2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
حسن روشن: این شیوه بازیکن سالاری نوبر است

حسن روشن: این شیوه بازیکن سالاری نوبر است

باشگاه باید به جای پنهان ‌کاری، قائدی را بخواهد و به او توضیح دهد که تو این قدر می‌ارزی و همان پول را هم جلوی همه به او بدهند تا حساب کار دستش بیاید.

دوات آنلاین -حسن روشن، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال درباره قهر مهاجم بااستعداد این روزهای آبی‌پوشان پایتخت می‌گوید: «حقیقتا من از ریز جزئیات قرارداد مهدی قائدی خبر ندارم اما تا جایی که شنیدم، هنوز با استقلال قرارداد داشته است. اگر همین‌ طور باشد و هنوز با استقلال قرارداد دارد، باید به صراحت بگویم که اشتباه  کرده است که چنین درخواستی داشته و بدتر از آن، قهر کرده و به این دلیل سر تمرین حاضر نشده است. اما اگر قراردادش تمام شده، حق دارد که هرچقدر دوست دارد به عنوان رقم قراردادش مطرح کند و باشگاه باید تصمیم نهایی را در این  زمینه بگیرد که آن مبلغ را به بازیکن پرداخت کند یا نه.»

 

این رفتار اشتباه، همین‌جا تمام نمی‌شود

به نوشته خراسان روشن درباره واکنش مربی و مدیریت این باشگاه برای برگشتن این بازیکن به تمرینات می‌گوید: «ببینید، مقصر اصلی این مشکل مدیریت است، مدیریت اشتباه است. این شیوه بازیکن‌ سالاری نوبر است. الان به وریا غفوری 12 میلیارد داده‌اند و قطعا قائدی رفته و گفته که چرا این‌ قدر بین من و او فاصله است. باشگاه باید به جای پنهان‌کاری، قائدی را بخواهد و به او توضیح دهد که تو این قدر می‌ارزی و همان پول را هم جلوی همه به او بدهند تا حساب کار دستش بیاید. بعدش هم توجه داشته باشید که این رفتار اشتباه، همین‌جا تمام نمی‌شود. فردا فلان بازیکن دیگر هم قهر خواهد کرد چون قائدی از این رفتار اشتباهش، سود برد».

 

 تعصب به حرف نیست

او درباره نقش تعصب بازیکن به تیمش در چنین ماجراهایی می‌گوید: «این تیم سرقفلی دارد و به نام هوادار است. آیا درست است که مدیرعامل و سرمربی بروند گریه کنند و به فلان بازیکن بگویند که جان عزیزت بیا در تیم ما بازی کن؟ مربی و مدیریت باید مرد و مردانه به هر بازیکنی بگویند که دوست داری بیا وگرنه خداحافظ. هر فردی می‌آید در پرسپولیس می‌گوید من از قدیم طرفدار با اصالت و دو آتیشه این تیم هستم و هر فردی به استقلال می‌آید، می‌گوید من از قدیم طرفدار با اصالت و دو آتیشه این تیم هستم، نمی‌شود که! تعصب به حرف نیست. چند روز پیش در مترو بودم، پدری من را دید و گفت که پسر من را بفرست استقلال. گفتم، چشم، بگویید برای تست بیاید به فلان جا تا ببینم می‌توانم برایش چه کار کنم. این پسر آمد و از او  پرسیدم که طرفدار چه تیمی هستی؟ گفت پرسپولیس. گفتم خب نباید بیایی استقلال. گفت حالا بعدا به تیم مورد علاقه‌ام خواهم رفت! بازیکن باید با عشق و علاقه به تیم بیاید، زوری که نیست!»

 

چنین رفتاری را از بازیکنان قدیمی به یاد ندارم

«زمان ما اصلا کسی جرئت نمی‌کرد که چنین رفتاری از خودش نشان دهد. حقیقتا الان بازیکنی از قدیمی‌ها یادم نمی‌آید که قرارداد داشته، بعدش قهر کرده تا مبلغ قراردادش زیاد شود!» روشن با این مقدمه می‌افزاید: «ستاره تیم هم باشد، وقتی قرارداد امضا کرده تا فلان تاریخ، حرف اضافه نباید بزند. بعد که قراردادش تمام شد، اوضاع فرق می‌کند. فقط در استقلال و پرسپولیس نه، قدیم‌ها در هیچ تیمی چنین اتفاقی نمی‌افتاد.»

 

قائدی قهر که هیچ، حق اعتراض هم نداشت

این پیش کسوت استقلالی می گوید: «قرارداد مال دعواست، مربوط به زمانی است که یک نفر رویش را زیاد می‌کند، طرف دیگر می‌رود طبق آن شکایت می‌کند. وقتی قائدی قراردادش را اصلا با هزار تا تک تومانی تا فلان زمان بسته، به هیچ‌وجه نباید اعتراض کند، قهر که هیچ. البته مدیریت اگر کاربلد باشد، می‌تواند بگوید به دلیل پیشرفت تو و ...، کمکت می‌کنیم که این بحث دیگری است اما این‌ که بازیکن بزند زیر قراردادش، من درک نمی‌کنم. در این ماجرا، 30 درصد بازیکن مقصر است و 70 درصد باشگاه. البته شما از نقش ایجنت‌ها هم غافل نشوید که در افزایش قرارداد بازیکن، هم از باشگاه پول می‌گیرند و هم بازیکن. این ایجنت‌ها پدر فوتبال ما را درآوردند.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.