2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
پرده‌ها را چگونه با بخارشوی بشوییم

پرده‌ها را چگونه با بخارشوی بشوییم

ترفندهای شست وشوی پرده‌ها با دستگاه بخارشوی را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -با رسیدن به روزهای آخر سال و در آستانه سال جدید همه خانم‌ها به فکر خانه تکانی هستند. اگر تا امروز وقت انجام کارها را نداشتید و در این فرصت کم می‌خواهید به همه کارها برسید  و وقت باز کردن و شستن پرده و نصب آن را ندارید؛ بهتر است از بخارشوی برای شستن پرده‌های‌تان استفاده کنید. در این مطلب ترفند شستن پرده با بخارشوی را به شما آموزش می‌دهیم.

آیا شستن پرده ها با بخارشوی خوب است

مزیت‌های شست وشوی پرده‌ها با دستگاه بخارشوی

* نیاز به باز و نصب کردن پرده نیست.

* بعد از شست‌وشو نیاز به اتو کشیدن نیست.

* دمای بالای بخاری که روی سطح برخورد می‌کند؛ باعث ضدعفونی و بهداشتی شدن سطح مد نظر می‌شود.

برای شستن پرده ها از چه ترفندی استفاده کنیم

اصول تمیز کردن پرده‌ها با بخارشوی

برای شستن پرده ها با بخار شوی، مخزن آب را طبق دستورالعمل سازنده بخارشوی پر کنید. اجازه بدهید آب گرم شود، که در بیشتر مدل‌ها چند دقیقه طول می‌کشد. نازل بخارشوی را به انتهای شیلنگ و دسته آن متصل کنید.

 

بیشتر بخوانید: اصول خانه تکانی برای آشپزخانه

 

زمانی که آب گرم شد ابتدا آن را در ظرفی فشار بدهید تا آب‌های قبل از بخار خارج شوند و بعد فقط از آن بخار خارج شود. سپس نازل را با فاصله 10‌  یا 15 سانتی متر از پرده‌ها نگه دارید. دقت کنید تا حدی باشد که بخار پرده‌ها را خیس نکند.

 

با شروع از بالا و حرکت به پایین، پرده‌ها را با بخار اسپری کنید. از روی خطوط درز، نازل را به جای 10 تا 15 سانتی‌متر از پرده به 5 سانتی متر نزدیک کنید. زمانی که تمام سطح جلوی پرده‌ها را اسپری کردید، نازل بخارشوی را بردارید و کنار بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:‌ ترفندهایی برای خانه تکانی سریع و آسان

 

پارچه یا ابزار پارچه‌ای تمیز و سفیدی را به انتهای شیلنگ وصل کنید. شیلنگ را به حالت ایستاده نگه دارید، بنابراین جمع شدن کثیفی‌ها می تواند دوباره به داخل شیلنگ برود و بعد وارد دستگاه بخارشوی شود.

 

ابزار انتهای شیلنگ بخارشوی را روی پرده قرار بدهید تا پرده‌ها را لمس کند. سپس به آرامی از بالا به سمت پایین آن را حرکت بدهید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه کفپوش پارکت لمینت را تمیز کنیم و برق بیندازیم؟

 

تمام قسمت‌های پرده‌ها را بخارشوی بزنید. در صورت امکان، مراحل تمیز کردن را در پشت پرده تکرار کنید و در پایان اجازه بدهید پارچه‌های پرده شما در هوا خشک شوند.

 

برای شست وشوی پرده، بخارشوی را از بالا به پایین روی پرده بکشید. اگر حین شست وشو احساس کردید پرده خیس و مرطوب شده است، نازل بخارشوی را با فاصله بیشتری نسبت به پرده بگیرید.

 

نکته آخر

زمانی که می‌خواهید از بخارشوی استفاده کنید نباید پرده‌ها خیس شوند، بنابراین بخارشوی را با فاصله از پرده نگه دارید.

 

برای نوشتن این مطلب از سایت بیتوته کمک گرفته شده است.

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.