2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
هواداران استقلال علیه محمود فکری

هواداران استقلال علیه محمود فکری

از اعضای هیات ‌مدیره گرفته تا کادر فنی و حتی بازیکنان طی یکی دو روز اخیر هیچ‌گونه عکس‌العمل و واکنشی نسبت به جلسه آنلاین هیات مدیره و شایعه برکناری محمود فکری نشان نداده اند.

دوات آنلاین -استقلال در اصفهان بد بازی کرد، بد باخت و حالا اجماعی کم‌ سابقه برای برکناری محمود فکری میان هواداران آبی شکل‌ گرفته اما گویا تصمیم‌گیران با این درخواست مخالفند. استقلال با یک بازی بیشتر از رقیب سنتی خود یک امتیاز کمتر دارد و سوم جدول است، اگر پرسپولیس گل ‌گهر را شکست بدهد فاصله آبی‌ها با صدر و تیم نهم جدول ۴ امتیاز می‌شود!

 

فرهیختگان نوشت: سبک بازی استقلال در نیم ‌فصل اول و حاشیه‌های تیم فکری باعث بی‌اعتمادی هواداران به کادر فنی فعلی شده ولی شنیده می‌شود تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان به محمود فکری تا قبل از نیم‌فصل دوم رقابت‌ها یعنی سه هفته دیگر فرصت داده شده است و آبی‌دوستان نگرانند که سه بازی اول نیم‌ فصل دوم باعث فاصله غیرقابل جبران آبی‌ها با صدر جدول ‌شود.

 

طبعا بعد از اینکه فاصله زیاد شد، دعوا و حاشیه بیشتر می‌شود، استقلال یا با همین کادر یا با تغییرات اجباری برای سهمیه می‌جنگد و داستان سال‌های اخیر تکرار می‌شود. در این شرایط بحران خودساخته پیچیده‌تر شده، فشار هواداران و رسانه‌ها نیز افزایش پیدا کرده و مطمئنا در چنین وضعیتی تصمیم‌گیری نیز سخت‌تر خواهد شد. این درحالی است که در مقطع کنونی که فاصله امتیازی سه تیم اول قابل جبران است و چند گزینه ممکن برای جابه‌جایی نیمکت آبی‌ها وجود دارد، بهترین فرصت برای ایجاد تغییر است.

 

محمود فکری که از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال است، در قامت رهبر فنی تیم و در شرایطی که دست او از نظر انتخاب بازیکن بسته نبود کارنامه خوبی تا الان نداشته است. تیم او در آخرین بازی نیم‌فصل بدترین بازی خودش را انجام داد تا گمانه تغییرات مثبت بعد از گذر زمان و تثبیت نگاه فنی فکری هم به‌راحتی رد شود.

 

استقلال فقط درگیر لیگ نیست و به‌زودی به آسیا می‌رسد و برای حضور در این رقابت‌ها از الان باید به فکر باشد. تیم فکری در بازی‌های بزرگ فصل خیلی بد بود، از فولاد و سپاهان باخت. دربی و بازی با صنعت نفت را هم با نمایش‌هایی نه‌چندان خوب مساوی کرد.

 

گروه سخت آبی‌ها در آسیا فرصت آزمون و خطا به این تیم نمی‌دهد، ۶ بازی استقلال در یک فرصت ۱۵ روزه شاید به روزهای سیاه هواداران استقلال تبدیل شود. مخصوصا اینکه محمود فکری هیچ نشانه مثبتی از تغییر و پذیرش خطا و کمبودها ندارد. او نه صدای اعتراضات را می‌شنود و نه ضعف‌ها را می‌پذیرد و نه حتی قبول می‌کند تا در راستای ترمیم شکاف ایجاد شده بین کادرفنی و بازیکنان و حتی کادرفنی و بدنه مدیریت تلاشی بکند و این درحالی است که به نظر می‌رسد فکری اگر ماندنی شود همین روال را ادامه خواهد داد.

