2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پول ‌های تیم استقلال کجاست

پول ‌های تیم استقلال کجاست

استقلالی‌ها با مشکلات عدیده مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و درحالی‌که طبق ادعای مدیرعامل استقلال کارگزاری باشگاه درصد عمده‌ای از تعهدات خود را عملی کرده اما از اردوی استقلال خبر می‌رسد هنوز میانگین پرداختی به آبی‌پوشان حتی به ۵۰ درصد هم نرسیده است.

دوات آنلاین -تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند که مشکلات عدیده مالی موانعی را برای آماده‌سازی هرچه بهتر این تیم به‌وجود آورده است و نکته قابل‌توجه اینکه بعد از تعطیلی اردوی آبی‌ها در نوروز امسال حالا نیز شنیده می‌شود کادر فنی استقلال و در راس آن فرهاد مجیدی به‌منظور حکمفرما کردن آرامش بر عوامل تیم قبل از اعزام به عربستان و البته دور ماندن استقلالی‌ها از خطر ابتلا به شیوع ویروس کرونا درخواست یک اردوی تدارکاتی پنج‌روزه را از مسئولان باشگاه داشته که این اردو به دلایل مختلفی لغو شده است.

 

روزنامه فرهیختگان نوشت: بسیاری از رسانه‌ها از برگزاری این اردو و سپس لغو آن خبر دادند، با این حال در برخی رسانه‌ها دلیل لغو اردوی آبی‌پوشان قبل از اعزام به عربستان مشکلات مالی و نداشتن فقط ۱۴۰ میلیون تومان پول نقد در حساب استقلال اعلام شد تا مشخص شود اوضاع استقلالی‌ها ازلحاظ مالی بیشتر از این حرف‌ها وخیم است. البته بامداد دیروز در «فرهیختگان» از این موضوع خبر دادیم که علی نامداری، مشاور هیات‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با فرهاد مجیدی خیال او را راحت و اعلام کرده است برای آماده‌سازی استقلال هرچقدر پول بخواهد دراختیارش خواهد گذاشت، با این‌حال نکته‌ای که بیش از هرچیز این روزها در راس هرم باشگاه استقلال و در بین مدیران این باشگاه خودنمایی می‌کند، کامبک یک اتفاق نامطلوب برای هواداران این تیم است و آن اینکه به‌نظر می‌رسد مثل دوران سرپرستی احمد مددی یک بار دیگر شکاف مدیریتی بین مدیران ازجمله اعضای هیات‌مدیره با مدیر باشگاه به اوج خود رسیده و روزبه‌روز نیز این شکاف عمیق‌تر می‌شود، تا جایی‌که این اختلافات حتی به تقویت استقلال در نیم‌فصل نیز ضربه زده و باعث شد تا آبی‌ها در پروژه جذب امین قاسمی‌نژاد از پدیده مشهد ناکام بمانند. با این‌حال در این بین این سوال پیش می‌آید که پول‌های ورودی به باشگاه استقلال صرف چه مخارجی می‌شود که تا این اندازه باشگاه برای رفع و رجوع امور روتین روزانه دچار مشکل شده و اصولا چرا درخصوص ورود و خروج‌‌ها به مجموعه استقلال شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد؟

 

همه ورودی‌ها

همان‌طور که اشاره شد، استقلالی‌ها با مشکلات عدیده مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و درحالی‌که طبق ادعای احمد مددی، مدیرعامل استقلال کارگزاری باشگاه یعنی‌ «های‌وب» درصد عمده‌ای از تعهدات خود را عملی کرده و طبق حکایات متفاوت بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از تعهدات خود را به این باشگاه پرداخت کرده، اما از اردوی استقلال خبر می‌رسد که هنوز میانگین پرداختی به آبی‌پوشان حتی به ۵۰ درصد هم نرسیده و نکته قابل‌توجه اینکه مدیریت باشگاه از ارائه لیست پرداختی به بازیکنان به 2 سرمربی اخیر این تیم یعنی محمود فکری و فرهاد مجیدی باوجود درخواست‌های مکرر آنها ممانعت به‌عمل آورده و دلیل این امر مشخص نیست.

 

نکته دیگر اینکه به‌جز پرداختی ‌های‌وب، برخی از اعضای هیات‌مدیره استقلال نیز در قالب کمک‌های شخصی، حمایت‌های مالی را از باشگاه به‌عمل آورده و در این بین حتی علی نامداری، مشاور هیات‌مدیره نیز پول کلانی را طی چندماه اخیر به بدنه باشگاه تزریق کرده است و حتی مطالبات قدیمی از شرکت ایرانسل هم طی مدت اخیر زنده شده تا به ورودی‌های مالی این باشگاه اضافه شود. این در حالی است که شفاف‌سازی تقریبا حلقه گمشده باشگاه طی این مدت حضور مددی در راس مدیریت استقلال محسوب می‌شود.

 

در این بین حتی شفاف‌سازی لازم درخصوص کمک هواداران در شب عید نیز به‌عمل نیامده است و درحالی‌که گمانه‌زنی‌ها اشاره به آن دارد که استقلالی‌ها خیلی بیشتر از ارقام اعلام‌شده به باشگاه کمک کردند، اما رقم ۳۷۰ میلیون تومان به‌نظر نمی‌رسد همه آن پولی باشد که هواداران به باشگاه کمک کرده‌اند.

 

چرا خلیل ‌زاده ورود نمی‌کند؟

نکته دیگر در این بین که طبق مصوبه هیات‌مدیره مسائل مالی و قراردادها به رئیس هیات‌مدیره یعنی اسماعیل خلیل‌زاده مربوط می‌شود و جای تامل و تفکر دارد زمانی که مدیرعامل استقلال نسبت‌به این موضوع ورود نکرده و شفاف‌سازی نمی‌کند، حداقل رئیس هیات‌مدیره در این مورد ورود کرده و نسبت‌به این موضوع شفافیت لازم را به‌عمل بیاورد.

 

نکته قابل‌توجه اینکه باشگاه استقلال پیش از این اعلام کرده بود بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان بدهی ندارد، اما با حجم ورودی‌های اخیر مشخص نیست چرا هنوز بازیکنان این تیم از عدم دریافتی گلایه دارند و مشخص نیست این پول‌ها کجا هزینه شده است.

 

توفان احتمالی بعد از آسیا

نکته پایانی اینکه طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان»، فرهاد مجیدی از روزهای ابتدایی سال نسبت‌به برگزاری اردوی پیش از اعزام به عربستان تاکیدات ویژه‌ای به‌عمل آورد، اما در ادامه به‌خاطر برخی مسائل ازجمله پیک چهارم شیوع ویروس کرونا قید برگزاری این اردو را زد، با این‌حال اگر همه شرایط مهیا بوده و اوضاع طبق روال پیش می‌رفت، به‌طور حتم این اتفاق نیز رقم می‌خورد، اما حالا در آستانه برگزاری رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پیدا کردن مقصر اصلی درخصوص عدم برگزاری این اردو و همچنین پاسخ به این سوال که واقعا مجیدی تقاضای برگزاری اردو را کرده بود یا خیر، چیزی جز حاشیه‌سازی برای آبی‌پوشان به‌همراه نخواهد داشت، با این‌حال طبق توضیحات ارائه‌شده به‌نظر می‌رسد این حواشی به‌وجود آمده بعد از رقابت‌های آسیایی ازسوی مجیدی یا دستیارانش بدون پاسخ نخواهد ماند و این یعنی ممکن است مدیران باشگاه بعد از اتمام مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با انتقاد اعضای تیم مواجه شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.