2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قهوه هسته خرما؛ طعم، طرز تهیه، خاصیت ها و تاثیر بر لاغری

قهوه هسته خرما؛ طعم، طرز تهیه، خاصیت ها و تاثیر بر لاغری

قهوه یا دمنوش هسته خرما چیست؟ چه فوایدی دارد؟ آن را در خانه چه طور درست کنیم؟

دوات آنلاین -قهوه یا دمنوش هسته خرما از جمله نوشیدنی های بسیار مفیدی است که علاوه بر لاغری گفته می شود برای درمان 12 بیماری مفید است البته این به معنای استفاده از آن به جای دارو و درمان صحیح نیست بلکه می تواند جنبه کمک کننده داشته باشد و باید نظر پزشک و متخصص طب سنتی را در این باره جویا شد.

 

قهوه هسته خرما چیست

اسم این نوشیدنی کاملا گویا است. آن را از هسته خرما که زمانی جزو ضاییعات محسوب می شد درست می کنند. آن طور که خبرگزاری مهر در گزارشی در سال 93 نوشته این نوع دمنوش حاصل ابتکار یک پژوهشگر اهل بم است.

 

محمد امیرزاده سلجوقی مبدع آن زمان گفته بود: در رشته هنر تحصیل کرده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر هستم و خلاقیت یکی از دروسی است که تدریس می کنم.  با اندکی خلاقیت هنرآموزان تحت تعلیم من از این ضایعات کاردستی های بسیار زیبایی را خلق می کنند که این مورد را می توان به استحصال قهوه از هسته خرما که تاکنون نوعی ضایعه به شمار می رفت نیز تعمیم داد.

 

وی خود را مبدع قهوه هسته خرما معرفی کرده و گفته بود: اقدامات ثبت این فرآورده در اختراعات و ابتکارات از طریق اینترنت انجام شده در حال طی مراحل نهایی ثبت این غذا دارو هستیم.

قهوه هسته خرما چه طعمی دارد

مزه دمنوش هسته خرما

طعم دمنوش هسته خرما کاملا شبیه به قهوه است و جالب این که بوی مشابهی نیز دارد. قهوه هسته خرما طبعی گرم دارد.

 

آیا قهوه هسته خرما کافئین دارد

یکی از نکات جالب این است که این دمنوش بدون کافئین است و برای رفع خستگی و شادی بخشی در کسانی که به کافئین حساسیت دارند، توصیه می شود.

 

یکی از تاثیرات قهوه هسته خرما این است که به تقویت مو، ابرو و مژه کمک می کند. این قهوه خوشمزه حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مانند آهن، منگنز، روی، ویتامین های E، A، B و… است. همچنین وجود آهن در آن به افراد کم خون کمک می کند.

قهوه هسته خرما برای چی خوب است

قهوه هسته خرما برای لاغری

دانه های خرما می توانند به شما در کاهش وزن بدن کمک کنند ، هسته خرما بسیار غنی از آهن و فلوراید است ، سرشار از فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری است که به کاهش وزن کمک می کند.

 

برای کاهش وزن باید به طور متوسط ​​از قهوه هسته خرما استفاده شود. آنها غنی از آهن ، فیبر ، منیزیم و پتاسیم هستند و سرشار از عناصر ریز مغذی هستند ، که می توانند اشتها را کاهش دهد.

 

طرز تهیه قهوه هسته خرما در خانه

برای تهیه قهوه خرما، ابتدا هسته خرماها را جدا کنید و آن ها را بشویید. و روی پارچه ای پهن کنید و اجازه بدهید هسته ها کاملا خشک شوند. سپس آن ها را داخل تابه ای بو بدهید تا قهوه ای رنگ شوند اما نسوزند. سپس آن را با هاونگ خرد کنید. پس از خرد شدن آن ها را با مخلوط کن حسابی خرد کنید تا حدی که کاملا پودر شوند و مانند قهوه شوند.

 

اکنون آن ها را داخل شیشه بریزید و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. سپس مانند قهوه در ظرف موکاپ، دم کنید.

 

بیشتر بخوانید: خاصیت های چای ماسالا از کاهش کلسترول تا تنظیم قند خون

 

تاثیر دمنوش هسته خرما  بر پوست

یکی از فواید هسته‌ خرما، ترمیم بافت پوست و رفع جای زخم به وسیله‌ آن می‌باشد. اگر زخم چرکی و درمان آن سخت باشد، بهتر است از پودر هسته‌ی خرما استفاده شود.برای این کار باید ابتدا هسته تمیز شده خرما را روی شعله مستقیم گاز بسوزانید. به طوری که کاملا سیاه و سبک شود. بعد از سرد شدن آن را بکوبید و به پودر تبدیل کنید. پودر را مستقیما روی جای زخم بریزید و با یک پانسمان استریل ببندید. روزانه یک بار این کار را با پودر هسته جدید تکرار کنید تا بهبودی کامل به دست بیاید.

طرز تهیه خانگی دمنوش هسته خرما چگونه است

کنترل دیابت با قهوه هسته خرما

کسانی که از دیابت رنج می‌برند، می‌توانند با خوردن هفته‌ای یک بار قهوه هسته خرما خوردن دیابت خود را کنترل کنند. در واقع قهوه هسته خرما یکی از بهترین درمان‌ها برای کنترل قند خون در افراد دیابتی است. برای تهیه این قهوه باید چند عدد هسته خرما را کاملا با آب ولرم بشویید و سپس آن، هسته‌ها را به مدت ۱۰ روز در مقابل نور خورشید قرار دهید، تا به طور کامل خشک شوند. سپس آن‌ها را در فر قرار دهید تا رنگشان تغییر کند و به رنگ قهوه‌ای تیره شوند. در مرحله آخر آن را بکوبید و به صورت قهوه یا دمنوش آن را میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: چای دارچین برای چی خوب است

 

فایده های دیگر دمنوش هسته خرما

قهوه هسته خرما، برای چشم بسیار مفید است.

 

این نوشیدنی به طور قابل توجهی شیر را در زنان شیرده افزایش می‌دهد.

 

یکی از فواید هسته‌ خرما درمان سریع اسهال می‌باشد. در این هسته آنتی اکسیدان‌هایی وجود دارد که مصرف آن باعث بهبودی در دستگاه گوارش می‌شود و اسهال را نیز درمان می‌کند.

 

هسته خرما برای از بین بردن سنگ کلیه و سنگ مثانه هم بسیار مفید است. مواد موجود در هسته خرما، می‌تواند سنگ کلیه یا سنگ مثانه را تجزیه کند و آن‌ها را به سنگ‌های ریز و قابل دفع تبدیل کند

 

بخور هسته خرما برای آرام کردن درد هم موثر می‌باشد. ترکیبات موجود در هسته خرما، التهابات موجود در مفاصل و به طور کلی در بدن را از بین می‌برد.

 

منابع: مهر- تابناک- خانه قهوه- ایلنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.