2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
شرایط فرهاد مجیدی در استقلال چه فرق هایی کرده است

شرایط فرهاد مجیدی در استقلال چه فرق هایی کرده است

به نظر می‌رسد مجیدی این بار استقلال را در شرایط بهتری تحویل گرفته است البته او فرصت زیادی برای آماده کردن تیمش نداشت.

دوات آنلاین -حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال را به فصل گذشته تشبیه می‌کنند، ولی شرایط این تیم، وضعیت لیگ برتر و نگاه این مربی نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی دارد و بدون در نظر گرفتن آنها نمی‌توان تحلیل دقیقی ‌از وضعیت این تیم داشت.

 

1- مجیدی فصل گذشته جایگزین استراماچونی شد که مأموریت بسیار سختی محسوب می‌شد. مربی ایتالیایی در همان دوره کوتاه محبوبیت زیادی پیدا کرده بود و هواداران فقط و فقط بازگشت او را می‌خواستند. مجیدی در این شرایط به استقلال برگشت و نتایج نسبتاً خوبی گرفت.

 

او این بار جانشین محمود فکری شده که عملکردش با انتقادات زیادی همراه بود و بخش زیادی از هواداران خواهان برکناری‌اش بودند. استقلال با این مربی نمایش خوبی نداشت و حتی صدرنشینی هفته‌های اول هم نتوانست هواداران را راضی کند. با در نظر گرفتن این شرایط انتخاب مجیدی این بار با استقبال بیشتری روبه‌رو شد و هواداران امیدوارند که استقلال در هفته‌های آینده تیم بهتری شود.

 

2-مجیدی فصل گذشته در هفته هفدهم به استقلال پیوست و قرار بود این تیم با فولاد بازی کند که این بازی به دلیل ابتلای تعدادی از بازیکنان به کرونا لغو شد. البته این اولین بازی مجیدی نبود و او پیش از آن در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دو برد به دست آورده بود.

 

استقلال از 16 بازی 29 امتیاز داشت، بعد از پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و صنعت نفت در رده پنجم بود و تا صدر جدول پنج امتیاز فاصله داشت. استقلال این بار از 16 بازی 27 امتیاز دارد، بعد از پرسپولیس و سپاهان در رده سوم و این بار فاصله با صدر 6 امتیاز است. جالب اینکه این بار هم او باید کارش را مقابل فولاد شروع کند.

 

او فصل قبل در نهایت نایب ‌قهرمان لیگ شد، ولی این بار از او انتظار قهرمانی می‌رود و خودش هم به بازیکنان گفته که باید برای فتح لیگ تلاش کنند.

 

3-فصل گذشته استقلال بعد از جدایی استراماچونی مجبور شده بود سه بازی را بدون مربی به زمین برود و تمرین بدون حضور کادر فنی یکی از دلایل افت تیم بود. بازی‌های فشرده پلی‌آف در آسیا و ابتلای تعدادی از بازیکنان به کرونا تیم را در شرایط سختی قرار داده بود. همچنین وقفه چند ماهه لیگ در فاصله هفته بیست و یکم تا بیست و دوم به استقلال آسیب زد.

 

به نظر می‌رسد مجیدی این بار استقلال را در شرایط بهتری تحویل گرفته است. دوره انتقالی بین دو مربی طولانی نشد و او بلافاصله تیم را در اختیار گرفت. البته او فرصت زیادی برای آماده کردن تیمش نداشت و با تنها دو جلسه تمرین با فولاد روبه‌رو می‌شود.

 

4-مجیدی این بار کادر فنی متفاوتی را در نظر گرفته است. فصل گذشته نامجومطلق دستیار اصلی مجیدی بود، ولی او این بار تصمیم گرفته با کمالوند کار کند. البته صالح مصطفوی و غلامپور مثل فصل قبل در کنار او هستند. این تغییرات نتیجه شناخت او از فصل گذشته است و احتمالاً به این جمع‌بندی رسیده که با کمالوند می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. فصل گذشته هم شنیده می‌شد که مجیدی در برخی موارد با کمالوند مشورت می‌کرده و این بار تصمیم گرفته او را به کادر فنی اضافه کند. تجربه فصل قبل مجیدی همچنین کمک می‌کند که او وقت کمتری را صرف شناخت بازیکنان تیمش کند، چرا که با اکثر آنها کار کرده است. 

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.