2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چگونه زندگی بهتری داشته باشیم

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم

برای این که کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید و به هدف هایتان برسید توصیه هایی که در این مطلب آمده است را جدی بگیرید.

دوات آنلاین -همه ما به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود هستیم و می خواهیم کاری کنیم که شرایط و. اوضاع برایمان بهتر شود اما برخی از ما در رسیدن به این هدف ناکام می مانیم. دلیل آن هم این است که نمی دانیم از کجا و چگونه باید شروع کنیم و چه کارهایی را در اولویت قرار بدهیم. دکتر ساحل گرامی، روان‌ شناس در یادداشتی در زونامه خراسان ما را در این زمینه راهنمایی کرده است که در ادامه می خوانید:

 

به دنبال تجربه‌های جدید بروید

سعی کنید تجربه‌های جدیدی کسب کنید. لازم نیست این تجربه‌ها خیلی عجیب ‌و ‌غریب باشند. برای مثال به مدت 30 دقیقه در روز ورزش‌های هوازی انجام دهید، به موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش کنید، خود را از اخبار دور نگه دارید، بیشتر غذاهای ارگانیک بخورید، در روز از سه نفر قدردانی کنید، حداکثر هشت ساعت در روز بخوابید، برنامه‌های روز بعد را بنویسید و قبل از رفتن به سرکار مقدار مشخصی از آن‌ها را انجام دهید.

برای داشتن زندگی بهتر چکار کنیم

بیشتر با خانواده‌تان وقت بگذرانید

برای وقت گذراندن با خانواده خود برنامه‌ریزی کنید. برای مثال مقدار مشخصی از روز یا هفته را با خانواده خود بگذرانید و فعالیت مشترکی مانند بازی یا صحبت کردن انجام دهید.

 

اهداف مالی‌تان را تنظیم کنید

فهرستی از اهداف مالی خود تهیه کنید و در نظر داشته باشید برای رسیدن به مقاصد مالی باید در کدام یک از مخارج صرفه‌جویی شود. سعی کنید درخصوص اهداف مالی بلندمدت با همسر خود به توافق برسید و از هزینه‌های زاید و اضافی جلوگیری کنید.

 

انجام کارهای خیرخواهانه را در برنامه قرار دهید

سعی کنید کارهای داوطلبانه‌ بیشتری انجام دهید و به دیگران کمک بیشتری کنید. به این منظور می‌توانید عضو خیریه خاصی شوید و ماهانه مبلغی برای آن‌ها واریز کنید یا خودتان دست به کار شوید و در حد توان‌تان برای شادی نیازمندان، کاری انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم محبوب همه باشیم

 

دنبال راضی کردن همه نباشید

با دیگران مشورت کنید تا تصمیمات اصولی‌تری بگیرید اما لازم نیست که مطابق نظر و سلیقه اطرافیان گام بردارید. اگر سعی کنید که همه افراد دور و برتان را راضی نگه دارید، احتمال دارد که از مسیر موفقیت دور شوید. یک جمله معروف است که می‌گوید: «من کلید موفقیت را نمی دانم ولی کلید شکست در این است که همه افراد را راضی نگه دارید.»

 

خودتان را ببخشید

یکی از بهترین تصمیمات، تمرین بخشش خود و دیگران است. همیشه ما فکر می‌کنیم که بخشش فقط باید در حق دیگران باشد غافل از این‌ که در اغلب موارد ما در بخشیدن خودمان هم سختگیر هستیم و برای کارها یا تصمیمات اشتباه به خودمان بیش از اندازه سخت می‌گیریم.

 

امسال فرصتی است تا با خودمان مهربان‌تر باشیم و فرصت اشتباه را از خودمان نگیریم. هنگامی که خودمان را راحت‌تر ببخشیم بخشش دیگران قطعا راحت‌تر خواهد شد و ما با سبکبالی بیشتری می‌توانیم سال جدید را سپری کنیم.

