2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
حاشیه در اردوگاه آبی؛ جنجال کاپیتان 8 میلیاردی

حاشیه در اردوگاه آبی؛ جنجال کاپیتان 8 میلیاردی

کاپیتان استقلال که البته به خاطر مسائل غیرورزشی هم ظاهرا تحت فشار است از سوی کادر فنی هم به خاطر تغییر پستش دچار چالش شده بود و همه اینها دست به دست هم داد تا آن رفتار عجیب و اعتراض شدید کاپیتان استقلال را شاهد باشیم.

دوات آنلاین -تعویض وریا غفوری، کاپیتان استقلال و خشم و عصبانیت او و ترک زمین از سمتی نامتعارف و سپس ترک ورزشگاه پیش از پایان بازی، سرآغاز اتفاقات حاشیه‌ای زیادی در اردوگاه آبی‌ها شد. با وجود پیروزی سخت استقلال مقابل نساجی و صدرنشینی دوباره آبی‌ها اما کام شاگردان فکری با اتفاقات رخ‌داده تلخ شد و همگی آن‌ها با ادبیاتی مشابه به انتقاد از مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه پرداختند؛ کسانی که در این مدت فقط وعده داده‌اند و نه زمین تمرین مناسب فراهم کرده و نه پولی پرداخت کرده‌اند. البته برخی از آن‌ها به طور ضمنی از محمود فکری هم حمایت کردند و مقابل دوربین‌ها خطاب به مسئولان باشگاه گفتند اگر با او مشکل دارید بگویید، آنقدر معرفت دارد که خودش استعفا دهد و کناره‌گیری کند!

 

خراسان نوشت: این کنایه شاید از آن جهت باشد که در چند روز گذشته شایعاتی درباره مذاکره برخی از اعضای هیئت‌مدیره با فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی مطرح شده بود؛ موضوعی که باعث شد فکری برخلاف بیانیه و سیاست باشگاه در تحریم برنامه فوتبال برتر راهی آن برنامه شود! البته برای خیلی‌ها جای سوال و تعجب است که چرا تیمی که صدرنشین است این همه هجمه و حاشیه برایش ایجاد می‌شود و مسئولان باشگاه هم تا این حد منفعل عمل می‌کنند و حتی شنیده می‌شود اختلاف نظرهای عمیقی با هم دارند.

 

در حال حاضر موضوع اصلی وریا غفوری، کاپیتان استقلال است که پس از جنجال بازی با نساجی، دیروز هم در تمرین غایب بود تا شایعات درباره او بیشتر شود؛ بازیکنی که پنجمین سال حضورش را در این تیم سپری می‌کند و با گزارشی که خبرگزاری فارس از قرارداد او منتشر کرد، بازیکن 8میلیاردی آبی‌هاست! البته طبق این گزارش دستمزد او 2میلیارد و 700میلیون بوده که به یک‌باره و با تمدید 2 ساله در زمان مدیریت احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق باشگاه به 8میلیارد افزایش یافته است!

 

هرچند در فوتبال امروز ایران 8میلیارد برای یک بازیکن ملی‌پوش و کاپیتان یک تیم بزرگ مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود و حتی در نقل‌وانتقالات لیگ بیستم شنیده می‌شد بازیکنی مثل مهدی ترابی یا شجاع خلیل‌زاده، بازیکنان تازه‌وارد و سابق پرسپولیس برای تمدید قرارداد مبالغ بالای 10میلیارد درخواست کرده‌اند، با این حال تمرکز عجیب برخی رسانه‌ها روی مبلغ قرارداد وریا جای سوال و تامل دارد.

