2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای رشد سریع مو چه کار کنیم؛ از تغذیه تا ماساژ

برای رشد سریع مو چه کار کنیم؛ از تغذیه تا ماساژ

اگر می خواهید موهایتان سریع رشد کند باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید، از ماساژ غافل نشوید و از انجام برخی کارها که در اینجا معرفی شده خودداری کنید.

دوات آنلاین -رشد مو به عوامل گوناگونی بستگی دارد از ژنتیک تا مواد غذایی که مصرف می کنید. برخی از عوامل دست شما نیست اما برخی دیگر در اختیار خودتان است و می توانید با برنامه ریزی کاری کنید که موهایتان سریع تر بلند شود.

چه خوراکی هایی برای رشد مو مفید است

برای رشد مو چی بخوریم

تغذیه مناسب بخشی مهم از رشد سالم مو محسوب می شود. بخش زنده مو یعنی ریشه آن مواد مغذی را از خون دریافت می کند.

 

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، و مقدار کافی از چربی، رشد مو را تقویت خواهد کرد.

 

از جمله مواد غذایی که می توانند به رشد سالم مو کمک کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهی خوردن برای رشد مو مفید است

ماهی مصرف کنید

ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-۳، پروتئین، ویتامین B۱۲ و آهن است که همگی از خشکی پوست سر و کدر به نظر رسیدن رنگ مو پیشگیری می کنند.

 

سبزیجات برگدار تیره را فراموش نکنید

این مواد غذایی دارای سطوح بالای ویتامین های A و C هستند که به حفظ شرایط خوب مو کمک می کنند.

 

حبوبات بری رشد بهتر موها

این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند که رشد مو را تقویت کرده و از شکنندگی و ضعف آن پیشگیری می کنند.

 

بیوتین یادتان نرود

کمبود بیوتین می تواند به شکنندگی مو و ریزش آن منجر شود. غلات کامل، جگر، زرده تخم مرغ، آرد سویا، و مخمر همگی از منابع خوب برای این ماده مغذی هستند.

 

مغزدانه ها مفید است

این مواد غذایی منبع خوبی برای سلنیم هستند که برای حفظ سلامت پوست سر ضروری است. برخی مغزدانه های حاوی اسید آلفا-لینولئیک و روی نیز هستند. این مواد مغذی به حفظ شرایط خوب مو و پیشگیری از ریزش آن کمک می کنند.

 

محصولات لبنی کم چرب

این مواد غذایی منبع خوبی برای کلسیم هستند که یکی دیگر از اجزا کلیدی در رشد مو محسوب می شود.

موهایتان را چه طور ماساژ بدهید تا خوب رشد کند

ماساژ برای رشد مو

حرکات ماساژ باید با حرکات کوچک و بسیار آرام و اهسته ای انجام گیرد. با خطی فرضی سر را به نیمه راست و چپ تقسیم نمائید.انگشتان دودست را کمی از هم باز کرده سپس در قسمت جلوی سر پنج انگشت دست راست را در طرف راست خط فرضی و انگشتان دست چپ را در طرف چپ خط فرضی بر روی پوست سر بگذارید بطوریکه نرمه انگشتان با سطح پوست سر تماس پیدا کند.

 

به آرامی و با حرکات ظریف پوست سر را به دو طرف و عقب و جلو حرکت دهید. دقت کنید که انگشتان شما نباید روی پوست بلغزد و موها را ماساژ دهد بلکه این پوست است که روی استخوان جمجمه می لغزد.هر گاه حس گرما در پوست سر پیدا کردید انگشتان خود را کمی به عقب تر جابه جا کنید و همین عمل را تکرار نمائید. در موقع ماساژ تمام نواحی سر و بالای گوشها و شقیقه ها باید ماساژ داده شود.

