2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران

بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران

با امیرحسین فتحی که در سریال جیران نقش سیاوش را بازی کرده است آشنا شوید.

دوات آنلاین -امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران فرزند حسن فتحی است. بیوگرافی او را در ادامه بخوانید.

امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران

شروع بازیگری امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی متولد 10 مهر سال 1372 است. او فرزند دوم حسن فتحی، کارگردان نام آشنا است. امیرحسین هم در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کره و هم در رشته سینما درس خوانده و علاوه بر آن در دوره های مختلف بازیگری در ایران و خارج از کشور حضور داشته است.

 

او در خارج از ایران بارها روی صحنه تئاتر رفته و بازی کرده است. تائتر آدم و حوا و عمونوروز و ننه سرما در مالزی از جمله کارهای او خارج از ایران است اما این هنرمند بازیگری در سینما را از سال 1389 با بازی در فیلم پریناز شروع کرد.

 

در فیلم پریناز به کارگردانی بهرام بهرامیان دختر بچه‌ای مادر خود را از دست داده و قرار است از سوی خانواده مادری‌ نگهداری شود، اما در خانواده جدید ماجراهای خارق‌العاده‌ای برای وی رخ می‌دهد که زندگی خانواده را با چالش‌هایی روبرو می‌کند.

 

فتحی در این فیلم با بازیگران مطرحی از جمله گرها: فاطمه معتمدآریا، طناز طباطبایی، مصطفی زمانی، فرهاد آئیش، حمید فرخ نژاد، مژگان بیات، شبنم قلی خانی و مائده طهماسبی هم بازی بود.

امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران

امیرحسین فتحی در سینما

امیرحسین فتحی بعد از پریناز به مسیر حرفه ای خود ادامه داد و تاکنون در 5 فیلم سینمایی بازی کرده است. فیلم مزارشریف ساخته عبدالحسن برزیده تجربه او در سال 1393 است. این فیلم داستان کشتار دیپلمات های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

 

فتحی در سال 94 در فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی با فرزاد موتمن همکاری کرد و سپس در سال 1397 در فیلم آنجا همان ساعت به کارگردانی سیروس الوند با پرویز پرستویی هم بازی شد. در این فیلم رعنا (معلم مقطع ابتدایی) و امیر (کارگر کارگاه بلور سازی) زندگی عاشقانه خود را در محله قدیمی، در حاشیه شهر آغاز کرده‌اند غافل از آنکه شیطنتی جنون آمیز خوشبختی ساده آن‌ها را نشانه گرفته است.

 

امیرحسین همچنین در سال 1398 در فیلم کشتارگاه به کارگردانی عباس امینی بازی کرد. فیلم کیفر کاری دیگر از امیرحسن است که پدرش آن را کارگردانی کرده است.

امیرحسین فتحی بازیگر نقش سیاوش در سریال جیران

بازی در نقش سیاوش در سریال جیران

بازی در سریال جیران همکاری جدید امیرحسین با پدرش است. او قبل از این که نقش سیاوش را بازی کند در فصل های اول و دوم سریال شهرزاد نیز بازی کرده بود.

 

تجربه دیگر امیرحسین فتحی سریال شاهگوش است که آن هم برای نمایش خانگی ساخته شد و در واقع این بازیگر تاکنون در کارهای تلویزیونی حضور نداشته است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.