2021/05/17
۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت
آموزش تمرینات یوگای صورت برای جوانسازی پوست

آموزش تمرینات یوگای صورت برای جوانسازی پوست

یوگای صورت ورزشی بسیار مفید برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست است. 7 روش انجام این ورزش را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -قبل از این که برای جوانسازی پوست خود سراغ بوتاکس و روش های غیرطبیعی دیگر بروید بد نیست مدتی یوگای صورت را امتحان کنید. این ورزش در سراسر جهان انجام می شود و خیلی ها از آن جواب گرفته اند. 7 نوع تمرینی که در این زمینه مفید است در ادامه آموزش داده شده است اما قبل از آن بد نیست نظرات یک مربی یوگا را در این باره بخوانید.

 

 

"کوکو هایاشی" مربی یوگای صورت در لس آنجلس می‌گوید" زمانی که با یوگای صورت آشنا شدم سعی کردم آن را به طور حرفه‌ای یاد بگیرم و الان از مزایای آن استفاده می‌کنم.  این ورزش خطر پیری زودرس را کاهش می‌دهد و از به وجود آمدن چین و چروک در صورت و خط خنده جلوگیری می‌کند.تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که یوگای صورت با افزایش جریان خون و ترشح هورمون‌های لنفاوی در جلوگیری از افتادگی و پیری پوست موثر است و موجب کاهش پف ‌کردگی صورت می‌شود.

 

یوگای صورت شامل ماساژ و تمریناتی است که عضلات، پوست و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کنند و با هدف نرم و آرام کردن عضلات صورت و کاهش تنش، استرس و نگرانی طراحی شده‌اند.

یوگای صورت چگونه است

۷ تمرین یوگا برای صورت

ایرنا به نقل از پایگاه خبری هلث نوشت: هفت تمرین یوگا برای صورت را به اختصار بیان می‌کنیم که موجب تقویت عضلات و شادابی پوست می‌شوند. پیش از شروع کار همواره دست و صورت خود را به خوبی بشویید و از روغن یا سرم برای نرم‌کردن پوست استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوست صورت حرکت کنند.

 

یوگا برای رهایی از تنش

تحریک این نقاط فشار به کاهش خستگی چشم کمک می‌کند. از این تمرین می‌توانید برای آرامش در طول روز یا قبل از خواب استفاده کنید.

-  گوشه داخلی چشم‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید.

- سپس گوشه داخلی چشم را در یک جهت و به مدت ۳۰ ثانیه به صورت گرد مالش دهید.

- همین حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

 

ورزشی برای کاهش پف دور چشم

این تمرین موجب افزایش گردش اکسیژن و کاهش پف دور چشم می‌شود. این تمرین را با فشار کم و به آرامی انجام دهید.

- انگشت حلقه را در بخش داخلی ابروها قرار دهید.

- به ارامی با انگشتان به سمت خارج ابرو ضربه بزنید.

- روی گیجگاه را برای چندثانیه فشار دهید.

- ضربه زدن را روی استخوان‌های گونه و گوشه چشم ادامه دهید.

- این کار را به مدت ۳۰ ثانیه ادامه دهید

یوگای صورت چه تمرین هایی دارد

تمرین برای صاف کردن ابرو

این تمرین عضله پیشانی را آرام می‌کند. معمولا این عضله بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد و دچار خشکی، سفتی و تنش می‌شود.

- نوک انگشتان را روی پیشانی قرار دهید.

- به آرامی انگشتان را روی پیشانی فشار داده و به سمت گیجگاه بکشید.

- انگشتان را رها کنید.

-این تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

 

با نحوه ماساژ گردن آشنا شوید

این تمرین موجب افزایش هورمون‌های لنفاوی و کاهش تنش در گردن می‌شود. همچنین افتادگی پوست در اطراف فک و گردن را بهبود می‌بخشد.

- سر را به آرامی به عقب ببرید.

- انگشتان را در قسمت بالای گردن قرار دهید.

