناکوتای شکلاتی

شیر: 3 لیوان

شکر: سه‌چهارم لیوان

شکلات: ۸۰ تا ۱۰۰ گرم

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

پودر ژلاتین و پودر کاکائو (هرکدام): ۲ قاشق غذاخوری

وانیل: یک‌چهارم قاشق غذاخوری

دستر ایتالیایی پاناکوتی شکلاتی را چگونه تهیه کنیم

پاناکوتای شکلاتی را چطور درست کنیم

ابتدا یک لیوان از شیر را با پودر ژلاتین مخلوط کرده و روی بخار کتری بگذارید تا بن‌ماری شود. در ظرف دیگری باقی شیر را با شکر، پودر کاکائو و شکلات رنده‌شده مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بگذارید. مدام هم بزنید تا شکر کاملا آب شود. سپس وانیل و ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید.

 

پیشنهاد دسر: طرز تهیه چند نوع ترایفل خوشمزه

 

حالا حرارت را خاموش کنید تا کمی خنک شود. مقداری از مایع را برداشته و خامه را با آن رقیق کرده و به مایع اضافه کنید.

 

خوب مخلوط کرده و در قالب مورد‌نظر ریخته و در یخچال قرار دهید. مدت ۸ ساعت زمان دهید تا کاملا ببندد. اگر از قالب فلزی استفاده می‌کنید، حتما از قبل آن را داخل آب گرم و سرد قرار دهید تا دسر به آن نچسبد. بهترین قالب برای تهیه دسر پاناکوتا قالب سیلیکونی است.

 

نکات جالب: گاهی وقت‌ها به‌علت سفت‌شدن شکلات و شکر قهوه‌ای، آنها را استفاده نمی‌کنید و دور می‌اندازید. در تهیه دسر پاناکوتا می‌توانید از همین شکر و شکلات سفت استفاده کنید؛ چرا که با هم زدن و حرارت دیدن در شیر حل می‌شوند و قابل‌استفاده هستند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.