2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چرا پژمان جمشیدی و سام درخشانی از هم جدا شدند

چرا پژمان جمشیدی و سام درخشانی از هم جدا شدند

سریال خوب، بد، جلف آخرین همکاری پژمان جمشیدی و سام درخشانی است اما آیا این تصمیم به نفع آنها خواهد بود؟

دوات آنلاین -از اولین باری که پژمان جمشیدی و سام درخشانی به عنوان زوج کمدی در سریال «پژمان» کنار یکدیگر دیده شدند و گُل کردند، حدود 9 سال می‌گذرد و اکنون این زوج با سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» در پایان راه هستند. مدتی پیش پژمان جمشیدی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد این سریال تا چند سال آینده، آخرین همکاری او و سام درخشانی خواهد بود و به دلیل قراردادهایی که بسته‌اند، تا مدتی نمی‌توانند کنار یکدیگر بازی کنند. بنابراین پرونده آخرین همکاری این زوج کمدی روز جمعه با انتشار آخرین قسمت سریال «خوب، بد، جلف...» تا مدت زمانی نامعلوم بسته خواهد شد. آیا این اتفاق به نفع زوج کمدی محبوب سینما خواهد بود؟

 

از پژمان تا خوب، بد، جلف

خراسان نوشت: پژمان جمشیدی و سام درخشانی، زوج کمدی موفقی هستند اما امروز خطر تکراری شدن، بیش از هر زمان دیگری این دو بازیگر را تهدید می‌کند. پس از درخشش این زوج در سریال «پژمان» و استقبال مخاطبان، پیمان قاسم خانی در اولین فیلم خود، از حضور سام درخشانی و پژمان جمشیدی در نقش شخصیت‌هایی مشابه خود واقعی‌شان استفاده کرد و آن‌ها چهار سال پس از تجربه موفق «پژمان» در فیلم «خوب، بد، جلف» دوباره به عنوان زوج کمدی دیده شدند.

 

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، استفاده از این فرمول باز هم جواب داد و فروش تقریبا 16 میلیاردی فیلم، موفقیت تازه‌ای را نصیب آن‌ها کرد. پژمان جمشیدی و سام درخشانی پس از این تجربه در فیلم «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی، در نقش شخصیت‌های متفاوتی به عنوان زوج کمدی حضور پیدا کردند. فروش خوب فیلم باعث شد، سازندگان آن تصمیم بگیرند قصه را در قسمت دوم ادامه دهند، به این ترتیب «تگزاس 2» هم ساخته شد و  یک سال پس از اکران قسمت اول، روی پرده سینماها اکران شد.

چرا پژمان جمشیدی و سام درخشانی دیگر با هم کار نمی کنند

خطر تکرار در کمین سام و پژمان

پیمان قاسم‌خانی سال 98 تصمیم گرفت دوباره از برند «سام» و «پژمان» استفاده کند و قسمت دوم «خوب، بد، جلف» را جلوی دوربین ببرد. این فیلم در جشنواره فجر رونمایی و به خوبی دیده شد، اما پایان نیمه‌تمام فیلم، انتقاد مخاطبان را به دنبال داشت. پیمان قاسم‌خانی با همکاری محسن چگینی در مقام کارگردان، ادامه قسمت دوم فیلم را در قالب سریال «خوب، بد، جلف: ارتش سری» ساخت و ماجرای «سام» و «پژمان» را در 12 قسمت ادامه داد.

 

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در پنج سال گذشته با پنج اثر، شامل چهار فیلم و یک سریال در سینما و نمایش خانگی دیده شده‎اند. پنج اثری که فاصله چندان زیادی هم از یکدیگر نداشته‌اند. این تعداد در پنج سال، اصلا کم نیست و همین مسئله این زوج کمدی را به تکراری شدن نزدیک می‌کند و باعث می‌شود جذابیت اولیه‌شان را برای مخاطب از دست بدهند، بنابراین اکنون زمان مناسبی است که این دو بازیگر تا مدتی در قالب زوج کمدی، کنار یکدیگر قرار نگیرند و از فرصت‌های جدید استقبال کنند.

