2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کره شیا چیست و چه خاصیتی برای پوست و مو دارد

کره شیا چیست و چه خاصیتی برای پوست و مو دارد

اگر می خواهید از شیا باتر برای پوست یا موهای خود استفاده کنید بد نیست قبل از آن با خاصیت این نوع روغن آشنا شوید.

دوات آنلاین -شاید شما هم نام کره شیا یا شیا باتر را شنیده باشید و بدانید برای پوست و مو خاصیت های زیادی دارد اما این کرده دقیاق چیست و چه فایده هایی دارد؟

کره شیا از درختی به همین نام گرفته می شود

کره ای از درخت شیا

کره شیا یک چربی طبیعی و مروارید رنگ است که از هسته گیاه روغن قلم یا درخت قاره آفریقا استخراج می‌شود. درخت شیا در غرب قاره آفریقا رشد می کند.

 

آفریقایی ها از این کرده  برای از بین بردن جوش ها و لکه‌ های روی پوست خودشان استفاده می‌کنند. کاری که این ماده انجام می دهد این است که منافذ باز پوست را می بندد و همین باعث جوانسازی پوست می شود.

شیا باتر چه خاصیت هایی برای پوست و مو دارد

فواید شیا باتر چیست

انجمن مرکزی آرایشگران آلمان تاکید کرده است که فواید زیبایی کره شیا فقط به پوست محدود نبوده و زیبایی مو را نیز شامل می‌شود.

 

این انجمن توضیح می‌دهد که کره شیا سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده است که باعث رطوبت مو‌های خشک شده، شانه زدن را آسان می‌کند و آن را به مانند ابریشم نرم کرده و براق می‌کند.

 

کره شیا همچنین پوست خشک را مرطوب می‌کند، بنابراین در مواد اولیه شامپو و نرم کننده‌ها موجود است.

 

نحوه استفاده از کره شیا برای مو

همچنین می‌توان از کره خام شیا برای مراقبت از مو نیز استفاده کرد؛ برای این منظور مقداری کره به اندازه یک نخود روی دست قرار داده و بین نوک انگشتان آن را گرم کنید تا ذوب شود، سپس کره مایع را به خوبی روی تمام موی خود ماساژ دهید و مو‌ها را با آب ولرم خوب بشویید.

 

بیشتر بخوانید: طرز استفاده آب برنج برای پوست و مو + خاصیت ها

 

برای مراقبت‌های بیشتر از مو، می‌توانید از شیا باتر به عنوان ماسک به مدت یک شب استفاده کنید. برای این منظور قبل از خواب کره شیا را به اندازه یک قاشق غذاخوری روی مو‌های مرطوب بمالید و مو‌ها را به خوبی ماساژ دهید. صبح مو‌ها را با آب گرم و شامپوی ملایم کاملاً بشویید.

کره شیا برای پوست بسیار مفید است

از کره شیا چگونه برای پوست استفاده کنیم

کره درخت شیا برای از بین بردن جوش‌ها و از بین بردن جای جوش‌ها بسیار مفید است و هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند چرا که خواص ضد عفونی کننده و ضد التهاب دارد.

 

قبل از استفاده از این ماده طبیعی پوست را با یک پاک کننده آرایشی تمیز کنید، سپس یک لایه باریک از کره درخت شیا را روی پوستتان بمالید. می‌توانید از اسفنج برای پخش کردن این ماده روی پوست استفاده کنید.

 

دست زدن بیش از حد به پوست یکی از دلایل بوجود آمدن جوش است، بنابراین هنگام استفاده از این ماده هم بهتر است سعی کنید از دست استفاده نکنید. پس از اینکه صورت را با این کره پوشاندید، دیگر به صورتتان دست نزنید و بگذارید خواص جوانسازی پوست موجود در این ماده به خوبی جذب شود و در از بین بردن جوش‌ها و لکه‌های روی پوست کمکتان کند.

 

این ماسک را نباید خیلی زود پاک کنید. معمولا باید ۸ ساعت روی پوست بماند و سپس شسته شود. به همین دلیل بهترین زمان استفاده از این ماده طبیعی قبل از خواب است، تا هنگامی که خواب هستید به خوبی جذب پوست شده و پوست را درمان کند.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- پارسینه

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.