2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
علائم جدید کرونای انگلیسی چیست

علائم جدید کرونای انگلیسی چیست

یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره نشانه های کرونای انگلیسی توضیح داده است.

دوات آنلاین -کرونای انگلیسی به شدت در حال شیوع است و آمار مبتلایان روز به روز بیشتر می شود. وضع برخی محدودیت ها نیز نتیجه گسترش این ویروس است که خطرناک تر شده است اما کرونای انگلیسی چه علائم جدیدی دارد؟

 

علائم گوارشی در کرونای انگلیسی

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا جانبخش، متخصص بیماری‌های عفونی با متغیر خواندن طیف علائم بیماری کرونای انگلیسی، گفت: در حال حاضر یکی از شایعترین علائم این بیماری، علائم گوارشی است.

 

وی افزود: تعداد زیادی از مبتلایان کرونا در حال حاضر با علائم گوارشی از جمله درد شکم، اسهال، حالت تهوع و تب خفیف مراجعه می‌کنند.

کرونای انگلیسی چه علائمی دارد

علائم تنفسی را جدی بگیرید

جانبخش گفت: در طیف زیادی از مبتلایان این علائم به تنهایی بروز کرده و در دسته دیگر ممکن است همراه با علائم تنفسی شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، تنگی نفس و... باشد.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: در این بیماران که علائم تنفسی دارند علائم عمومی شامل سردرد، چشم درد، بویژه درد کمر و ساق پا هم دیده می‌شود.

 

جانبخش خاطرنشان کرد: در بیمارانی که تنها دچار علائم گوارشی می‌شوند، بطور معمول شدت بیماری کمتر است و خوشبختانه این علائم با عوارض گوارشی همراه نیست.

 

وی افزود: بیشترین خطر متوجه بیمارانی است که دچار علائم تنفسی می‌شوند و این امکان هست که با وجود این علائم افراد دچار عوارضی از جمله تغییرات عروقی، نارسایی تنفسی، سکته قلبی، سکته مغزی و درگیری عضله قلب شوند.

 

وخامت حال مبتلایان به کرونای انگلیسی

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: آنچه در نوع جهش یافته کرونا مهم است، سرعت بالای وخامت حال بیماران است، بطوری که افراد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت دچار علائم شدید بیماری می‌شوند.

 

وی افزود: در کرونای معمولی بطور معمول افراد در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید می‌شدند، اما در نوع کرونای انگلیسی این وخیم شدن حال بیماران تنها ظرف یک تا دو روز اتفاق می‌افتد، بنابراین افرادی که ظرف مدت کوتاهی بدحال شدند باید به ابتلا به کرونا انگلیسی مشکوک شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.