2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
افشای راز قتل فروشنده دوره گرد بعد از 2 سال

افشای راز قتل فروشنده دوره گرد بعد از 2 سال

متهم: به انگیزه سرقت برنج وارد منزل مقتول شدم که پیرمرد به محض دیدنم شروع به سر و صدا کرد و من هم از ترس و برای اینکه ساکتش کنم او را به قتل رساندم.

دوات آنلاین -مرد جنایتکار که به قصد سرقت از پیرمرد برنج فروش دوره گرد وارد خانه او شده و وی را به قتل رسانده بود با گذشت یک سال و نیم از وقوع این جنایت دستگیر شد.

 

به نوشته روزنامه ایران پاییز سال 98 به‌ دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 درباره آتش‌سوزی یک خانه در یکی از محله‌های گرگان، بلافاصله تیمی ازکارآگاهان در محل حادثه حضور یافتند.

 

مأموران پلیس پس از ورود به خانه جسد مردی حدوداً 70 ساله را پیدا کردند که دست و پایش را بسته بودند و برابر اعلام کارشناسان یک ساعت از مرگ وی گذشته بود.

 

سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان با بیان اینکه طی بررسی‌ها مشخص شد مقتول همسر و فرزندی نداشته و در آن خانه به تنهایی زندگی می‌کرده گفت: تحقیقات پلیس برای دستگیری قاتل آغاز شد اما هیچ سرنخی در این پرونده وجود نداشت که این موضوع کار را پیچیده و دشوار کرده بود.

 

قاتل شناسایی شد

با گذشت نزدیک به دو سال پس از وقوع این حادثه سرانجام اواسط فروردین سال‌ جاری، مأموران پلیس آگاهی حین گشت هدفمند در نقاط جرم خیز، سارقی را حین سرقت دستگیر و پس از هماهنگی با مرجع قضایی برای تحقیقات بیشتر وی را به مقر پلیس منتقل کردند و  در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم بیشتر سرقت‌هایش را در حوالی همان منطقه‌ای که دو سال قبل جسد پیرمرد کشف شده انجام داده که این موضوع شک مأموران را برانگیخت؛با استفاده از یکسری شگردهای پلیسی و تحقیقات تخصصی، سارق سابقه‌دار که عرصه را بر خود تنگ دیده بود سرانجام به قتل پیرمرد 70 ساله در سال 98 اعتراف کرد.

 

 متهم در اعترافاتش گفت: «مقتول را از قبل می‌شناختم و اطلاع داشتم که وی با یک گاری دستی برای امرارمعاش در یکی از میادین گرگان برنج می‌فروشد ؛یک شب وی را تعقیب کردم و به انگیزه سرقت برنج وارد منزلش شدم که پیرمرد به محض دیدنم شروع به سر و صدا کرد و من هم از ترس و برای اینکه ساکتش کنم او را به قتل رساندم».

 

سرهنگ مروتی در پایان خاطرنشان کرد: قاتل پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.