2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سریال قیام ارطغرل چند قسمت است + خلاصه داستان

سریال قیام ارطغرل چند قسمت است + خلاصه داستان

همه آنچه درباره سریال قیام ارطغرل باید بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -سریال قیام ارطغرل از جمله مجموعه های ترکیه ای است که در بسیاری از کشورهای جهان پخش شده و تعداد زیادی مخاطب دارد. این سریال یک مجموعه تاریخی محسوب می شود که فیلیمو آن را با زیرنویس فارسی پخش می کند.

عکسی از سریال قیام ارطغرل

داستان سریال قیام ارطغرل

قیام ارطغرل بر اساس رویدادهای تاریخی که منجر به سرنگونی دودمان سلجوقیان در آناتولی و به وجود آمدن امپراتوری عثمانی می شود ساخته شده است.

 

در این مجموعه دوره ای از زندگی سلیمان شاه جد بزرگ عثمانیان و ارطغرل پدر عثمان یکم بنیانگذار امپراتوری عثمانی به تصویر کشیده شده است.

 

این مجموعه پرهزینه ترین فیلم تاریخ ترکیه است و «محمد بوزداغ» فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سریال قیام ارطغرل «جایزه پروانه طلایی ۲۰۱۶» را بابت آن دریافت کرد.

 

سریال تأسیس: عثمان در ادامه این سریال ساخته شده است. در مقدمه این سریال، از ترکمن ها با عنوان و بانیان تولد یک تمدن شدند یاد شده است. بر اساس داستان فیلم ارطغرل بگ ، از رهبران طایفه ترکمنی قایی بود که از مرو، پایتخت ترکمن های سلجوقی، در رأس ۴۰۰ سواره نظام ترکمن به آناتولی آمد تا به سلجوقیان روم، در جنگ علیه امپراتوری بیزانس کمک کند. طایفهٔ قایی، امروز نیز در ترکمن صحرا به حیات خود ادامه می دهد. عثمانی ها با فتح استانبول، به قوی ترین دولت اسلامی تاریخ تبدیل شدند، وضعیتی که برای ۶۰۰ سال (تا سدهٔ ۲۰ میلادی) حفظ کردند.

عکسی از سریال قیام ارطغرل

بازیگران سریال قیام ارطغرل

در این سریال انگین آلتان دوزیاتان، هولیا دارجان، چنگیز جوشکون، نورتین سونمز، سیلال آل، هاکان سریم بازی کرده اند.

عکسی از سریال قیام ارطغرل

سریال قیام ارطغرل چند قسمت است

این سریال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در ۵ فصل مجموعاً ۱۵۰ قسمت در ترکیه پخش شد البته این مجموعه در پاکستان در 400 قسمت پخش شد چون مدت زمان هر قسمت کوتاه تر شده بود. همچنین نت فلیکس آن را در 488 قسمت پخش کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.