2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نقد سریال احضار؛ ضعف هایی که مشهود است

نقد سریال احضار؛ ضعف هایی که مشهود است

نظر یک منتقد سینما را درباره سریال احضار بخوانید. این منتقد به ضعف هایی اشاره کرده است که مجموعه احضار دچارش است.

دوات آنلاین -سریال احضار  بنا به برخی آمار توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند اما برخی نیز نگاه مثبتی به این مجموعه ندارند و معتقد هستند این ساخته علیرضا افخمی چندان موفق نبوده است. یک منتقد سینما و تلویزیون به بررسی احضار پرداخته و آن را نقد کرده است که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

عکسی از سریال احضار

نپرداختن درست به مسائل

جبار آذین به خبرنامه دانشجویان ایران گفت: سریال احضار نه به مقوله عاشقانه به درستی توجه کرده و آن را از جایگاه های متعدد اجتماعی، خانوادگی و از دید نسل جوان مورد ارزیابی قرار داده و نه به صورت کامل و محققانه مسئله جن و روح را به تصویر کشیده است، هر چند که پرداخت به روح و جن در سریال های تلویزیون کاری خوبی است، اما شرط آن رعایت نظر و سلیقه های مختلف، توجه و وفاداری به باورهای دینی و ارائه هنرمندانه آن در قالب یک اثر تلویزیونی است. هر چند که در سریال احضار هم از مشاور مذهبی استفاده شده، اما علی رغم این مهم، شفاف نبودن مقوله روح و جن در اثر مسئله اصلی است؛ چرا که نوع ارائه این مقولات و اختلاط آن با کسانی که روح باور نبوده و همچنین افرادی که در صورت وجود برخی شرایط می توانند با ارواح ارتباط برقرار کنند، باعث شده تا موضوع اصلی مخدوش شود و به همین دلیل می بینیم مخاطب تکلیف اش را با سریال نمی داند.

عکسی از سریال احضار

شخصیت پردازی در سریال احضار

او با تاکید بر اینکه در ساخت سریال احضار باید کار علمی تر، تحلیل تری، هنرمندانه تر و عمیق تر صورت می گرفت، اظهار داشت: متاسفانه می بینیم که سازندگان سریال در این زمینه کم کاری کره اند، با این حال با وجود اینکه اغلب بازیگران نقش های اصلی شخصیت هایی هستند که در هنر تجربه زیادی ندارند، اما افخمی کوشیده در حد توانایی آنها، بازی هایی بگیرد که شخصیت ها را باورپذیر کنند، اما واقعیت این است که برای درک و همراهی مخاطب با کاراکترها، لازم است شخصیت پردازی کاملی از کاراکترها ارائه شود که متاسفانه سریال در این مورد هم توفیق چندانی  نداشت است، چرا که هنوز سریال به درستی شخصیت های مائده و زهره را برای مخاطب ارائه نکرده و بسیاری از ویژگی های مربوط به خانواده های این دو شخصیت به صورت سطحی مورد اشاره قرار گرفته است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.