2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
ناگفته های محمدرضا رهبری از نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس

ناگفته های محمدرضا رهبری از نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس

رهبری توضیح داد چگونه نقش جواد جوادی را قبول کرد و این نقش چه ویژگی هایی دارد.

دوات آنلاین -وقتی اعلام شد محمدرضا رهبری در سریال بچه مهندس 4 جایگزین روزبه حصاری شده است خیلی ها واکنش منفی نشان دادند اما با شروع پخش این مجموعه نظرات تغییر کرد و حالا بسیاری به این نتیجه رسیده اند که رهبری از عهده نقش جواد جوادی به خوبی برآمده است.

 

انتخاب شدن برای نقش جواد جوادی

محمدرضا رهبری در برنامه دست در دست شبکه دو سیما گفت: فصل‌های قبل را ندیده‌ام؛ البته‌ نه اینکه اصلا نبینم، بخش‌هایی از آن را دیدم زیرا سر کار بودم و اصلا فکر نمی‌کردم روزی سریال بچه مهندس را کار کنم. در فضای مجازی بازی ها را دیدم اما خیلی تماشا نکردم تا تقلید نکنم و یک جواد جوادی جدید را خلق کنم.

 

بازیگر نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس ۴ سپس یادآور شد که در ابتدا قرار نبوده است او این نقش را بازی کند و قرار بوده که همان بازیگر اصلی مقابل دوربین برود. او در این زمینه افزود: اما دو روز مانده به فیلمبرداری با من تماس گرفتند و من رفتم دفتر با آقای سعدی صحبت کردم و به توافق رسیدیم. وقت نشد فیلم‌نامه را بخوانم. وقتی کات می‌دادند من می‌رفتم قسمت‌های بعدی را می خواندم. با این همه فکر می‌کنم خدا را شکر جواد جوادی باورپذیر شده است.

محمدرضا رهبری چگونه برای نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4 انتخاب شد

شباهت های جواد جوادی به محمدرضا رهبری

او درباره شباهت‌های شخصیت جواد جوادی با خودش گفت: جوادی یک شاخصه‌ها و تعریفی دارد؛ یک شخصیت معصوم و مظلومی است که سعی می‌کند به همه کمک کند؛ من هم در زندگی سعی می‌کنم به همه کمک کنم و همیشه در زندگی‌ام از اینکه کسی را ناراحت کنم واهمه داشته ام.

 

رهبری افزود: بعضی‌ها می‌گویند شخصیت جواد عوض شده است و چرا انقدر عصبی است. همه الان می‌دانند که جواد تومور دارد و یکی از علائم تومور، تغییر شخصیت و عصبی شدن شخص است.

 

این بازیگر در پاسخ به این سوال که اگر جای تهیه کننده یا کارگردان بود خودش را برای نقش جوادی انتخاب می‌کرد یا نه؟ گفت: بله؛ صد درصد انتخاب می‌کردم؛ البته گزینه‌های دیگری هم بود و بازیگرانی سرشناس تر از من بودند. برخی می‌گویند آقای کاوری دوستش را آورده است اما اولین بار است که با آقای سعدی و کاوری کار می‌کنم.

 

ناراحتی از قضاوت ها

رهبری در ادامه با ابراز ناراحتی از واکنش و قضاوت برخی از مخاطبان نسبت به تغییر بازیگر نقش اصلی، قبل از آغاز پخش سریال بچه مهندس، گفت: بازیگر قبلی به هر دلیلی به توافق نرسید و من به جایش آمدم. ناراحت بودم که چرا برخی قبل از اینکه کار پخش شود و بازی مرا ببینند، قضاوت می‌کردند. ما کار را باید به ماه مبارک رمضان می رساندیم و خیلی دیر کار را شروع کردیم. دو شیفت کار می‌کردیم. عوامل عوض می‌شدند فقط من، کارگردان و یکی ـ دو تا بازیگر دیگر در دو شیفت ثابت بودیم. گاهی چون لوکیشن دور بود همان جا می‌ماندم و می‌خوابیدم و گاهی چند روز نمی‌توانستم حمام بروم. آقای کاوری ریسک کردند زیرا مردم جواد جوادی را با بازیگر قبلی پذیرفته بودند و این ریسک بزرگی بود اما خدا را شکر فکر می‌کنم جواب داد.