 

درنهایت نیز وزارت ورزش یا هرجای تصمیم‌گیر دیگر که مخالف تغییرات در استقلال است 6 ماه بعد زمانی که هواداران آبی در غم غوطه‌ورند پاسخگو نخواهند بود. در این شرایط منطقی‌ترین اتفاق اعمال تغییر در کادر فنی است چراکه شواهد نشان می‌دهد این اتفاق قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور رخ دهد و مشخص نیست که چرا تصمیم‌گیران قصد وقت‌کشی دارند.

 

سکوت دسته ‌جمعی

نکته قابل توجه اینکه از دوشنبه شب که شایعه برگزاری جلسه آنلاین هیات‌ مدیره استقلال به تحقق پیوست تقریبا دیگر هیچ‌کس پاسخگوی رسانه‌ها نشده و به نظر می‌رسد که این سکوت مطلق معنای خاص خودش را در این برهه زمانی داشته باشد.

 

از اعضای هیات ‌مدیره گرفته تا کادر فنی و حتی بازیکنان طی یکی دو روز اخیر هیچ‌گونه عکس‌العمل و واکنشی نسبت به این وقایع و شایعه برکناری محمود فکری نشان ندادند و چه‌بسا تنها واکنش به همان صحبت بازیکن استقلال ختم شود که به «فرهیختگان» گفته بود برای ماندن یا رفتن منتظر تعیین‌ تکلیف سرمربی تیم است که او نیز به‌شدت اصرار داشت تا نامش رسانه‌ای نشود.

 

در این بین مشخص نبودن زمان دقیق برگزاری جلسه هیات ‌مدیره و عقب و جلو شدن مدام این جلسه نیز خود گویای آن بود که چه بسا یا قرار است اتفاق بسیار مهمی در جلسه فوق رخ بدهد یا اینکه احیانا دوستان برای اقدام خاصی منتظر مجوز یا رضایت برخی نهادهای ذی‌ربط یا بالادستی بوده‌اند. با این حال در ادامه شایعات و اخبار متفاوت درخصوص تغییرات در کادر فنی استقلال این خبر مخابره شد که به احتمال زیاد تا دو سه بازی آینده به محمود فکری فرصت داده شده است تا خودش را اثبات کند و این درحالی است که همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اگر قرار به تغییرات باشد الان موقع انجام این کار است که تا قبل از اینکه دوباره شانس قهرمانی استقلال ته بکشد با یک رنسانس و تحول در کادر فنی، این تیم همچنان این شانس را زنده نگه داشته و اگر هم قرار به حمایت است این موضوع نباید به دو یا ۳ بازی ختم شده و حمایت از محمود فکری باید تا پایان فصل ادامه پیدا کند.

 

هرچند شواهد و همه آن چیزهایی که باید حکایت از ماندن محمود فکری داشته باشد هرگز این امر را در ذهن تقویت نمی‌کند که آقای سرمربی خیلی ماندنی باشد و در این بین وقت‌کشی از سوی تصمیم‌سازان و مسئولان باشگاه استقلال برای تغییرات در ترکیب فنی این تیم درحالی که سپری شدن زمان به ضرر آبی‌پوشان خواهد بود کمی نامفهوم جلوه می‌کند.

 

از سوی دیگر شائبه‌هایی مانند اینکه بازیکنان برای فکری بازی نمی‌کنند، طی این چند روز مدام در رسانه‌ها به گوش رسیده و حتی تماشای نمایش آبی‌پوشان مقابل سپاهان نیز این امر را تقویت می‌کند که این موضوع چه بسا صحت داشته باشد. پس همه اینها در کنار عدم حمایت هواداران و خواسته تقریبا ۹۰درصدی آنها برای برکناری محمود فکری و از سوی دیگر لایک بازیکنان زیر پست‌هایی که مربوط به بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال بوده و خاطره بازی با عکس‌های آن دوران در این برهه زمانی باعث شده است تا مجموعه این عوامل از خداحافظی فکری خبر بدهند با این حال سرمربی آبی‌ها قصد اسعفا هم ندارد و اعلام کرده که برنامه‌های خوبی برای نیم‌فصل دوم دارد و نمی‌خواهد کنار بکشد.