 

در نحوه دیگر برای ماساژ پوست سر انگشتان دستها را در هم کرده و کف دست را روی پوست سر تکیه می دهیم و تلاش می کنیم هم زمان با ماساژ کف دستها، پوست سر را بر روی سطح جمجمه حرکت دهیم.در ماساژ ناحیه ای از پوست سر که گرفتار ریزش مو شده با نوک انگشت که بر روی پوست سر قرار می دهیم تلاش می کنیم ضمن وارد کردن فشار آرام به پوست، حرکاتی مثل گردباد به آن بدهیم.

 

بیشتر بخوانید: روش درست درمان شکستگی موها چیست

 

در مجموع عمل ماساژ پوست سر بایستی با نهایت آرامش و صبر و حوصله انجام گیرد. هر نوع ماساژ که با عجله و از روی کم حوصلگی و با خشونت انجام گیرد ممکن است به جای سودمندبودن نتیجه معکوس هم به دنبال داشته باشد.پس از انجام هر ماساژ گرمی مطبوعی در ناحیه پوست سر حس شده و یک حالت راحتی مخصوص به انسان دست می دهد که این حس گرمی به دلیل زیاد شدن جریان خون پوست سر در نتیجه ماساژ می باشد.

برای رشد مو چه کارهایی جواب می دهد

چه روغن ‌های طبیعی به رشد موها کمک می کنند

استفاده از روغن‌های طبیعی، به پر کردن، مرطوب نگه‌داشتن و تقویت موهای شما کمک می‌کند. اما نکته اصلی این است که از روغن‌های صد درصد طبیعی استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن آرگان و روغن جوجو  با همگی به رشد موهایتان منجر می‌شوند.

 

شما می‌توانید محلولی از این چهار روغن تهیه کنید و آن را روی سر خود بگذارید و ماساژ دهید یا هرکدام را به صورت جداگانه در طول هفته استفاده کنید.

یکسری کارها برای رشد مو مضر است

کارهایی که باید فراموش کنید

اگر می خواهید موهایتان رشد خوبی داشته باشد باید انجام کارهایی را که در زیر آمده است فراموش کنید.

 

سشوار را کنار بگذار

اغلب خانم‌ها بعد از حمام از سشوار، برای خشک کردن موهایشان استفاده می‌کنند، غافل از این ‌که هرگونه حرارت و گرما برای موی شما مثل یک سم مهلک عمل می‌کند و موجب شکنندگی موهای شما خواهد شد . پس در همین لحظه سشوار، اتوی مو یا فرکننده خود را از جلوی چشم‌تان دور کنید و بگذارید جریان هوا، موهایتان را به شکل طبیعی خشک کند.

 

بیشتر بخوانید: فرمول‌های طلایی برای داشتن موهای زیبا

 

روشن کردن مو ممنوع

اگر دوست دارید موهایتان رشد خوبی داشته باشد باید قید روشن کردن آن‌ها را بزنید.

 

معمولا خانم‌ها موهای خود را در فصل تابستان روشن می‌کنند اما نمی‌دانند این کار به موهایشان آسیب می‌رساند و دچار ریزش مو خواهند شد.

 

اگر اصرار به روشن کردن موهایتان دارید، سعی کنید کم کم رنگ آن را روشن کنید و در یک جلسه از رنگ قهوه‌ای سوخته به بلوند نرسید.

 

موهای خود را نبندید

بستن موها با کش سر یا کلیپس، باعث می‌شود موهای شما به‌هم گره بخورد و ریزش موها را به همراه خواهد داشت.

 

سعی کنید موهای خود را باز بگذارید تا هوا بین آن در جریان باشد و برای بستن موهای خود ترجیحا از پارچه‌های نخی استفاده کنید.

 

موهای خود را زیاد نشویید

شستن زیاد موها در طول روز و استفاده از شامپوها، باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و در نتیجه ریزش آن خواهد شد. سعی کنید فاصله شست وشوی موهای خود را افزایش دهید، اما اگر موهای نازکی دارید و باید حتما هر روز، آن‌ها را بشویید از مصرف هر روز شامپو خودداری کنید.

 

منابع: عصر ایران- برنا- مشرق نیوز

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.