2021/05/09
۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت
غذاهای پروتیئن دار کدام ها هستند

غذاهای پروتیئن دار کدام ها هستند

غذاهای پروتین دار فاقد چربی می توانند به کاهش وزن و لاغری شما کمک کنند. با این غذاها آشنا شوید.

دوات آنلاین -همه ما برای حفظ سلامت خود باید به اندازه کافی پروتئین مصرف کنیم. بافت های عضلانی بدن انسان از پروتئین تشکیل شده و این ماده برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو و... کاملا ضروری است البته باید پروتئین بدون چربی مصرف کنید تا مشکلات دیگر برای شما ایجاد نشود در این صورت حتی می توانید روی کاهش وزن خود نیز حساب کنید اما چه غذاهایی برای تامین پروتئین بدن مفید هستند.

 

قبل از هر چیز شاید تخم مرغ به ذهن تان برسد. کاملا هم درست است اما واقعیت این است که خوراکی های دیگر هستند که از تخم مرغ پروتئین بیشتری دارند.

برخی حبوبات پروتئین بیشتری دارند

حبوبات دارای پروتئین بدن

ایرنا زندگی نوشت: لوبیا در هر نصف فنجان ۶,۶ گرم پروتئین دارد. لوبیا منبع گیاهی نادر از اسیدهای آمینه کامل و منیزیم است. مصرف این ماده غذایی منجر به افزایش سوخت و ساز بدن، تولید انرژی و توسعه عضلانی می شود.

 

نخود در هر نصف فنجان و به صورت پخته شده ۷,۳ گرم پروتئین دارد. نخود یک غذای عالی برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. نخود هورمن اشتها را سرکوب و به شما کمک می کند که دچار چربی شکمی نشوید.

 

عدس در هر نصف فنجان ۹ گرم پروتئین دارد. مانند تمام حبوبات عدس نیز حاوی فیبر فراوان است به به از دست دادن سریع چربی ها کمک می کند. به عقیده محققان اسپانیایی کسانی که در هفته ۴ هفته یا بیشتر حبوبات مصرف می کنند، بهبود کلسترول را تجربه خواهند کرد.

 

خمیر بادام زمینی بخورید

در هر دو قاشق غذاخوری ۸ گرم پروتئین دارد. دوز سالم پروتئین منجر به عضله سازی و چربی سازی می شود. اضافه کردن بادام زمینی به نان گندم کامل همراه با عسل و گردو و دانه های کدو تنبل، یک میان وعده عالی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است.

 

در همین زمینه: امگا ۳ در چه مواد و غذاهایی وجود دارد

 

موتزارلا و پنیر چدار؛ سرشار از پروتئین

موتزارلا در هر اونس ۶,۳ گرم و پنیر چدار در هر اونس، ۶.۵ گرم پروتئین دارد. این پنیرها منابع غنی از پروتئین و سیرکننده هستند ضمن این که چربی های سالم، کلسیم و ویتامین دی موجود در آنها، به حفظ سلامت استخوان ها با افزایش سن کمک می کند.

 

پیشنهاد: برای جبران کمبود آهن چی بخوریم

 

نان غلات بخورید

در هر دو برش ۸ گرم پروتئین دارد. نان های کامل حاوی ویتامین ب، فولات و ... برای محافظت از سلامت مغز هستند.

تخمه کدو سرشار از پروتئین است

پروتئین در تخمه کدو

در هر اونس ۹ گرم پروتئین دارد و حاوی فسفر، منیزیم و روی است. مصرف تخمه کدو به ویژه برای کسانی که می خواهند پوستی درخشان داشته باشند مفید است و پروتئین موجود در آن به تعمیر سلول های آسیب دیده و بازسازی سلول های جدید کمک می کند.

 

بدانید: فواید مصرف پنیر چیست

 

با ماست یونانی لاغر شوید

در هر ۷ اونس، ۲۰ گرم پروتئین دارد و منبع غنی از پروبیوتیک ها محسوب می شود. مصرف ماست پروبیوتیک به از دست دادن وزن و احساس سیری کمک می کند.

برای تامین پروتئین بدن گوشت گاو و مرغ مصرف کنید

گوشت گاو و مرغ مصرف کنید

پروتئین گوشت گاو در هر اونس ۹,۱۲ گرم است. گوشت گاو یکی از غنی ترین مواد غذایی حاوی اسیدهای امینه بوده و مصرف آن به عضله سازی کمک می کند.

 

سینه مرغ در هر ۳ اونس ۱۶ گرم و ران مرغ در هر ۳ اونس ۹ گرم پروتئین دارد. مرغ نیز یکی از غنی تری منابع اسیدهای امینه است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.