 

نگرانی قاسم‌ خانی ‌ها از تاریخ مصرف زوج محبوب

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تصمیم پژمان جمشیدی و سام درخشانی را درست و به موقع بدانیم، نظر خالقان «خوب، بد، جلف» درباره این موضوع است. سابقه و تجربه برادران قاسم خانی در ژانر کمدی، آن‌ها را به عنوان نویسندگانی که برای اولین بار از این زوج کمدی در سریال «پژمان» استفاده کردند، از خطر تکراری شدن این زوج محبوب آگاه کرده است.

 

سکانس طنز: کل کل دیدنی پژمان جمشیدی و سام درخشانی

 

مهراب قاسم خانی مدتی پیش در گفت‌وگو با روزنامه هفت صبح درباره تاریخ مصرف این زوج کمدی صحبت کرده و گفته بود به این نتیجه رسیده‌اند که کار روی این زوج دیگر کافی   و بهتر است   ادامه نداشته باشد. او همچنین گفته بود تصمیمی برای ساخت ادامه «خوب، بد، جلف» ندارند.

دلایل جدا شدن سام درخشانی و پژمان جمشیدی از هم چیست

نیاز به کاراکترهای جدید پس از گذر زمان

معلوم نیست پژمان جمشیدی و سام درخشانی از این پس چه مسیری را طی می‌کنند و پس از گذشت زمان بار دیگر در قالب زوج کمدی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند یا خیر، اما اگر این اتفاق باز هم تکرار شود، ممکن است باگذشت زمان از سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، بتواند به اشتیاق مخاطب برای تماشای آن‌ها کنار یکدیگر کمک کند. بعید است که تکرار همان شخصیت «سام» و «پژمان» و کاراکترهای مشابه همچنان جواب بدهد، بنابراین اگر این دو بازیگر باز هم تصمیم بگیرند در اثری زوج کمدی باشند، بهتر است نقش شخصیت‌های کاملا متفاوتی را بازی کنند تا خاطره تجربه خوب‌شان کنار یکدیگر در ذهن مخاطب از بین نرود و از برند «سام» و «پژمان» به خوبی مراقبت کنند.

 

ببینید: پژمان جمشیدی و سام درخشانی دوباره تیتر یک روزنامه ها می شوند

 

تجربه جدید جمشیدی با هومن سیدی

علاوه بر تصمیم صاحبان سریال، انتخاب‌های پژمان جمشیدی و سام درخشانی و همچنین قراردادهایی که هرکدام به صورت جداگانه بسته‌اند هم نشان می‌دهد که این دو بازیگر برای ادامه مسیر خود، تصمیمات جدیدی گرفته‌اند و اولویت‌شان همراهی با یکدیگر به عنوان زوج کمدی نیست. پژمان جمشیدی برای بازی در سریال «شاخ آفریقا» به کارگردانی سعید آقاخانی قرارداد بسته و قرار است این بار در کنار هومن سیدی به عنوان زوج کمدی حضور داشته باشد. آن‌ها برای اولین بار در این مجموعه همبازی خواهند شد. جمشیدی تا به حال بارها در آثار کمدی خود، توانایی‌اش را در بازیگری ثابت کرده است، بنابراین پیش‌بینی موفقیت او در «شاخ آفریقا» کار ساده‌ای است.

 

هومن سیدی به عنوان بازیگر کمدی شناخته نمی‌شود اما معدود تجربیات او در این ژانر باعث می‌شود به حضور او در کنار پژمان جمشیدی خوش‌بین باشیم. سریال «گلشیفته» و فیلم «مصادره» آثار کمدی او هستند و نقشش در سریال‌های «عاشقانه» و «گیسو» هم کاراکتر شوخ و بامزه‌ای است. بازی خوب او در این آثار، نشان می‌دهد سیدی نیز جزو بازیگرانی است که توانایی ایفای نقش‌های کمدی و غیرکمدی را دارد.

 

علاوه بر این‌ها، پژمان جمشیدی و هومن سیدی، زوج کمدی جدیدی هستند که برای مخاطب جذاب خواهند بود. اگر نتیجه حضور آن‌ها در «شاخ آفریقا» موفقیت‌آمیز باشد، زوج کمدی تازه‌ای به سینما و نمایش خانگی معرفی خواهد شد و موفقیت جدیدی برای پژمان جمشیدی رقم خواهد خورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.