2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
از میکرودرم چه می‌دانید؟

از میکرودرم چه می‌دانید؟

میکرودرم چگونه انجام می‌شود؟ چه فایده‌ها و عوارضی دارد؟ برای چه کسانی مفید است و چه افرادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند؟

دوات آنلاین-دیگر تحمل دیدن پوست آسیب دیده خود را ندارید؟ به خاطر وجود چین و چروک و جای جوش ها روی صورتتان اعتماد به نفستان کاهش یافته است؟ اگر دنبال راه حل گشته باشید گزینه ای به اسم میکرودرم به گوشتان خورده است. قصد داریم این عمل زیبایی را به همراه مزایا و معایبش برای شما شرح دهیم.

 

میکرودرم چیست و چه استفاده ای دارد؟

زیبایی از مولفه های بسیار تاثیرگذار در مسئله اعتماد به نفس و داشتن یک ظاهر جذاب است. فرقی نمی‌کند زن باشید یا مرد، شما دوست دارید زیبا به نظر برسید و پوست شما نماد زیبایی و جذاب شماست. پس مسئله اهمیت و رسیدگی به پوست به شخصیت و میزان اهمیت افراد بازمی‌گردد. چین و چروک ها بر اثر پیری یا تخریب بافت های پوست و به جا ماندن آثار زخم و سوختی روی سطح پوست از مسائلی است که انسان ها را بسیار آزار می‌دهد. روشی به نام میکرودرم برای حل این مشکل و این معضل پوستی اختراع شده است که قصد داریم با آن آشنا شویم.

 

به عکس های خود نگاه  می‌کنید. به آینه خیره می‌شوید. از اینکه پوستتان آسیب دیده است رنج می‌برید و دنبال یک راه کار سریع برای ترمیم آن هستید. اگر جستجو کرده باشید حتما با نام میکرودرم آشنا شده اید. میکرودرم ابریژن یا "لایه برداری قدرتمند" نوعی از عمل جراحی زیبایی پوست است که در آن بیرونی ترین یا سطحی ترین لایه های پوست با استفاده از تکنیک های لایه برداری، برداشته می شود. این عمل یک درمان یک باره نیست اما معمولاً در فواصل زمانی تکرار می شود و منجر به تشکیل یک لایه جدید پوستی می شود که نرم تر است. هدف این عمل بهبود ظاهر جوانی پوست است.

میکرودرم، عمل لایه برداری و تشکیل لایه جدید پوست است

موارد استفاده از میکرودرم

از عمل میکرودرم برای درمان معضلات زیر استفاده می شود:

چین و چروک های متعدد

کسل شدگی و افتادگی پوست

جای زخم آکنه و جوش

لکه های ناشی از تابش نور

منافذ درشت

و برای کشیدن پوست صورت جهت جوانسازی.

 

میکرودرم چه نتایج و فوایدی دارد

لکه های پیری و جوش های سر سیاه را بهبود می‌بخشد

موجب افزایش فشار و گردش خون در نواحی لکه دار می‌شود

پوست را لایه برداری می‌کند و در نتیجه ظاهری با طراوت و شاداب خواهید داشت

افتادگی پوست را از بین می‌برد

خطوط و چین و چروک های کوچک را کاهش می‌دهد

منافذ و تخریب های پوستی را کاهش می‌دهد یا از بین می‌برد

آکنه و زخم های باقی مانده از آکنه را درمان می‌کند

باعث نفوذپذیری بیشتر در برابر کرم ها، دارو ها و محصولات بهداشتی می‌شود

پوست را روشن و شفاف می‌کند

در کنترل چربی پوست و حفظ میزان رطوبت پوست بسیار موثر است

سلول های مرده، بافت های آسیب دیده و چربی های به جا مانده از لوازم آرایشی را کاملا پاک می‌کند

 

بیشتر بخوانید: فیشیال پوست چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

میکرودرم ابریژن به ضخیم شدن کلاژن شما کمک می کند، که منجر به ایجاد چهره جوان تر می شود. کلاژن، پروتئینی در پوست شما است که در کودکی به وفور دیده می شود و باعث می شود پوست سفت و صاف به نظر برسد. تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه پوست شل و ناهموار ایجاد می شود.

