2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آیا کرونا باعث ریزش مو می شود

آیا کرونا باعث ریزش مو می شود

یک متخصص پوست و مو درباره عوارض و تاثیر کرونا بر ریزش مو توضیحات کاملی داده است.

دوات آنلاین -برخی مبتلایان به کرونا بعد از ابتلا به این بیماری غیر از عوارض متدوال و شایع آن دچار ریزش مو هم می شوند. آیا این موضوع به کویید 19 مربوط است و در این صورت راه درمان چیست؟

 

ریزش مو یکی از عوارض کرونا

دکتر فهیمه عبدالهی، متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که ریزش مو یکی از عوارض کروناست، گفت: معمولا ریزش موی ایجاد شده ناشی از بیماری ویروسی کووید ۱۹ ممکن است تا دوماه بعد از بهبودی نیز ادامه دار باشد ولی در نهایت سیستم ایمنی و پاسخ بدن به ویروس تعیین می‌کند که آیا پس از ابتلا به کویید-۱۹ دچار ریزش مو می‌شوید یا خیر.

 

او با بیان اینکه ریزش موی مقطعی اغلب به دنبال ابتلا به بیماری‌های گوناگون  ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ابتلا به بیماری عفونی و تب‌دار می‌تواند عاملی برای ریزش موی مقطعی باشد.

کرونا چه تاثیری بر ریزش مو دارد

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بهترین راه‌حل برای برطرف کردن ریزش موی مقطعی، درمان علت ریزش مو است.

 

در همین زمینه: کرونا چه تاثیری بر پوست دارد

 

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه؛ ریزش موی ناشی از ابتلا به بیماری‌های عفونی در حدی است که فرد حتی تمایلی به شانه کردن موهای خود ندارد و این در حالیست که این عارضه معمولا چند ماه بعد از بهبودی خود بخود متوقف می شود.

 

وی با بیان اینکه ریزش مو یکی از عوارض بیماری‌های عفونی و تب دار است، گفت: استفاده از مکمل‌ها تاثیر چندانی در روند بهبود عوارض ریزش مو ندارد و برای کاهش عوارض باید دوره بیماری طی شود.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که درمان ریزش مو به طور مستقیم به علت وابسته است، توضیح داد:  هیچ درمان اختصاصی و قطعی برای پیشگیری از ریزش مو وجود ندارد بلکه با بررسی عوامل اساسی در ریزش موی افراد، درمان‌های متفاوت ارائه می‌شود.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.