2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه پلو سه رنگ قالبی برای مهمانی ها و مجالس

طرز تهیه پلو سه رنگ قالبی برای مهمانی ها و مجالس

پلو سه رنگ یکی از شگفت انگیزترین غذاها برای پذیرایی از مهمانان تان است. دستور پخت آن را در ادامه بخوانید.

دوات آنلاین -اگر قصد دارید مهمانان خود را با غذایی که سر سفره می برید سورپرایز کنید سراغ پلو سه رنگ قالبی بروید. درست است که تهیه این غذای مجلسی کمی زحمت دارد اما واقعا می ارزد و مجالس شما منحصر به فرد خواهد شد. طرز تهیه این غذا را در ادامه به نقل از تبیان بخوانید البته یادتان باشد شما برای پخت این خوراکی خوشمزه اولا به فر و در ثانی به قالب تفلون سوراخ دار کمربندی نیاز دارید البته آن را می توانید راحت تهیه کنید.

 

مواد لازم برای پلو سه رنگ قالبی

چهار عدد گوجه ‌فرنگی

سه قاشق غذاخوری ماست

یک قاشق غذاخوری رب گوجه ‌فرنگی

سه عدد تخم‌ مرغ

صد گرم پنیر پیتزا

نصف فنجان روغن

سه فنجان برنج

یک طرف سینه کامل مرغ

دو عدد پیاز

نصف قاشق چای‌خوری زعفران آسیاب شده

دو عدد آلو خورشتی

پلوی سه رنگ قالبی را چه طور درست کنیم

دستور پخت پلو سه رنگ قالبی

یک طرف سینه مرغ را با یک عدد پیاز، دو عدد آلو (در صورت دلخواه و برای طعم آن)، یک فنجان آب و کمی نمک و فلفل پخته تا آب آن تبخیر شود. سپس آن را ریش‌ریش کرده، با یک قاشق زعفران آب کرده غلیظ و یک قاشق پیاز داغ روغن گرفته، مخلوط می‌کنیم تا مایه وسط پلو آماده شود.

 

چهار عدد گوجه ‌فرنگی را رنده کرده تا یک کاسه ماست‌خوری گوجه رنده شده به دست آوریم. سپس آن را در سه قاشق غذاخوری روغن می‌ریزیم و یک قاشق غذاخوری رب گوجه و کمی نمک اضافه کرده، تفت می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که برنج قد کشیده دربیاید

 

سه فنجان برنج را با یک قاشق مرباخوری نمک برای دو ساعت خیس می‌کنیم. سپس یک کاسه ماست‌خوری از برنج خیس‌خورده را همراه یک کاسه آب به گوجه تفت‌داده شده، اضافه می‌کنیم و در آن را گذاشته تا دم بکشد. پلوی پخته‌شده باید تقریباً به حالت شفته باشد.

 

یک قاشق غذاخوری ماست را در ظرفی ریخته، هم می‌زنیم. یک عدد تخم‌مرغ و کمی زعفران آب کرده و نمک، به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم و بعد آن را به دمی گوجه پخته‌شده اضافه کرده، هم می‌زنیم تا برنج قرمز به دست آید.

 

ببینید: فیلم آموزش پخت مرغ شکم پر مجلسی

 

بقیه برنج خیس‌خورده (دو کاسه ماست‌خوری برنج خیس‌خورده) را با دو کاسه ماست‌خوری آب، به صورت دمی می‌پزیم تا برنج پخته شده شفته به دست آید.

 

یک قاشق ماست، یک عدد تخم‌مرغ و کمی نمک را با هم مخلوط کرده، به نصفی از برنج سفید پخته‌شده، اضافه می‌کنیم. آن را هم زده، کنار می‌گذاریم.

 

یک قاشق غذاخوری ماست را در ظرفی ریخته، هم می‌زنیم. یک عدد تخم‌مرغ و کمی زعفران آب کرده و نمک، به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم. بقیه برنج را با کمی زعفران مخلوط کرده و بعد با مایه تخم‌مرغی آغشته کرده تا برنج زرد به دست آید.

 

پلو سفید، قرمز، زرد و مایه وسط پلو آماده می‌باشد. قالب تفلون سوراخ دار را چند دقیقه در فر می‌گذاریم تا داغ شود بعد دو قاشق روغن در آن ریخته، با یک فر چه روغن را به همه جای قالب می‌مالیم.

 

ابتدا برنج قرمز را ته قالب ریخته، آن را فشرده کرده، روی آن را صاف می‌کنیم بعد نصف پنیر پیتزا رنده شده و بعد نصف مرغ تفت‌داده شده را روی آن می‌ریزیم به طوری که مایه مرغ به کناره‌های قالب نخورد. سپس برنج زرد و دوباره پنیر پیتزا و مایه مرغ و در آخر برنج سفید را اضافه کرده، روی آن را صاف می‌کنیم و در قالب را می‌گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: چلو ماهیچه زعفرانی و مجلسی؛ طرز تهیه و تمام فوت و فن‌ها

 

فر را از یک ربع قبل روشن می‌کنیم. پلو را به مدت 30 الی 40 دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت متوسط (160 الی 180 درجه سانتی‌گراد) قرار می‌دهیم تا پخته شود.

 

می‌توان برنج زرد آماده‌شده را در قالب‌های کیک یزدی ریخت و در فر گذاشت که بپزد و بعد روی آن را با کمی پنیر پیتزا، گوجه‌فرنگی، سوسیس و سس گوجه به فرم‌های مختلف تزئین کرد.

 

بعد از کمی سرد شدن، پلو سه رنگ را می‌توان به راحتی از قالب جدا کرد تا آماده پذیرایی شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.