- فشار آرامی را روی گردن وارد کرده و انگشتان را به سمت استخوان پایین و استخوان ترقوه بکشید.

- پیش از برداشتن دست‌ها، چند ثانیه استخوان ترقوه را فشار دهید.

- این تمرین را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

 

ورزشی مناسب برای عضلات فک

این تمرین، عضلات فک و گردن را درگیر می‌کند.

- در حالت نشسته، دست چپ را مشت کرده و آن را به گونه‌ای روی فک قرار دهید که انگشت شست به سمت پایین قرار گیرد.

- سر را به سوی مشت بچرخانید تاکششی را روی گردن احساس کنید.

- دست خود را حرکت ندهید و فک را به مدت چند ثانیه روی مشت خود فشار دهید.

- این تمرین با دست راست هم تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب هایفوتراپی برای جوان سازی پوست چیست

 

حرکت تنفس شیر در یوگا

این تمرین که با عنوان حالت شیر نیز شناخته می‌شود، نوعی تنفس در یوگا است که موجب کاهش استرس و آرامش عضلات صورت می‌شود.

- در حالت نشسته به جلو خم شوید تا دستان شما به زمین برسد.

- با استفاده از بینی نفس عمیق بکشید.

- دهان را به طور کامل باز کنید، زبان را از دهان خارج کنید و آن را به سمت چانه بکشید.

- با گفتن «ها» هوا را با فشار از حلق خارج کنید.

- با حالت اول بازگشته و به طور طبیعی نفس بکشید.

- این حرکت را ۷ مرتبه تکرار کنید.

- یک تا سه دقیق نفس عمیق بکشید.

 

بیشتر بخوانید: از میکرودرم چه می‌دانید؟

 

آموزش ضربه زدن به صورت

ضربه زدن به صورت موجب آرامش و بهبود گردش خون می‌شود.

- از پیشانی شروع کرده و از نوک انگشتان برای ضربه زدن به پوست استفاده کنید.

- این کار را در تمام صورت تا فک ادامه دهید.

- سپس روی قسمت جلوی گردن و روی شانه‌ها ضربه بزنید.

- ضربه زدن را در پشت گردن و روی سر ادامه دهید.

- کف دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شوند.

- دستان را روی صورت قرار داده و چندین بار نفس عمیق بکشید.

افتادگی پوست به مرور زمان و در اثر جاذبه امری کاملا طبیعی است. با انجام این تمرینات به طور مداوم می‌توانید در مدتی بیش از دو هفته، شاهد تغییرات مثبتی در چهره باشید.

یوگای صورت برای جوانسازی پوست بسیار مفید است

یوگای صورت چه فایده هایی دارد

مزایای یوگای صورت به شرح زیر است:

- کنترل عضلات صورت

- بهبود تنفس از طریق بینی

- حذف خط گردن

-  برنامه‌ریزی مجدد حافظه عضلات

- بهبود علایم اختلال در مفصل گیجگاهی و فکی

- افزایش تقارن صورت

- جلوگیری از شکل‌گیری حلقه‌های تیره دور چشم

- بهبود اعتماد به نفس

- افزایش هماهنگی عضلات صورت

- اصلاح افتادگی عضلات صورت

- ایجاد احساسات مثبت

- کشیده‌تر شدن صورت

 

انتخاب روش‌های آرام‌تر یوگا که شامل حفظ حالت‌های مختلف برای مدت زمان طولانی هستند، فرصت بیشتری را برای تقویت عضلات صورت فراهم می‌کند. این روش‌ها شامل Hatha، Yin یا Restorative هستند. 

 

بسته به نگرانی‌ها و اهداف خود می‌توانید بخش‌های مختلفی از صورت خود را تحت تمرین قرار دهید. معمولا پیشانی، ابروها و فک تحت فشار و تنش قرار دارند و چروک‌ها در پیشانی و اطراف دهان و چشم‌ها شکل می‌گیرند. با هدف گیری این بخش‌های صورت می‌توان این چروک‌ها را کاهش داد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.