2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آیا گروه خونی و ابتلا به کرونا با هم مرتبط است

آیا گروه خونی و ابتلا به کرونا با هم مرتبط است

نتیجه جدیدترین بررسی درباره رابطه کرونا و گروه خونی را مطالعه کنید.

دوات آنلاین -بحث ارتباط گروه خونی و احتمال ابتلا به کرونا از همان ابتدای شیوع این بیماری مطرح بود تا کنون تحقیقات مختلفی در این باره انجام شده است. نتیجه بررسی های جدید نیز رابطه میان این دو را تایید می کند.

 

ایسنا نوشت: محققان آمریکایی در بررسی جدید شواهد بیشتری دست پیدا کردند که نشان میدهد افرادی که دارای نوع خاصی از گروه خونی هستند بیشتر احتمال دارد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

آیا میان گروه خونی و کرونا رابطه ای وجود دارد

تحقیق درباره رابطه گروه خونی و کرونا

در این بررسی به طور خاص مشخص شد که کروناویروس به آنتی ژنهای گروه خونی A موجود در سلول های تنفسی جذب می شود. محققان روی پروتئینی در سطح کروناویروس موسوم به حوزه اتصال گیرنده ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است و به سلول های میزبان متصل می شود. این موضوع برای محققانی که سعی در فهم چگونگی آلوده شدن افراد به کروناویروس هستند یک هدف مهم است.

 

ببینید: کرونای انگیسی چه فرقی با کرونای چینی دارد

 

در این مطالعه آزمایشگاهی، محققان چگونگی تعامل حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس را با سلول های تنفسی و گلبولهای قرمز در گروه های خونی A ، B و O ارزیابی کردند.

 

نتایج نشان داد که حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس تمایل دارند به گروه خونی A موجود در سلولهای تنفسی متصل شوند اما هیچ ترجیحی برای گلبولهای قرمز گروه خونی A یا سایر گروههای خونی موجود در سلولهای تنفسی یا گلبول قرمز ندارد.

 

اولویت حوزه اتصال گیرنده های کروناویروس برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه های افراد با گروه خونی A میتواند به فهم ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و عفونت کووید-۱۹ کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: بعد از تزریق واکسن کرونا چه باید بکنیم

 

به گفته محققان آمریکایی، جالب است که حوزه اتصال گیرنده های ویروسی فقط تمایل به آنتی ژن های گروه خونی A دارند که روی سلول های تنفسی هستند که نحوه ورود ویروس به بدن بیشتر بیماران و آلوده کردن آنان را نشان می دهد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، محققان اظهار داشتند: گروه خونی یک چالش است زیرا ارثی است و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم. اما اگر بتوان نحوه تعامل ویروس با گروه های خونی در افراد را بهتر درک کرد می توان به داروهای جدید یا روش های پیشگیری دست پیدا کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.