2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نظر فیروز کریمی درباره بازگشت فرهاد مجیدی

نظر فیروز کریمی درباره بازگشت فرهاد مجیدی

فرهاد نباید دیگر احساسی باشد و احساسی برخورد کند و باید بداند هر کاری و هر چیزی جایی دارد. الان هم که دارد می‌آید در یک شرایط خاص می‌آید و باید با این تفکر وارد قضیه شود که وارد یک میدان سخت شده است.

دوات آنلاین -فرهاد مجیدی بای سومین بار به تیم استقلال بازگشت. این بار چه رخ خواهد داد و آیا مجیدی می تواند این تیم را بار دیگر  به اوج بازگرداند. فرهیختگان گفت و گویی با فیروز کریمی انجام داده که بخش های مربوط به تیم استقلال را در ادامه می خوانید:

 

هت تریک فرهاد مجیدی

*فرهاد مجیدی شاگرد اسبق‌تان هم دوباره سرمربی استقلال شد و به نوعی در بازگشت به استقلال هت‎تریک کرد.

حالا که فرهاد سرمربی استقلال شده، اجازه بدهند این‎بار کار کند. دفعه قبل هم گفتم فرهاد یک فرد فوق‎العاده باهوش است و در سالیان متمادی در فوتبال ایران و آسیا کار کرده است و قضایا را می‌شناسد و مسائل را می‌داند و فقط باید اجازه بدهند که کار خودش را انجام دهد. همه نیز باید او را حمایت کنند و کسی با این دیدگاه که ان‌شاءالله شکست بخورد به جایگاه فرهاد نگاه نکند، چون هرکس با این دیدگاه که فرهاد شکست بخورد و ما به جایش برویم به امور نگاه کند، دارد به استقلال خیانت می‌کند. همه استقلالی‌ها باید در حد توان، امکانات، بضاعت و تفکر خود کمک کنند تا فرهاد این‎بار تا ته خط موفق عمل کند. درواقع باید کمک کنند تا فضا برای حفظ و حضور فرهاد مهیا شود.

 

*سری قبل هم به جز دو هفته آخر همه‎چیز خوب پیش می‌رفت و استقلال با مجیدی موفق بود اما ناگهان سفر سعادتمند به ایتالیا و قهر فرهاد کار را خراب کرد.

من به نتایج سری قبل کاری ندارم اما زمان می‌برد تا یک مربی بخواهد تفکراتش را بین تیم و بازیکنان جا بیندازد اما کلا باید این اجازه را به او بدهند و حمایت کنند تا بماند و بتواند تفکراتش را در زمین فوتبال به نمایش بگذارد. من معتقدم مجیدی این شایستگی را دارد و از سوی دیگر استقلال نیز استحقاق خیلی بالاتر از این جایگاه‌ها را دارد. به هرحال در قاره آسیا استقلال فخر فوتبال ایران است و هرکس بخواهد راجع‎به فوتبال آسیا صحبت کند باید نسبت به استقلال حساس باشد و به آن احترام بگذارد و بداند که استقلال پرچم‎دار فوتبال بین‎المللی ماست. تمام مسائلی که می‌خواهیم نسبت به آن در آسیا به خودمان ببالیم جز از کانال استقلال میسر نیست.

 

روحیه حساس فرهاد مجیدی

*فکر نمی‌کنید روحیه ظریف و احساسی بودن فرهاد مجیدی دوباره کار دست او بدهد؟

فرهاد هم نباید دیگر احساسی باشد و احساسی برخورد کند و باید بداند هر کاری و هر چیزی جایی دارد. الان هم که دارد می‌آید در یک شرایط خاص می‌آید و باید با این تفکر وارد قضیه شود که وارد یک میدان سخت شده، چون شرایط الان در استقلال شبیه یک میدان سخت و دشوار است پس باید خودش بداند چطور با قضایا مواجه شده و مشکلات را مدیریت کند، هرچند معتقدم محمود فکری هم توانایی زیادی داشت اما نتوانست در استقلال آنچه استحقاقش را داشت برحسب توانمندی‌هایش برسد و نتوانست استقلال را به آنچه که میلش را داشت، برساند، درغیر این‎صورت او هم مربی توانمندی بود اما الان این استقلال پاشیده را باید فرهاد مدیریت کرده و یک استقلال نو درست کند.

 

*درست است که از لحاظ فنی این اواخر کار استقلال در زمان فکری گره خورد اما می‌شد حدس زد که از لحاظ مدیریتی فکری حرفی برای گفتن نداشت که این اتفاقات برایش رخ داد.

چون من در جریان امور از نزدیک نبودم نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم، بااین‎حال در انتهای کار با فکری آن‎طور که باید می‎شد، نشد اما فکر می‌کنم فرهاد اگر حمایت شود استقلال پتانسیل خوبی خواهد داشت.

 

*قبل از اینکه انتخاب مجیدی قطعی شود صحبت از حضور ساکت الهامی در استقلال بود و هواداران در فضای مجازی به‎شدت در مقابل این سرمربی موضع‌گیری کردند. به نظر شما الهامی به درد نیمکت استقلال می‌خورد؟

در این خصوص باید مدیران استقلال نظر بدهند، ساکت شایستگی خود را ثابت کرده است، آن هم نه در حرف بلکه در عمل یعنی باید یک عملی باشد که موید ادعای فرد باشد. ساکت اگر گزینه شد بدون پشتوانه این اتفاق نیفتاد، بالاخره او پشتوانه قهرمانی داشت، آن هم نه ۱۵ سال پیش بلکه همین پارسال تراکتور را در جام‎حذفی قهرمان کرد. حالا درنهایت تشخیص دادند فرهاد بیاید و ما هم به‎جد از او حمایت می‌کنیم.

 

*در این سال‌ها استقلالی‌ها متخصص اسطوره‎سوزی شده‌اند؛ از منصوریان گرفته تا فکری و حتی همین مجیدی که چندین‎بار رفت و برگشت. چرا این اتفاقات برای استقلال مدام می‌افتد؟

اگر بخواهم به‎صورت کلی بگویم یک ویژگی پرسپولیسی‌ها این است که پیشکسوتان این باشگاه نسبت به سرمربیان سال‌های اخیر پرسپولیس همیشه تفکر حمایتی داشته و خیلی کمتر واکنش منفی داشته‌اند، این یعنی انسجام و اتحاد و هر کسی بیاید هم حمایت می‌کنند، بنابراین در استقلال هم باید همین سبک و سیاق حاکم شود. البته استقلالی‌ها هم چنین خصلتی دارند اما بعضا بین آنها کسانی پیدا می‌شوند که مثل اکثریت نیستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.