2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
بلاتکلیفی تاکتیکی محمود فکری در استقلال

بلاتکلیفی تاکتیکی محمود فکری در استقلال

فکری بعد از هر باخت یا نتیجه بد تیمش را زیر و رو می‌کند و سراغ سیستم جدید و نفرات تازه می‌رود و بازیکنان مجبورند با این روش جدید کنار بیایند.

دوات آنلاین -استقلال نیم فصل دوم را مثل اکثر بازی‌های نیم فصل اول لیگ بیستم بی‌برنامه و ناهماهنگ شروع کرد تا مشخص شود زمان دادن به محمود فکری دردی را دوا نکرده و هیأت مدیره با این کار فقط به دنبال خریدن زمان و معجزه‌ای برای خروج از این بحران بوده است.

 

ایران ورزشی نوشت: تعطیلی دو هفته‌ای می‌توانست فرصت خوبی برای کادر فنی باشد تا استقلال را برای یک شروع کوبنده آماده کند، ولی تیم در رفسنجان همان تیم آشفته‌ای بود که پیش از این هم دیده بودیم و خوش‌شانس بود که توانست از مس یک امتیاز بگیرد.

 

اگر فکر می‌کنید 15 بازی نیم فصل اول برای شناخت بازیکنان و انتخاب بهترین سیستم و ترکیب کافی بوده، در اشتباه هستید. استقلال فکری که نیم فصل اول را با 2-5-3 به پایان رسانده بود، در رفسنجان 1-3-2-4 بازی کرد و تعدادی از بازیکنان کنارگذاشته شده مثل فرشید باقری وارد ترکیب شدند تا بازیکنان دیگری مثل ارسلان مطهری از تیم خارج شوند. نتیجه این تغییرات جدید شروع سردرگم استقلال و باز شدن دروازه‌اش در نیمه اول بود. استقلال در نیمه دوم کمی بهتر شد، ولی تنها در حدی که گل خورده را جبران کند و دو امتیاز حساس دیگر در کورس قهرمانی از دست داد.

 

تغییرات پی در پی در استقلال

کادر فنی استقلال نه ایده‌ مشخصی برای چیدن تیمش دارد، نه اعتماد به نفس کافی که پای تصمیمش بایستد. در نتیجه این «بلاتکلیفی تاکتیکی» فکری بعد از هر باخت یا نتیجه بد تیمش را زیر و رو می‌کند و سراغ سیستم جدید و نفرات تازه می‌رود و بازیکنان مجبورند با این روش جدید کنار بیایند.

 

استقلال فصل را با 2-4-4 خطی شروع کرد، در مقطعی آن را به لوزی تغییر داد، 3-3-4 را امتحان کرد، سراغ 2-5-3 رفت و حالا برای شروع نیم فصل دوم تصمیم گرفته 1-3-2-4 بازی کند. او روی نیروی انسانی غنی و بازیکنانش که تعدادی از آنها آرزوی هر مربی دیگری در لیگ برتر هستند، تسلط ندارد و نمی‌تواند از پتانسیل استقلال استفاده کند. او بر این باور است که با خریدهای جدید می‌تواند کیفیت تیمش را ارتقا دهد، ولی بدون داشتن یک ایده مناسب اگر استقلال در تمام پست‌ها هم بازیکن بگیرد، نمی‌تواند نمایش بهتری ارائه دهد.

 

بعد از نمایش ضعیف استقلال در اصفهان و شکست دو بر صفر مقابل سپاهان بخش زیادی از هواداران خواهان برکناری فکری شدند، ولی هیأت مدیره باشگاه بعد از چند جلسه حضوری و غیرحضوری جسارت یا به روایت دیگر اجازه تغییر سرمربی را پیدا نکرد. همان زمان گفته شد که به فکری برای نجات نیمکت سه بازی دیگر فرصت داده شده، ولی بازی رفسنجان نشان داد که انتظار هرگونه تحولی از او بیهوده است و او از روز اول انتخاب نامناسبی بوده است.

 

هنوز مشخص نیست که چه کسی در بازی با فولاد سرمربی استقلال خواهد بود، ولی روند بازی‌ها نشان می‌دهد که تیم با کادر فنی فعلی به بن‌بست فکری و فنی رسیده و بدون یک تفکر جدید فاصله با رقیبان روز به روز بیشتر و جبران این فاصله غیرممکن خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.