2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آشنایی با فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

آشنایی با فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

فرحان فرحناک بازیگر جوانی است که نقش شهید شهریاری را در سریال صبح آخرین روز در مقطع سنی نوجوانی تا جوانی بازی کرده است. زندگینامه او را بخوانید.

دوات آنلاین -فرحان فرحناک بازیگری است که در سریال صبح آخرین روز نقش شهید شهریاری را در مقطع سنی 15 تا 22 سالگی بازی کرده و بعد از این سن کاوه خداشناس ادامه نقش را برعهده دارد. با بیوگرافی فرحان آشنا شوید.

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

شروع کار فرحان فرحناک

فرحناک به فارس گفته: متولد 27 دى 1379 از قم هستم که در حال حاضر در مقطع کارشناسی در رشته سینما در دانشگاه پارس تهران تحصیل می کنم و در نمایش های مختلف که گاها برخی از آنها به جشنواره راه یافته است به ایفای نقش پرداختم.

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

فعالیت در رادیو

فرحان فرنحناک در رادیو نیز فعالیت دارد و در بخش نمایش های رادیو قم و رادیو معارف نیز به گویندگی پرداخته است. او در پستی در این باره نوشته: . رادیو تنها جاییست که می توانی موج نبض هایت را روی ردیف آرامش تنظیم کنی و به صدای دلت گوش دهی...

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

فرحناک در اینستاگرام

فرحان که در اینستاگرام  نیز فعالیت دارد دلنوشته های جالبی را منتشر می کند. او در یکی از پست ها درباره خودش نوشته: روزهایى كه سردرگمم.. روزهایى كه در تلاشم.. روزهایى كه دارم یاد میگیرم.. براى تمام سختى هاى این روزها.. به این بهانه كه پایان همه چیز ، پیروزیه!

 

او در دلنوشته ای دیگر متذکر شده: ممدصادق میگفت..كه اگر این دونه ى برنج ، سهم تو نباشه ، به هر درى بزنى نمیتونى بدستش بیارى! و اگر همون دونه برنج سهمت باشه ، دنیا هم تلاش كنن تا از تو بگیرنش ، بازهم به تو خواهد رسید.. خیلى قشنگه ها.. و خیلى عجیبه! كه ما آدم ها همیشه فكر میكنیم همه كاره درست شدن مسیر همدیگه ایم! یكى دیگه اون بالاست كه خیلى خوشگل تر از هممون میبینه و مراقبمونه!

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

نحوه انتخاب برای نقش شهید شهریاری

انتخاب این نقش براى من خیلى عجیب و جالب بود. عکس آقا مجید و فراخوان انتخاب بازیگر، توسط یکى از دوستان ما در فضاى مجازى گذاشته شده بود. پدرم که خود از هنرمندان تئاتر و سینما است برای شرکت من در این فراخوان بسیار اصرار داشت اما خودم امیدی نداشتم که برای این نقش انتخاب شوم اما بالاخره با پافشارى پدر و مادرم در این فراخوان شرکت کردم که کارگردان و تهیه کننده در نخستین دیداری که انجام شد به دلیل شباهت چهره من با این شهید بزرگوار برای ایفای نقش در دو کاراکتر شهید شهریاری و پسرشان انتخاب شدم.

فرحان فرحناک بازیگر نقش نوجوانی شهید شهریاری در سریال صبح آخرین روز

سختی بازی در سریال صبح آخرین روز

قطعا در ابتداى هر کار ، ارتباط برقرار کردن با نقش هاى گوناگون دشوار و پیچیده است، اما این نقش به این خاطر ویژگى هاى رفتارى مشابهى که با من داردکارم را آسان تر کرده است.البته ناگفته نماند که گاهی اوقات از شدت گذشت، مهربانى و متانت شهید شهریاری کلافه مى شوم و با خود می گویم «این دیگه واقعا خیلى عجیبه ! چطور ممکنه اینجا عصبانى نشه؟» و بعد دوباره با فکر به اینکه شهید شهریارى فراتر از یک انسان بود ، خودم را آرام میکنم و تمام تلاشم را برای اینکه از ایشان الگو بردارى کنم به کار می بندم.

 

او ادامه داد: شب پیش از نخستین ضبطمان، ذهنم درگیر نقش بود و در خلوت خودم اشک می ریختم.کمی بعد «شهید شهریاری» و عموى شهیدم «اسدالله فرحناک» را به حضرت زهرا (س) قسم دادم که تا فردا به طریقی من را مورد تایید قرار بدهند تا خیالم راحت بشود که براى این نقش درست انتخاب شدم.

 

روز بعد هنگام ضبط، متوجه شدم یکى از بچه هاى سیاهى لشگر عجیب شبیه عمویم است و همین مسئله ذهنم را تا پایان ضبط درگیر کرده بود. ضبط که تمام شد همان پسر جوان چشم رنگى صدایم کرد و با لبخند گفت خیلى خوب بازى کردى..دمت گرم! و این براى من ثابت شد که شهدا با ما صحبت می کنند.

 

فرحان فرحناک گفته: بازی در این نقش براى من از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نمی خواهم با بازى ضعیف و یا بى تمرکز، ارزش و شأن این شهید والامقام را در نگاه مخاطب پایین بیاورم.به همین دلیل تمام تلاشم را می کنم تا «شهید شهریارى» را به بهترین نحو ممکن معرفی کنم.

 

امیدوارم بتوانم نقش این شهید بزرگوار را به بهترین نحو ممکن ایفا کنم و باید بگویم بازی کردن در نقش شهید شهریاری برای من یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

 

خصوصیات اخلاقی شهید شهریاری

فرحناک می گوید: زندگی «شهید شهریاری» زندگی یک فرد خاص است. از نکات بسیار قابل تامل در برخورد با زندگی شهید شهریاری این است که واقعا دل دریایی داشتن به گونه ای که دست همه دانشجوهایشان را می گرفتند و به آنان کمک می کردند. به جوان هایى که جبهه رفته بودند و فرصت تحصیل نداشتند، بصورت رایگان علم آموزى می کردند. هیچ وقت کسى صداى بلند این شهید را نشنیده و به جز روى خوش ، مهربانى و لبخند کسی از ایشان ندیده است.

 

شهید شهریاری کل قرآن کریم را از حفظ بودند و ارتباط بسیارى قوى با خدا برقرار می کردند که فکر می کنم در کنار تلاش و هوششان، همین مسئله موجب شد که بتوانند در علم موفق شوند و به رشد شخصیتی برسند.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.