 

موضوعی که حساسیت را بالاتر می‌برد این است که بر اساس شنیده‌ها برخی از مسئولان باشگاه مخالف ادامه همکاری و تمدید قرارداد وریا بودند اما سعادتمند، مدیرعامل سابق استقلال که در آن زمان با وزارت ورزش هم زاویه و اختلاف پیدا کرده بود برخلاف نظر آن‌ها قرارداد کاپیتان را برای 2 سال دیگر تمدید کرد و 8 میلیارد هم حاصل همان قرارداد جدید است. بنابراین اگر هم نقدی به دستمزد وریا باشد باید یقه سعادتمند را بگیرند و در مرحله بعد هم باید وزارت ورزش پاسخگو باشد که چرا مدیرانی هزینه‌تراش و هزینه‌ساز برای پرسپولیس و استقلال می‌گذارند که سرخابی را به خاطر این نوع سوءمدیریت با مشکلات عدیده مواجه کرده‌اند.

 

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل سابق پرسپولیس با متمم قراردادها این باشگاه را زیر بار مالی شدید برد و حالا هم سعادتمند با افزایش چشمگیر قرارداد برخی بازیکنان استقلال، هم بار مالی زیادی روی دوش مدیران جدید گذاشته و هم باعث هجمه و فشار زیادی به باشگاه برای کم کردن قراردادها شده که همین هم باعث شده بازیکنان شاکی و بی‌انگیزه شوند.

 

وریا از آن دست بازیکنانی است که نه تنها مثل اکثر بازیکنان تنها 10درصد مطالبات فصل جاری را گرفته بلکه از 4 فصل گذشته هم مطالباتی دارد که به شکل عجیبی کسی حاضر به تسویه‌حساب نیست و برای همین هم ظاهرا کاپیتان استقلال به تبعیت از قانون فیفا و مثل بازیکنان خارجی چون میلیچ نامه هشدارآمیزی برای باشگاه ارسال و خواهان پرداخت مطالبات در مهلت قانونی و یا فسخ یک‌طرفه شده است.

 

کاپیتان استقلال که البته به خاطر مسائل غیرورزشی هم ظاهرا تحت فشار است از سوی کادر فنی هم به خاطر تغییر پستش دچار چالش شده بود و همه اینها دست به دست هم داد تا آن رفتار عجیب و اعتراض شدید کاپیتان استقلال را شاهد باشیم. محمود فکری، سرمربی استقلال پس از بازی گفته بود وریا به دلیل شرایط بازی عصبانی بود و ارتباطی به مسائل فنی نداشت.

 

با این حال خبرگزاری میزان نوشته: «در جریان بازی، وریا از فکری می‌خواهد که منطقه بازی او را تغییر بدهد اما با مخالفت سرمربی استقلال روبه‌رو می‌شود. غفوری که انتظار این تصمیم را نداشت، در صحنه‌ای به داور اعتراض شدیدی می‌کند. فکری که قصد داشت احمد موسوی را به جای غفوری وارد زمین کند، عصبانیت کاپیتان استقلال را تشدید کرد تا او با لگد زدن به بطری آب از ورزشگاه خارج شود. ظاهرا اختلاف بین غفوری و فکری مربوط به این بازی نمی‌‌شد و آن‌ها از چند بازی قبل در خصوص مسائل فنی با یکدیگر اختلاف داشتند و در این بازی آشکار شد.»

 

برخی با کنار هم گذاشتن این اتفاقات معتقدند مسئولان فعلی باشگاه و کادر فنی این تیم به دلایل مختلف تمایلی به ادامه همکاری با وریا ندارند و او را به جایی رسانده‌اند که خودش به سمت فسخ قرارداد برود و حتی نامه هشدارآمیز او را هم بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

 

حتی روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند مدیران باشگاه استقلال از وریا غفوری به خاطر نوع قراردادش به کمیته اخلاق شکایت کرده‌اند که این خبر در فضای مجازی تندترین و بدترین انتقادها و حتی توهین‌ها را به سمت مسئولان این باشگاه روانه کرد و برخی از احتمال تجمع دوباره استقلالی‌ها برای اعتراض به شرایط کنونی و هیئت‌مدیره منفعل خبر دادند.

 

پیرو این خبر برخی هم از شکایت باشگاه از دیگر بازیکنان اعم از مهدی قایدی و عارف غلامی خبر دادند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد و شکایت باشگاه از مدیران سابق است که چنین بار مالی روی دوش باشگاه گذاشته‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.