2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه و استفاده از آب برنج برای مو

طرز تهیه و استفاده از آب برنج برای مو

آب برنج را به یکی از سه روشی که در این مطلب آماده است آماده و برای موهای خود استفاده کنید.

دوات آنلاین -حتما شما هم شنیده اید آب برنج برای مو خاصیت های زیادی دارد. این جمله کاملا درست است اما باید طرز استفاده درست از آن را بلد باشید.

 

آب برنج برای مو چه خاصیت هایی دارد

به نوشته عصر ایران به نقل از پاور آو پازیتیوتی آب برنج باعث سم زدایی از مو می شود.

 

آب برنج می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی آنتی‌اکسیدان‌هایی قدرتمند، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را ارائه کند که به سم‌زدایی مو کمک کرده، سلامت آن را بهبود بخشیده و آن را تقویت می‌کند.

 

آب برنج همچنین  افزایش کشسانی مو را به دنبال دارد.

 

هر زمان که موی خود را شانه می‌کنید و به آن حالت می‌دهید، احتمالا متوجه می‌شوید که کمی کشیده می‌شود. میزان کشسانی مو به بافت، سلامت و ژنتیک آن بستگی دارد. آب برنج می‌تواند به افزایش کشسانی مو کمک کند. از این‌رو احتمال آسیب‌دیدگی آن کاهش می‌یابد.

 

شست‌وشوی مو با آب برنج بویژه برای افرادی که موی بلند دارند یا حالت‌هایی به موی خود می‌دهند که شامل کشیدن و پیچش مو می‌شود، مفید است. آب برنج می‌تواند به کاهش شکستگی مو کمک کند.

آب برنج را برای مو چگونه استفاده کنیم

کاهش سایش و آسیب از جمله فایده های دیگر آب برنج برای مو است.

 

موی شما در هر روز با محصولات حالت‌دهنده و ابزارهایی که موجب کشیدگی، پیچش یا صاف‌شدن آن می‌شوند در تماس است. تمام این موارد موجب سایش می‌شوند که می‌تواند آسیب‌دیدگی، شکستگی و افت سلامت مو را موجب شود. همچنین میزان الکتریسیته ساکن می‌تواند افزایش یابد.

 

استفاده از آب برنج برای شست‌وشوی مو می‌تواند به نرم‌شدن و کاهش سایش روی سطح هر تار مو کمک کند. شانه ممکن است راحت‌تر بین تارهای مو حرکت کرده و الکتریسیته ساکن ظاهر عجیبی به شما نبخشد. حالت‌دادن به مو نیز ممکن است تسهیل شود.

روش درست کردن آب برنج برای مو

نحوه درست کردن آب برنج برای مو

آب برنج محصولی ساده و کم‌هزینه است که به راحتی می‌توان آن را آماده کرد و تا یک هفته نیز در یخچال قابل نگهداری است.

 

برای درست کردن آب برنح به نصف فنجان برنج و دو فنجان آب تصفیه ‌شده نیاز داریم.

 

ترفند مفید: رشد سریع مو با روش خانگی

 

درست کردن آب برنج با خیساندن

در یک کاسه، برنج و آب را اضافه کرده و اجازه دهید برای حداقل ۳۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند. زمانی که آب کدر شد، آن را از صافی عبور داده و در یک کاسه دیگر بریزید. آب برنج را درون یک ظرف اسپری ریخته و از آن برای مرطوب‌کردن مو یا صورت خود استفاده کنید.

 

پختن؛ روشی برای تهیه آب برنج

یک ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و آب و برنج را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب به جوش آید. حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. برنج را صاف کرده و آب را در یک شیشه دردار ذخیره کنید.

 

از روش  تخمیر استفاده کنید

در یک ظرف آب و برنج را اضافه کنید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند. هر پنج دقیقه، با یک قاشق چوبی این ترکیب به آرامی را هم بزنید. سپس این ترکیب را از صافی عبور داده و آب برنج را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و تا زمانی که بویی ترش به خوب بگیرد، حدود یک تا دو روز، اجازه دهید به همان حالت باقی بماند.

 

در ظرف شیشه‌ای را گذاشته و آب برنج را در یخچال نگهداری کنید. از این محلول می‌توانید برای صورت و موی خود استفاده کنید. پس از هفت روز، باقیمانده آب برنج را دور بریزید.

 

دانستنی: بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو کدام ها هستند

 

چگونه به موهایمان آب برنج بزنیم

اگر آب برنج را در یک ظرف اسپری ریخته‌اید، می‌توانید آن را روی صورت یا موی خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید آب برنج را در یک ظرف شیشه‌ای دردار نگهداری کنید و با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید. گزینه دیگر، ترکیب آب برنج با شامپو یا نرم‌کننده‌ای است که استفاده می‌کنید.

 

همچنین پس از شست‌وشوی مو خود می‌توانید از آب برنج استفاده کنید. زمانی که مو مرطوب است، آب برنج را استفاده کرده و با یک حوله برای حداقل ۲۰ دقیقه سر خود را بپوشانید. در نهایت موی خود را به خوبی آبکشی کرده و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود.

 

یک نکته مهم

برنج تجاری اغلب در تماس با آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی بوده‌اند مگر اینکه از نوع ارگانیک باشند. پیش از آماده‌کردن آب برنج به هر روشی، ابتدا برنج را به خوبی شست‌وشو دهید. استفاده از آب برنج به طور معمول موجب عوارض جانبی نمی‌شود اما در صورت تجربه هرگونه التهاب یا علائم آلرژی استفاده از آن را متوقف کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.