استفاده از میکرودرم یکی از رازهای جوان ماندن پوست افراد مشهور است

روش انجام میکرودرم

روش دقیق ممکن است از کلینیک به کلینیک متفاوت باشد. احتمالاً ابتدا پوست شما از هرگونه آرایش پاک می شود. میکرودرم ابریژن یک فرایند مکانیکی است که به منظور مالش و خارج کردن لایه های پوستی مرده و آسیب دیده از صورت انجام می شود. بیرونی ترین لایه پوست به طور معمول دارای بیشترین سهم از لکه های واضح، رنگدانه، زبری و چین و چروک است. این عمل به طور متوسط حدود 45 دقیقه طول می کشد، معمولاً بدون نیاز به بیهوشی می‌باشد اما در صورت لزوم انجام می‌شود. این روش شامل پاکسازی اولیه پوست برای از بین بردن هرگونه مواد آرایشی و غیر طبیعی است.

 

با استفاده از عمل بوفینگ و مواد مخصوص مثل کرم های ضد پیری، کربنات سدیم و کلرید سدیم، لایه‌ تخریب شده سطح پوست را برداشته و زمینه برای ایجاد لایه جدید فراهم می‌کنند. پوست پس از انجام عمل بسیار روشن و مایل به رنگ صورتی خواهد بود و تا مدت کوتاهی بسیار حساس می‌باشد.

 

برنامه درمانی و بهبودی

بیرونی ترین لایه های اپیدرم صورت غیر عروقی است، به این معنی که احتمال خونریزی در طول عمل حداقل و یا صفر است. به نسبت نظر پزشک طول درمان متفاوت است به صور معمول 6  جلسه در 12 هفته می‌باشد. تکرار این روش در طول زمان باعث ایجاد بافت جدید پوستی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: اسکراب چیست و چه زمانی اسکراب کنیم

 

پس از انجام عمل میکرودرم، پوست ممکن است قرمز یا صورتی به نظر برسد و ممکن است برای مدت کوتاهی ناراحتی خفیفی را احساس کنید. بعد از عمل، استفاده از ضد آفتاب الزامی است یا فرد باید چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کند.

 

کبودی، خون ریزی و یا به جا ماندن زخم یا عفونت کردن در این عمل بسیار شایع است، مگر اینکه بیمار دارای بیماری تب‌خال یا ضایعات زگیلی باشد، که این وابسته به نظر پزشک است که این شخص امکان انجام عمل خواهد داشت یا خیر.

 

مزایا و معایب عمل میکرودرم

در عمل میکرودرم ابریژن این مزایا وجود دارد:

نسبتاً راحت است

دارای حداقل خطرات یا عوارض است

احتمال خرابی و عمل نکردن صفر است

در صورت عدم استفاده از پاکسازی شیمیایی پوست، می توان در دوران بارداری انجام داد.

 

از طرف دیگر، میکرودرم ابریژن به عنوان یک درمان یکبار مصرف مؤثر نیست. این ماده فقط روی سطحی ترین لایه های اپیدرمال عمل می کند و بنابراین باعث بهبود چین و چروک های عمیق، زخم های جراحی، رنگدانه ها یا آکنه های شدید نمی‌شود. لایه برداری های شیمیایی یا انجام دادن چندین نوبت این عمل برای این موارد مفید است. درنتیجه ، برای تأثیر بهینه چندین نوبت درمان لازم است.

 

این خطر وجود دارد که میکرودرم ابریژن بتواند عفونتها را از یک قسمت از پوست شما به قسمت دیگر گسترش دهد. بنابراین اگر عفونت پوستی دارید یا به زگیل، تبخال و سایر عفونت های ویروسی مبتلا هستید، نباید میکرودرم ابریژن داشته باشید.

 

آیا میکرودرم ابریژن ایمن است؟

اگر این عمل به طور صحیح توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود، گفته می شود که دارای حداقل عوارض جانبی است. اما اگر به صورت تهاجمی انجام شود (مانند برنامه های طولانی مدت با تنظیمات فشار بالا)، ممکن است کبودی یا خونریزی مشاهده شود. زخم و عفونت در این عمل بسیار نادر تلقی می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.