2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چرا سبزه عید کپک می زند و چه کار باید بکنیم

چرا سبزه عید کپک می زند و چه کار باید بکنیم

راه های جلوگیری از کپک زدن سبزه عید را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سبزه عید را باید تا سیزده بدر نگه داشت اما خیلی وقت ها امکان چنین کاری وجود ندارد. دلیل آن هم کپک زدن سبزه عید است. اما برای پیشگیری از این اتفاق چه باید کرد؟

 

دلیل کپک زدن سبزه عید

رطوبت، تاریکی و ورود میکروب باعث می شود سبزه عید شما کپک بزند. بنابریان باید این سه عامل را حذف کنید تا بتوانید آن را سر حال و تازه تا سیزده بدر نگه دارید.

 

یادتان باشد اگر سبزه زیاد بلند شود ممکن است زرد شود و آن زیبایی و طراوت خودش را از دست بدهد. برای این‌ که از رشد بیش از اندازه سبزه تان جلوگیری کنید آن را در محیطی قرار بدیهد که کمی خنک باشد.

چه کار کنیم که سبزه عید کپک نزند

راه های پیشگیری از کپک زدن سبزه عید

اول از همه باید مراقب باشید به سبزه زیا آب ندهید.  روزانه دو بار آن را اسپری کنید اما نگذارید آب در زیرش بماند و حتما آن را تخلیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه زیباترین تخم مرغ رنگی را درست کنیم

 

گام دوم این است که روی سبزه تان یک دستمال توری تمیز نازک بیندازید. تا میکروب روی آن ننشیند. این طوری تا حد زیادی از کپک زدن آن جلوگیری می شود.

 

اگر همه این مراقبت ها را انجام دادید و سبزه شما نور کافی هم دریافت کرد ولی باز هم کپک زد دیگر به فکر برطرف کردن کپک نباشید. آن را حتما دور بیندازید و موقع این کار دستکش بپوشید. چون کپک ها حساسیت زا هستند و ممکن است برای شما مشکل درست کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.