2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آیا مجیدی خط حمله استقلال را احیا می کند

آیا مجیدی خط حمله استقلال را احیا می کند

دیاباته، قایدی و مطهری حقیقتاً مانند روزهای اوج خود نیستند و باری از روی دوش استقلال برنمی‌دارند.

دوات آنلاین -نتایج استقلال بعد از بازی با تراکتور که منجر به برد 3 بر یک شده بود نشان می‌دهد آبی‌ها به لحاظ فنی دچار افت محسوسی شده‌اند. بعد از پیروزی امید‌بخش مقابل تراکتور، استقلال به سایپا باخت و بعد از اینکه مقابل نفت مسجد سلیمان نیز به تساوی رسید برد دیگری مقابل نساجی به دست آورد تا دوباره امید‌ها به اردوی استقلال بازگردد اما شکست مقابل سپاهان جایگاه محمود فکری را به شدت سست کرد و پیامدش تساوی مقابل مس رفسنجان موجب شد آقای سرمربی از استقلال کنار گذاشته شود. در این 6 بازی استقلال 4 گل به ثمر رساند که یکی از گل‌ها که در بازی با مس رفسنجان حاصل شد گل به خودی یاران حریف بود. عملکرد استقلال نشان می‌دهد افت محسوسی در فاز گلزنی ایجاد شده است. نقطه‌ای که فصل پیش قوت آبی‌ها بود و همین مجیدی هم در هفته‌هایی که سکان هدایت استقلال را در دست داشت وارث خوبی برای استراماچونی بود و توانست انگیزه گلزنی را در خط حمله تیمش حفظ کند.

 

مشکل گلزنی استقلال

ایران ورزشی با مقدمه بالا نوشت: استقلال فصل پیش در لیگ 55 گل به ثمر رساند اما استقلال این فصل بعد از هفته هفدهم 20 گل به ثمر رسانده است. صرفنظر از 6 بازی اخیر اما آمار گلزنی‌های استقلال در بازی‌های قبل‌تر هم آنچنان تعریفی نبود و بخصوص در هفته‌های آغازین اغلب گل‌های زده روی ضربات ایستگاهی، اشتباهات حریف و پنالتی به ثمر می‌رسید.

 

همین وضعیت در بازی با فولاد خوزستان هم قابل رؤیت بود و استقلال به رغم آنکه مربیان جدیدی را در رأس هرم فنی خود می‌دید اما نتوانست ترک عادت کند و تک موقعیتی که نصیبش شد تا به یک گل 3 امتیازی منجر شود از روی اشتباه مدافعان حریف و حادث شدن ضربه پنالتی به دست آمد که این مسأله بار دیگر نشان داد استقلال در ایجاد موقعیت گل دچار مشکلات بزرگی است.

 

خط حمله استقلال در بازی با فولاد به مانند بازی‌های گذشته در خط حمله سردرگم بود به گونه‌ای که نه برای مهدی قایدی و نه برای دیاباته فرصت‌های آنچنانی پدید نیامد.

 

این وضعیت ریشه در خط میانی استقلال و آنجا که باید موقعیت‌ها ساخته شود نیز دارد اما پرواضح است که مهاجمان نیز از آن آمادگی صددرصدی برخوردار نیستند که فرهاد مجیدی باید در فرصت‌های باقی‌مانده آتی برنامه منسجمی برای ساختن مردان خط حمله‌اش به اجرا بگذارد.

 

بازیکنانی که در اوج نیستند

دیاباته، قایدی و مطهری حقیقتاً مانند روزهای اوج خود نیستند و باری از روی دوش استقلال برنمی‌دارند. شیخ هفته‌ها مصدوم بود و در بازی با فولاد هم هرگز آن مهاجم آماده‌ای که پیش‌تر می‌شناختیم جلوه نکرد. مهدی قایدی نیز تا آنجا افت کرده بود که در کنترل پاس‌های ساده نیز ناتوان جلوه می‌کرد. ارسلان مطهری هم به رغم آنکه دوباره در نقش تعویض طلایی قد علم کرد اما در دقایقی که برای تیمش به میدان رفت نتوانست در جریان بازی صاحب موقعیت شود.

 

وضعیت فنی مهاجمان استقلال هشداری جدی برای فرهاد مجیدی و همکارانش است تا تدابیری را برای رونق‌بخشی به فاز هجومی تیم خود بیندیشند. استقلال اکنون در میان 3 مدعی صدر جدول تیم سوم است و شاید پیروزی مقابل فولاد تا حدی آنها را از اصل ماجرا غافل کند در حالی که مجیدی نباید گول بازی با فولاد را بخورد و در باد 3 امتیازی قرار بگیرد که در این میدان نصیبش شد.

 

البته فرهاد در نشست خبری بعد از بازی با فولاد صراحتاً اعلام کرد برای این تیم اقدامی انجام نداده است که اگر این حرف دلی باشد نشان از آگاهی او از شرایط موجود فنی استقلال است.

 

استقلال تیمی است که برای ماندن میان مدعیان بیش از هر فاکتور دیگری نیازمند بالا بردن میانگین گل‌های زده خود است. استقلالی که در هر بازی میانگین 1.17 گل زده را از خود به جا گذاشته و در شرایطی که از خط دفاعی آنچنان منسجمی نیز سود نمی‌برد نمی‌تواند خود را مدعی اول قهرمانی بداند مگر آنکه آنقدر به خط آتش خود هماهنگی ببخشد که آرام آرام ضعف‌های دفاعی نیز در میان سیل گلزنی مهاجمان مخفی بماند.

آنچه از استقلال فصل پیش تیمی رعب‌آور پدید آورد، ضرباهنگ تحسین‌برانگیز در خط حمله بود. تیم فصل پیش با تغییراتی جزئی اکنون نیز زیر دستان مجیدی قرار دارد و سرمربی استقلال فرصت و مجال کافی در اختیار دارد تا آنچه استراماچونی پدید آورده بود و او وارثش شد را دوباره به خط حمله استقلال بازگرداند. چیزی شبیه به آن دوران که مجیدی بازیکن در خط حمله استقلال ارائه می‌کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.