شیک پوشی به شما برای زندگی بهتر کمک می کند

خوش لباس‌تر شوید

تغییری در تیپ و استایل خود ایجاد کنید. تنوعی در سر و وضع خود بدهید و از حالت تکراری همیشگی خارج شوید و سعی کنید خوش لباس‌تر باشید.

 

ارتباط‌تان را با دوستان قطع نکنید

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دوستان خود در تماس بیشتری باشید.از طریق شیوه‌های مختلف سعی کنید با دوستان خود ارتباط بیشتری بگیرید.

 

فرستادن کارت پستال، هدیه، حتی تماس تلفنی و تصویری می‌تواند حال‌تان را بهتر کند. می‌توانید از برنامه های مختلف استفاده کنید تا تولد دوستان و خانواده را به شما یادآوری کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه تجربه های تلخ و شکست هایمان را فراموش کنیم

 

به استقبال ترس‌هایتان بروید

به استقبال ترس‌هایتان بروید و با آن‌ها مقابله کنید. برای شروع ترسی را انتخاب کنید که مقابله با آن راحت تر از بقیه است. در این مورد می‌توانید از روان شناس کمک بگیرید و با گرفتن کمک حرفه‌ای با ترس خود مقابله کنید.

ترک سیگار یکی از کارهای مهم برای داشتن زندگی بهتر است

سیگار را ترک کنید

اگر سیگار می‌کشید سعی کنید این عادت را ترک کنید. طبق  تحقیقات انجام شده بهترین روش ترک سیگار ترک یک باره و ناگهانی است. با این حال، شما می‌توانید روش تدریجی یا یک باره را امتحان کنید و بازدهی هر یک از روش‌ها را برای خود بسنجید.

 

اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید

اگر اعتماد به نفس ندارید، به آسانی می‌توانید در دام تله فکری بیفتید که پس حتما اشکالی در کار است و نمی‌توانید پیشرفت کنید و خودتان را تغییر بدهید بنابراین نمی‌توانید سالی پربار داشته باشید. وقتی یاد بگیرید چگونه عمل کنید تا شخصی شوید که واقعا دوست دارید، می‌توانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و در نتیجه، زندگی موفق‌تری هم تجربه کنید.

 

بی‌خیال خوش‌هیکل شدن شوید

معمولا بیشتر افراد رویای خوش‌هیکل شدن را در سر می پرورانند، غافل از این که همین هدف بزرگ ممکن است هیچ‌گاه عملی نشود. بهتر است هدف شما به این صورت آورده شود: غذای سالم‌تری بخورم و هدف من از ورزش قوی‌تر شدن باشد یعنی اگر تا ماه قبل قادر به انجام حرکت خاصی در تمرینات خود نبوده‌ام اکنون می‌توانم از پس این حرکت بربیایم.

 

بیشتر بخوانید: فکر و خیال زیاد نشانه چیست و چگونه از آن راحت شویم

 

 تمیزتر شوید

سعی کنید تمیزتر باشید. این امر هم درخصوص نظافت شخصی و هم درباره نظم و ترتیب در محیط خانه و کار صدق می کند. این کار باعث می‌شود ذهن شما سازمان یافته‌تر و همچنین در وقت شما صرفه‌جویی بیشتری شود.

با پس انداز کردن زندگی بهتری را برای خود رقم بزنید

 پس‌انداز را جدی بگیرید

پس‌انداز هر چند به صورت اندک باعث ایجاد حسی خوشایند در شما می‌شود، به خودتان قول دهید که در هفته یا در ماه به میزان مشخصی پس‌انداز کنید و با مقداری از پول پس‌انداز شده برای خود هدیه‌ای بگیرید یا آن را صرف کار مورد علاقه خود کنید. علاوه بر این با این پول پس‌انداز شده می‌توان هزینه های جانبی یا غیرمنتظره مانند تعمیر خودرو یا بازسازی خانه را پرداخت کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.