2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پاک کردن لکه های روی مبل با بهترین و سریع ترین روش

پاک کردن لکه های روی مبل با بهترین و سریع ترین روش

شیوه های سریع تمیز کردن مبل را در این مطلب یاد بگیرید. استفاده از مواد خیلی ساده در این زمینه به شما کمک می کنند.

دوات آنلاین -حتما شما هم این موضوع را قبول دارید که مبلمان در ظاهر خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. در نگاه اول شاید تمیز کردن مبل‌ها برای‌تان کار بسیار سختی باشد اما باید بگوییم این کار آن قدرها هم سخت نیست، فقط کافی است اصول اولیه این کار را بدانید.

لکه های روی مبل را چطور تمیز کنیم

استفاده از جارو برقی

قدم اول این است که سطح مبل ها را با آخرین قدرت جاروبرقی تمیز کنید تا  گرد و خاک بین درزها و تار و پود خارج شود. سپس با استفاده از یک برس نرم سطح مبل‌ها را تمیز کنید.

آب و صابون برای پاک کردن لکه های مبل مناسب است

استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن مبل

با استفاده از یک دستمال تمیز و کمی صابون مایع قسمت های فلزی یا چوبی و پایه‌های مبلمان را تمیز کنید و در نهایت با یک دستمال کاملا خشک کنید.

 

بیشتر بخوانید: پرده‌ها را چگونه با بخارشوی بشوییم

 

با جوش‌ شیرین لکه ‌های مبل را پاک کنید

اگر روی مبلمان لکه‌ای وجود دارد، می‌توانید برای پاک کردن از جوش‌شیرین استفاده کنید. فقط کافی است مقداری جوش‌شیرین روی لکه قرار دهید و اجازه دهید نیم‌ساعت جوش‌شیرین روی سطح بماند و بعد با استفاده از جاروبرقی جوش شیرین را از روی مبل پاک کنید.

 

جوش‌شیرین معمولا روی هیچ پارچه ای مشکلی ایجاد نمی‌کند اما با این حال بهتر است  قبل از شروع کار ابتدا آن‌ را  روی قسمتی از پارچه مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن لکه‌ فرش

 

لکه‌های پررنگ هم پاک‌شدنی است

اگر با جوش شیرین نتوانستید همه لکه‌ها را پاک کنید بهتر است سه چهارم پیمانه آب گرم را با یک چهارم پیمانه سرکه و یک قاشق مایع ظرف شویی مخلوط کنید و آن را داخل اسپری بریزید و سپس روی لکه ها اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال تمیز سطح را به آرامی تمیز کنید.

آیا بخارشوی لکه های مبل را پاک می کند

بخارشوی آخرین گزینه است

اگر بخارشوی در دسترس دارید استفاده از آن هم می‌تواند باعث تمیزی بیشتر مبلمان شود. فقط  برای  استفاده از آن حواس‌تان باشد که در ساعات اوج مصرف، تصمیم به این کار نگیرید.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.