2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
یک پرس کباب در کیش 200 میلیون تومان آب خورد

یک پرس کباب در کیش 200 میلیون تومان آب خورد

کارشناسان پلیس بعد از جمع‌بندی اظهارات شاکیان به این نتیجه رسیدند که برداشت‌ها از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده‌ است.

دوات آنلاین -مردی که برای خوردن کباب به رستورانی در کیش رفته بود، گرفتار مجرم سایبری شد و 200 میلیون تومانش را از دست داد.

 

فردی با در‌ دست‌ داشتن مرجوعه قضائی، به پلیس فتای کیش مراجعه کرد و گفت از حساب بانکی‌اش مبلغ 200 میلیون تومان برداشت شده است که او از آن بی‌اطلاع است و نمی‌داند چه کسی پول را برداشت کرده است. شاکی در اظهارات خود گفت: برای مسافرت همراه خانواده‌ام به کیش آمدم که حسابم را خالی کردند.

 

شکایت های مشابه

در حین رسیدگی به این پرونده چند نفر دیگر نیز به پلیس فتا مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

 

آنها توضیح دادند با اینکه کارت بانکی در اختیار خودشان است، شاهد برداشت‌های چند میلیونی از حساب بانکی‌شان بوده‌اند. کارشناسان پلیس بعد از جمع‌بندی اظهارات شاکیان به این نتیجه رسیدند که برداشت‌ها از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده‌ است.

 

آنها با ردیابی‌هایی که انجام دادند متهم را شناسایی کردند و مشخص شد این فرد در یکی از رستوران‌های جزیره به‌عنوان صندوق‌دار فعالیت دارد و این جرم‌ها را بدون اطلاع مالک رستوران انجام داده است.

 

به ‌این‌ ترتیب متهم که متواری شده بود، تحت تعقیب قرار گرفت و در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.

 

این فرد اعتراف کرد با کپی‌کردن اطلاعات بانکی مشتریان رستوران، به حساب آنها دستبرد می‌زد.

 

سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتای کیش درباره این پرونده با هشدار به هم‌وطنان درخصوص حفاظت از اطلاعات کارت بانکی، تأکید کرد: در هنگام خریدهای حضوری و استفاده از کارت‌های بانکی همواره توجه داشته باشید که کارت را خودتان در دستگاه پوز قرار دهید و رمز کارت را وارد کنید و از خرید از فروشگاه‌ها و اماکنی که دستگاه پوز آنها در دسترس مشتری نیست، خودداری کنید.

 

این مقام انتظامی در ادامه توصیه‌هایش از شهروندان خواست: قبل از کشیدن کارت به دستگاه پوز دقت کنید که تجهیزات اضافه روی آن نباشد و دستگاه پوز شکستگی و چسب‌کاری‌ نداشته باشد و همچنین از کسبه درخواست دارم در به‌کارگیری و استخدام افراد حداکثر دقت و نظارت را بر عملکرد آنها داشته باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.