2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خط دفاع استقلال واقعا فاجعه بود

خط دفاع استقلال واقعا فاجعه بود

محمد نوری: چرا بازیکنان تا این اندازه بی‌تفاوت و بی‌انگیزه بودند و آن تعصب و غیرت را نداشتند. اینکه چرا استقلالی‌ها نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند برای من هم جای سوال دارد.

دوات آنلاین -استقلال در روزی که نمایش ضعیفی داشت با دو گل بازی را به سپاهان واگذار کرد تا هم صدر و قهرمانی نیم‌فصل را از دست بدهد و هم انتقادها از فکری و شاگردانش دوباره به اوج برسد. محمد نوری بازیکن پیشین استقلال درخصوص این بازی به «فرهیختگان» گفت: «من قبل از مسابقه هم در مصاحبه‌هایی که داشتم روی خط دفاعی تاکید و اعلام کردم که این خط دفاعی نباید در دیدار مقابل سپاهان اشتباه کند و اشاره کردم که این دفاع نشان داده تمرکز ندارد و نمی‌تواند وظایف خود را در خط دفاعی به‌خوبی انجام دهد و در این دیدار باید بیشتر مراقب باشد. به هر حال همان هم شد. گفته بودم که شهباز‌زاده خطرناک و باهوش است و همه آن چیزهایی که پیش‌بینی کرده بودم محقق شد. خط دفاع استقلال مقابل سپاهان واقعا فاجعه بود و هر چه که بگویم کم گفته‌ام. چون خودم در خط دفاعی بازی کردم با دیدن این مدافعان اشک ریختم چون خودم را می‌دیدم که چطور با سروصورت جلوی رد شدن توپ را می‌گرفتیم اما نمی‌دانم چطور مهاجمان حریف در این دیدار آنقدر راحت توپ‌گیری کرده و گل می‌زدند.»

 

مشکل اصلی استقلال

وی در پاسخ به این سوال که اشکال و ایراد اصلی کار استقلال در کجا بود که این تیم در مقابل سپاهان دست‌وپا بسته نشان داده و به‌راحتی شکست خورد، گفت: «اشکال اصلی در هر صورت عدم تمرکز بازیکنان است. وقتی بازیکن به جای اینکه روی بازی و تمرین خوب تمرکز کند و به جای اینکه روی بازی حساس و سخت مقابل سپاهان زوم کرده و بنشیند و تیم حریف را با وجدان و فکر خودش آنالیز کند به یک‌سری مسائل دیگر فکر می‌کند، پس این اتفاقات هم به صورت طبیعی رخ می‌دهد. به نظر من بازیکن باید تعصب و غیرتش را در زمین ثابت کند و نشان بدهد که می‌خواهد حق استقلال را بگیرد. وقتی دفاع تا این حد ضریب اشتباهش بالاست و یارگیری خوب انجام نمی‌شود یعنی تمرکز ندارد. سه مدافعی که در دیدار مقابل سپاهان بازی کردند یکی از یکی پر اشتباه‌تر بوده و به معنای واقعی کلمه فاجعه را معنا کردند، این درحالی است که خط هافبک هم ضعیف بازی کرد و اصلا بازی‌سازی خوبی صورت نگرفت و مهاجمان به‌خوبی تغذیه نشدند.»

 

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه چرا محمود فکری قبول نمی‌کند که کادر فنی این تیم مشکل دارد تاکید کرد: «باید به خاطر اسم بزرگ استقلال و هوادارانش از این تیم حمایت کرد. دل من برای هواداران می‌سوزد که الان خیلی از آنها گریه می‌کنند و هشت سال است که به این وضعیت عادت کرده‌اند و هیچ راه چاره‌ای ندارند. آنها خیلی ناراحت هستند که چرا استقلال با این وضعیت بازی را شکست خورده و حرفی برای گفتن نداشته است. از این ناراحتند که چرا بازیکنان آنقدر بی‌تفاوت در زمین بازی می‌کنند. استقلال در دیدار با سپاهان در همه نقاط مشکل داشت. جالب اینکه همین نداشتن تمرکز روی رشید‌ مظاهری هم تاثیر خودش را گذاشته بود و گلی که دریافت کرد روی همین امر محقق شد. در هر صورت استقلال مقابل سپاهان یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را ارائه داد. امیدوارم حداقل در نیم‌فصل دوم تیم تقویت شده و یک پلی‌میکر یک دفاع باهوش و یکی دو بازیکن دیگر به جمع آبی‌پوشان اضافه شوند چون بازی‌های سختی در آسیا داریم و آنجا دیگر تیم‌های داخلی نیستند و مشکل اصلی آنجا بروز خواهد کرد.»

 

نوری درباره اینکه استقلال طرح و برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه سپاهان نداشت گفت: «بله درست است و واقعا از برنامه خبری نبود. درواقع ما چیزی ندیدیم که در زمین بخواهد طرح و نقشه‌ای اجرا شود. به‌طور مثال بگوییم بازی مستقیم در دستور کار بوده یا اینکه تغذیه مهاجمان یا هر روش دیگر. به نظر من سپاهان هم تیم ما را خوب آنالیز کرده و نقاط قوت استقلال را به‌خوبی بسته بود اما احساس می‌کنم اگر تیم تقویت نشود نیم‌فصل دوم مشکلات زیادی خواهیم داشت.»

 

وی درباره اینکه با این وضعیت آیا استقلال شانسی برای قهرمانی لیگ دارد یا خیر گفت: «با این بازی که در مقابل سپاهان دیدم یک مقدار ناامید شدم از این جهت که چرا بازیکنان تا این اندازه بی‌تفاوت و بی‌انگیزه بودند و آن تعصب و غیرت را نداشتند. پیراهن استقلال خیلی مقدس است و همین بازیکنان یک روز آرزو داشتند پیراهن این تیم را بپوشند و اینکه چرا استقلالی‌ها نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند برای من هم جای سوال دارد.»

 

نیمکت ‌نشینی مسعود ریگی

نوری در پایان درخصوص علت نیمکت ‌نشینی مسعود ریگی گفت: «در هر صورت این اقدام با نظر کادر فنی انجام شده و آنها باید جوابگو باشند اما به نظر من ریگی از بهترین هافبک‌های استقلال است. در این مدت جزء مهره‌های کلیدی استقلال بوده است. او دیده نمی‌شود اما می‌جنگند و خودش را فدا می‌کند و به‌خوبی وظایفش را انجام می‌دهد. به نظر من ریگی می‌تواند تاثیرگذار باشد اما این نظر کادر فنی و سلایق آنها بود. درنهایت امیدوارم این بازیکنان قدر هواداران را بدانند چون آنها خیلی در این مدت زجر کشیده‌اند. امیدوارم در نیم‌فصل دوم یک مقدار شکل بازی استقلال تغییر کند و بازیکنان با‌انگیزه بیشتر برای قهرمانی تلاش کنند چون هنوز هیچ چیز به پایان نرسیده است.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.