2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گارد بسته محمود فکری، گارد باز نویدکیا

گارد بسته محمود فکری، گارد باز نویدکیا

هماهنگ شدن سپاهان و برگزاری بازی‌های عقب‌ افتاده پرسپولیس و اضافه شدن ترابی و آل‌ کثیر بزرگترین تهدیدها برای صدرنشینی استقلال محسوب می‌شوند.

دوات آنلاین -استقلال و سپاهان در آخرین هفته نیم‌فصل به هم رسیدند؛ دو همسایه بالای جدولی که می‌خواهند با گرفتن سه امتیاز بازی امروز به قهرمانی نیم‌فصل امیدوار بمانند. استقلال در شش هفته اخیر صدرنشین بوده ولی سپاهان که شروع ضعیف‌تری داشت، خودش را به یک امتیازی آبی‌پوشان رسانده است. البته هر دو تیم از طرف پرسپولیس تهدید می‌شوند که با بردن یکی از بازی‌های عقب‌ افتاده‌ فاصله با صدر جدول را به حداقل رسانده و اگر دو بازی باقی‌مانده‌ را ببرد، قهرمان نیم‌فصل خواهد شد.

 

ایران ورزشی نوشت: محمود فکری در پاسخ به انتقادات بابت نمایش استقلال گفته بود که زمان برای تمرین کافی و هماهنگی در اختیار نداشته، ولی حالا که به نیمه مسیر لیگ بیستم رسیده‌ایم هیچ توجیهی برای مشکلات فنی پذیرفته نیست و می‌توان درباره روند دو تیم و عملکرد کادر فنی آنها دقیق‌تر قضاوت کرد. استقلال نیمی از چهارده هفته شروع فصل را صدرنشین بوده.

 

فکری تیمی را در اختیار گرفت که نسبت به سپاهان و پرسپولیس تغییرات کمتری داشت و همین کمک کرد که شروع بهتری داشته باشد، با این حال نتوانست از این مزیت استفاده کند و فاصله‌اش با آنها را بیشتر کند.

 

هماهنگ شدن سپاهان و برگزاری بازی‌های عقب‌ افتاده پرسپولیس و اضافه شدن ترابی و آل‌ کثیر بزرگترین تهدیدها برای صدرنشینی استقلال محسوب می‌شوند. اگر استقلال امروز در اصفهان ببازد، سپاهان از این تیم سبقت می‌گیرد، ولی حتی برد هم تضمین قهرمانی نیم‌فصل نیست و اگر پرسپولیس پیکان و گل‌گهر را شکست دهد نیم‌فصل را در بالاترین رتبه به پایان می‌برد.

 

استقلال در دو بازی گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان و نساجی با خط دفاع سه نفره بازی کرد و تنها یک گل خورد که نتیجه اشتباه بزرگ حسین حسینی بود. به نظر می‌رسد با آرایش جدید خیال فکری بابت ساختار دفاعی آسوده‌تر است، ولی استقلال امروز مقابل بهترین خط حمله لیگ بازی می‌کند و مدافعانش محکی جدی خواهند خورد. استقلال در شروع فصل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت، ولی حالا این عنوان با 23 گل در اختیار سپاهان است. تیم نویدکیا با سه مهاجم سریع بازی می‌کند که در رأس آنها شهباززاده، بهترین گلزن لیگ قرار دارد.

 

مهاجم سابق استقلال یازده گل زده و توانسته استنلی کی‌روش را کنار بزند. محبی، دیگر مهاجم سپاهان هم پس از مصدومیت شروع فصل آماده‌تر شده و هفته گذشته گل اول تیمش به ذوب‌آهن را زد.

 

آنها روی نیمکت خلعتبری را هم به عنوان یک ذخیره طلایی در اختیار دارند که در دقایق پایانی بارها توانسته سرنوشت بازی را تغییر دهد. فکری در دو بازی اخیر به ریگی بازی نداده، ولی این هافبک دونده با خصوصیات تخریبی‌اش می‌تواند گزینه خوبی برای قطع حملات سپاهان باشد.

 

استقلال اگر بتواند خط حمله سپاهان را کنترل کند، با مهاجمان زهرداری مثل مطهری و قایدی می‌تواند به میزبان ضربه بزند. سپاهان با بازی هجومی‌اش فضای زیادی به حریفان می‌دهد و با 18 گل خورده بعد از ماشین‌سازی و سپاهان سومین خط دفاع ضعیف لیگ است.

 

نتیجه این بازی نه تنها در تعیین سرنوشت قهرمان نیم‌فصل تأثیر زیادی دارد بلکه برای محمود فکری هم بسیار مهم است. او با وجود نتایج خوب تیمش هنوز نتوانسته اعتماد هواداران و مدیران را جلب کند و هر نتیجه ضعیفی برای او معادل یک بحران جدید است. کادر فنی استقلال بعد از شکست به فولاد و سایپا با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و شکست در اصفهان می‌تواند واکنش‌های مشابهی داشته باشد. بازی امروز بعد از دربی سخت‌ترین بازی استقلال است و می‌تواند عیار این تیم را مشخص کند. همانقدر که شکست در اصفهان می‌تواند برای کادر فنی استقلال دردسرساز شود، گرفتن سه امتیاز خیال آنها را حداقل برای مدتی کوتاه آسوده خواهد کرد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.