2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
احسان علیخانی؛ از آغاز کار تا عصر جدید

احسان علیخانی؛ از آغاز کار تا عصر جدید

علیخانی چگونه به ستاره تبدیل شد؟ او برای رسیدن به این جایگاه چه مسیری را طی کرد؟

دوات آنلاین -احسان علیخانی بی شک یکی از بهترین مجریان تلویزیون است که با برنامه عصر جدید بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده و موجب اتفاقات هیجان انگیزی شده که تا پیش از این کسی سراغ آن نرفته و چنین ریسکی را نپذیرفته بود. اما این مجری محبوب چگونه به ستاره تبدیل شد.

 

احسان علیخانی از کودکی تا دانشگاه

علیخانی روز 15 آبان سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او فرزند آخر خانواده است و دو خواهر و یک برادر دارد.

 

علیخانی از سنین کم به ورزش علاقه داشت و حتی یک سال در تیم نوجوانان پرسپولیس و یک سال هم در تیم نوجوانان سایپا بازی کرد اما آسیب دیدگی او را از ورزش دور کرد.

 

اگر چه درس او در مدرسه خوب بود اما در شیطنت هم چیزی کم نداشت. علاوه بر این در دوران دانش آموزی در فعالیت های گروهی مشارکت زیادی می کرد و اجرای برنامه های مناسبتی در مدرسه را برعهده می گرفت.

 

احسان در دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی درس خواند و در یک دفتر فیلمسازی به عنوان گروه صحنه و دستیار کارگردان مشغول به کار شد.

احسان علیخانی کار خود را چه طور شروع کرد

شروع کار علیخانی در تلویزیون

علیخانی که سابقه ساخت مستند کوتاه و تیزر را داشت اولین بار در تابستان سال 1383 در برنامه پسرهای ایرونی به عنوان مجری جلوی دوربین رفت و بعد از آن به تدریج به یک مجری حرفه ای و تمام عیار تبدیل شد.

 

در کارنامه او حضور در برنامه های  صبح بخیر ایران، صبح آمد و جزر و مد دیده می شود اما علیخانی بیشتر به خاطر برنامه های مناسبتی از جمله ویژه برنامه های تحویل سال و همچنین برنامه سه ستاره که مخصوص انتخاب بهترین های تلویزیون از نگاه مردم بود۷ شناخته شد.

احسان علیخانی در برنامه ماه عسل

اجرای برنامه ماه عسل

برنامه ماه عسل یکی از محبوب ترین برنامه های گفت و گو محور تلویزیون است که پخش از آن از ماه مبارک رمضان در سال 86 شروع شد. این برنامه با آنچه تا قبل از آن در برنامه های گفت و گو محور دیده بودیم تفاوت داشت زیرا این بار مهمانان نه همان چهره های همیشگی و مسولان یا ستاره های رشته های مختلف بلکه مردم عادی بودند، انسان های معمولی که هر یک در زندگی خود دچار چالش هایی شده بودند.

 

علیخانی این برنامه را از سال 86 تا 97 روی آنتن برد. او طراح و تهیه کننده این برنامه نیز بود البته در میان سال های پخش، در سال 91 تهیه کنندگی ماه عسل مجید یوسفی سپرده شد و علی ضیا آن را اجرا کرد.

احسان علیخانی در برنامه عصر جدید

شروع برنامه عصر جدید

مسابقه استعدادیابی آن هم با این ابعاد و به این شکلی که عصر جدید دنبال می کند اتفاقی بی سابقه در تلویزیون است و این برنامه راه را برای برنامه های استعدادیابی دیگر نیز باز کرد البته هیچ کدام به جذابیت عصر جدید نشدند.

 

احسان علیخانی هم تهیه کننده و هم مجری این برنامه است و تیمی بزرگ را برای رساندن آن به آنتن دور هم جمع کرده است. او درصدد است تا تعداد فصل های برنامه خود را بیشتر کند.

 

عصرجدید اکنون از یک برنامه تلویزیونی فراتر رفته است. حمایت از شرکت کنندگان حتی بعد از اجراها و مشارکت در امور خیریه و انسان دوستانه از ویژگی های این برنامه متفاوت است.

 

سابقه بازیگری احسان علیخانی

شاید جالب باشد بدانید علیخانی سابقه بازیگری نیز دارد و در سریال پرونده های مجهول ساخته جمال شورجه و تولید سال 1380علاوه بر دستیاری کارگردان، بازی هم کرده است.

 

همچنین امین حیایی پیشنهاد داده بود او در سریال آقازاده نقش نیما بحری را بازی کند اما در نهایت این نقش به امیر آقایی سپرده شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.