 

او با یادآوری خاطره‌ای از یک سکانس سریال بچه مهندسعنوان کرد: ما در سکانسی به خانه بچه‌های آسمانی به مشهد رفتیم. حین فیلمبرداری در آنجا دو کودک آمدند و یکی گفت عمو جواد می شود خواهش کنم با من عکس بیندازید؟ کودک دیگر گفت فکر نمی کنم عمو جواد الان با تو عکس بیندازد زیرا اگر با تو عکس بندازد داستان لو می رود. خیلی برایم جالب بود که یک کودک آنقدر درکش بالاست و می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. این بچه‌ها کسی را ندارند. فقط خدارا دارند امیدوارم مسوولان بیشتر به آن‌ها اهمیت دهند.

 

محمدرضا رهبری چگونه بازیگر شد

رهبری در ادامه درباره نحوه ورودش به عرصه بازیگری، با بیان اینکه در ابتدا به عنوان مجری به مخاطب تلویزیون معرفی شد، عنوان کرد: من را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسند اما ورودم به تلویزیون با اجرا بوده است. سال ۸۴ با اجرا به مخاطب معرفی شدم. از کودکی عاشق بازیگری بودم. تمام تئاترهای مدرسه را خودم کارگردانی می‌کردم، می نوشتم و بازی می‌کردم. بعد از مسابقه ایران و استرالیا که با انتخاب رشته من همزمان شده بود، جوگیر شدم که ورزش را دنبال کنم. پدرم هم معتقد بود بازیگری امنیت شغلی ندارد. در فوتبال موفق بودم اما یک تصادف باعث شد کشکک زانوی من بشکند و بعد فوتبال را برای همیشه کنار بگذارم. برای بازیگری، کلاس‌های آقای تارخ را گذراندم و بعد در دانشکاه تغییر رشته دادم و بازیگری خواندم. خوشحالم که این اتفاق افتاد آن موقع که تصادف کردم  خیلی ناراحت شدم اما الان می فهمم که خدا دوستم داشت.

 

او افزود: حدودا ۱۸ سال است که در سینما و تلویزیون بازی می‌کنم و در بیش از ۵۰ پروژه بازی کرده ام و پنج ـ شش اجرای تلویزیونی داشته‌ام. دو تا از این پروژه‌ها روی من تاثیر فوق ‌العاده‌ای گذاشت؛ اولی «میوه ممنوعه» و الان «بچه مهندس۴» و همین طور فیلم سینمایی «بهت» کار آقای عباس رافعی.

 

این بازیگر در پایان درباره اینکه تاکنون در زندگی‌ حرفه‌ای اش مرتکب اشتباه شده است یا نه؟ توضیح داد: من به عنوان یک بازیگر حتما اشتباه هم کرده‌ام. ما امنیت شغلی نداریم و گاهی ممکن است پیشنهادی به خاطر شرایط مالی  برایمان وسوسه انگیز باشد زیرا ما مثل کارمندان دستمزد ثابت نداریم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
نفس 1400/11/01
ایشان اصلا به درد این نقش نمی خورد وباید بازیگر اصلی اقای حصاری را دوباره قراردهید چرا به نظرات ما احترام نمی گذارید وایشان نباید این نقش را در فصل پنجم بازی کند و ما به عنوان بینند حق داریم که بازیگر خودمان را انتخاب کنیم ما بیشتر بینندگان می خواهیم که اقای حصاری حتما دز فصل پنجم حضور داشته باشند اقای حصاری تنها امید و قوت دهنده به فصل پنجم در این سریال است
ناشناس 1400/02/26
کاش بچه مهندس فصل پنجم هم داشته باشد و اقای محمد رضا رهبری هم باشند
..... 1400/02/23
بچه مهندس 4 خیلی عاااااالیییی بود. وهمچنین آقای رهبری هم خیلی خوب نقش جوادی رو ایفا کردن. امید وارم که بازم ادامه داشته باشه سریال بچه مهندس
ناشناس 1400/02/19
خواهشاً بچه مهندس۵ رو هم بسازید🙏
سیده الهه حسینی 1400/02/16
سلام سریال بچه مهندس اگه تو فصل چهار قفل بشه خوبه چون خیلی جذابه و سریال اکشن و جدیدی هست ودیگه لازم نیست این همه ساخت فصل اینو برای دوست داشتنیش میگم ها نه برای بد بودن سریال
ناشناس 1400/02/16
من از بازیگری محمد رضا رهبری خوش ام می آید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.