 

نکته قابل توجه اینکه در مقایسه با دوره‌های قبل اگر چنین اتفاقاتی رخ می‌داد و هجمه‌هایی علیه کادر فنی یا سرمربی استقلال در دوران گذشته مثل آن زمان‌هایی که ناصر حجازی و منصور پورحیدری روی نیمکت می‌نشستند تا همین اواخر در دوران منصوریان و مجیدی ایجاد می‌شد حداقل از جمع بازیکنان و بزرگ‌ترهای تیم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بعضا تغییرات در اواسط فصل را به صلاح استقلال ندانسته و به نوعی از کادرفنی وقت حمایت می‌کردند و این درحالی است که در برهه زمانی فعلی سکوت عجیب و گمراه‌کننده‌ای در استقلال حاکم شده تا جایی که به جز بازیکنان، حتی سایر عوامل باشگاه نیز درخصوص این روزها و اتفاقات اخیر هیچ واکنش و اظهارنظری نداشتند و تازه این درحالی است که نه‌تنها بازیکنان در این خصوص عکس‌العملی نشان ندادند، حتی بحث کم‌کاری برای استقلال نیز مطرح شده و این عوامل می‌تواند سرنوشت خطرناکی را برای آبی‌پوشان و هوادارانش در آینده در پی داشته باشد.

 

در این بین حتی هواداران نیز با حضور در تمرینات استقلال در روز گذشته آب پاکی روی دست کادرفنی ریخته و به آنها اعلام کردند وقتی که هیچ‌کس شما را نمی‌خواهد چطور در تمرینات حاضر شده و به کار خود ادامه می‌دهید.

 

در این بین نکته مهم دیگر به نظرسنجی رسانه‌ها برخی فعالان رسانه‌ای درخصوص سرنوشت محمود فکری در استقلال مربوط شده که در شباهتی عجیب بین تمامی این نظرسنجی‌ها خداحافظی استقلال با محمود فکری تقریبا آرای ۸۰ تا ۹۰ درصدی را به خود اختصاص داده تا در این فضا نیز کار برای فکری تمام شده باشد.

 

 با مجیدی تماسی گرفته نشده ولی منتظر است!

درواقع کاهش ‌انگیزه بازیکنان و به بن‌بست رسیدن تاکتیکی با فکری استقلال را در شرایط خطرناک قرار داده که باید حتما فکر عاجلی در این خصوص بشود. با این حال اگر حمایت‌های وزارت ورزش نبود چه بسا تا امروز فکری رفتنی شده و جای خود را به فرد دیگری داده بود، هرچند بر خلاف برخی شایعات که در راستای آن اعلام شده بود کار فرهاد مجیدی با استقلال به پایان رسیده اما پیگیری‌های «فرهیختگان» تا لحظه تنظیم این گزارش نشان می‌دهد که از مراجع ذی‌ربط هیچ تماسی برای سرمربیگری استقلال با فرهاد گرفته نشده تا این موضوع نیز فعلا منطقی باشد.

 

البته نزدیکانش می‌گویند او بازگشت را حق خود می‌داند و منتظر است شرایط برای این مساله فراهم شود و احتمالا به همین دلیل هم توافقش با ذوب‌آهن در دقیقه 90 به‌هم خورد تا همه منتظر معرفی مجتبی حسینی به‌عنوان سرمربی تیم اصفانی باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
رامین 1399/11/29
به نظر من فکری خودش مشکلی نداره فقط باید کادر فنی رو عوض کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.