2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
فعالیت هایی برای بازی و سرگرمی کودکان در خانه

فعالیت هایی برای بازی و سرگرمی کودکان در خانه

با فهرستی از سرگرمی های هیجان انگیز و جالب برای کودکان در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -معمولا همه مادرها در تمام نقاط جهان یک مشکل مشترک دارند ؛ این که در طول روز آن‌قدر درگیر کارهای خانه یا شغل خود در بیرون از منزل می‌شوند که انرژی و حوصله سروکله‌زدن با کودکان خود را ندارند. در این مطلب چند پیشنهاد‌‌ منحصر به فرد را برای این که تبدیل به یک مادر پرانرژی شوید ،  به شما خواهیم‌داد.

 

جنگ بادکنکی؛ یکی از سرگرمی ها برای بچه ها

حالا که هوا رو به گرم شدن می‌رود،  بازی با بادکنک آبی(پر از آب شده) می‌تواند یک سرگرمی جالب برای کودک‌تان باشد. داخل بادکنک‌ها را پر از آب کنید و به جنگ بادکنکی فرزندتان   بروید.

یکی از سرگرمی های جالب برای بچه ها تماشای دسته جمعی فیلم است

برای سرگمی بچه ها فیلم ببینید

برنامه مورد علاقه یا فیلم مورد علاقه فرزندتان چیست؟ هفته‌ای یک‌بار فیلم مناسب سن و مورد علاقه او را  انتخاب کنید و در کنار یکدیگر به تماشای فیلم بنشینید.

 

در خانه با بچه هایتان ورزش کنید

به جای این که به باشگاه بروید و کالری بسوزانید، در خانه و با فرزند خود شروع به ورزش کنید. با این کار علاوه بر تشویق کودک خود به ورزش، زمان کافی  هم  برای در کنار او بودن خواهید داشت.

برای سرگرمی بچه ها در خانه آنها را در آشپزی همراه کنید

 با بچه ‌ها آشپزی کنید

وقت بازی کردن با فرزند خود را ندارید و باید شام را آماده کنید؟ از همین فرصت استفاده کنید و از کودک خود در آشپزی کمک بگیرید و ضمن دادن چند مسئولیت کوچک به فرزندتان، با او وقت بگذرانید و لحظات سرگرم‌کننده ای برای خود بسازید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بازی های دورهمی که برای بچه ها مفید است

 

قلقلک بازی را فراموش نکنید

هیچ چیز مثل خندیدن در کنار یکدیگر، نمی‌تواند شما را به‌هم نزدیک کند. پس چه چیز بهتر از قلقلک‌بازی! اگر کودک‌تان حسابی ناراحت است و حوصله ندارد، همین حالا شروع کنید و او را قلقلک دهید اما باید منتظر واکنش قلقلکی فرزندتان هم باشید! البته این شوخی را مدیریت کنید تا باعث ناراحتی و درد نشود.

 

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین چیستان‌های کودکانه همراه با جواب

 

شعر بخوانید

ساده‌ترین راه برای این که مادر سرگرم ‌کننده‌ای باشید، این است‌که برای بچه‌های‌تان شعر بخوانید. شما می‌توانید چند شعر بگویید که منحصر به  خودتان باشد و قبل از خواب یا در طول روز وقتی حسابی حوصله بچه‌ها سررفته، آن ها را باهم بخوانید.

 

منبع: pinterest

مترجم : مهسا کسنوی / روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.