2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مادر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

مادر خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد

با 6 ویژگی مادر خوب آشنا شوید. یادتان باشد تعاریف متعددی از وظایف مادری وجود دارد، اما یک سری اصول ثابت را باید در تعامل با فرزند لحاظ کنید.

دوات آنلاین -همه مادران هنگامی که صاحب فرزند می‌شوند، تمایل دارند که برای فرزندشان بهترین مادر روی زمین باشند اما در ذهن هر کسی تعریف مادر خوب با دیگری فرق دارد؛ برخی مادری را با سخت گیری زیاد و عده ای وظایف مادری را بسیار آسان تعریف می‌کنند. در این مطلب  به برخی از صفات مادر خوب اشاره کردیم.

 

حمایتگر باشد

مهم ترین ویژگی یک مادر خوب، این است که حمایت کننده باشد، از علایق و سلایق فرزندش حمایت کند و به او فرصت دهد تا بتواند آرزوهایش را دنبال کند.

 

استعداد فرزندش را کشف کند

از آن جایی که مادر تعامل بیشتری با کودک دارد و به علایق کودک خود زودتر از دیگران پی می‌برد، زودتر می‌تواند استعداد فرزند خود را کشف کند.

 

بیشتر بخوانید: مادران شاغل با کودک خود چگونه رفتار کنند

 

مادر خوب صبور است

مادر در طول شبانه روز با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود که ممکن است بیشتر آن‌ها نیز از سمت فرزندانش باشد. در این شرایط مادر باید سعی کند خویشتن داری کند و با خونسردی به بررسی امور بپردازد و زمانی سراغ چالش بعدی برود که مسئله اول را حل کرده باشد.

برای مادر خوب بودن چه کار هایی را باید انجام بدهیم

در دسترس بودن از ویژگی های مادر خوب

خیلی مواقع پیش می‌آید که مادران سرکار هستند و در دسترس فرزند خود نیستند، اما مادر باید تا حد امکان، از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به او نشان دهد که حضور دارد و قابل دسترس است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ها برای پرورش ذهن کودک

 

تربیت‌ گر خوبی باشد

مادر خوب باید مهارت‌های زندگی را بدون تعصب به فرزندش بیاموزد و به او یاد آور شود که در محیط‌های اجتماعی دیگر هم آموزش‌های دیگری منتظر او خواهند بود.

 

انتخاب سبک ‌فرزندپروری مناسب

یک مادر خوب سبک تربیتی مقتدرانه را در پیش می‌گیرد زیرا کودک در این سبک تربیتی به درستی درک می‌شود و مادر نیز تلاش زیادی برای ایجاد و حفظ یک رابطه مثبت با کودکش می‌کند. در کنار این مسئله ، مادر مراقبت کننده و حامی کودک خود است.

 

در تهیه این مطلب از سایت «هنر زندگی» کمک گرفته شده است.

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.