2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
ترفندهایی برای خانه تکانی سریع و آسان

ترفندهایی برای خانه تکانی سریع و آسان

اگر از 6 اشتباه رایج که در این مطلب آمده است دوری کنید خانه تکانی راحتی خواهید داشت.

دوات آنلاین - تصور کنید بعد از این‌که تمام روزتان را مشغول تمیزکاری خانه بودید و درست در لحظه‌ای که فکر می‌کنید بالاخره نظافت به پایان رسیده، کسی روی شانه‌تان می‌زند و می‌گوید: «تو تمام این مدت مشغول کثیف کردن خانه بوده‌ای!». در ادامه به شش اشتباهی که موقع نظافت، خانه را دوباره کثیف می‌کند، اشاره خواهد شد.

چگونه خانه تکانی سریع داشته باشیم

اشتباه اول در خانه تکانی: برنامه نداشتن

روزنامه خراسان نوشت: نکته‌ای که موقع نظافت خانه باید به آن دقت کنید این است که ترتیب تمیز کردن و مرتب کردن خانه باید به نحوی باشد که گرد و خاک از گوشه‌ای از اتاق یا آشپزخانه جمع و به سمت در خروجی هدایت شود! مثلا در آشپزخانه، ابتدا روی کانتر را با دستمال تمیز کنید و در ادامه کف آشپزخانه را تِی بکشید.

برای خانه تکانی سریع و آسان چه کار کنیم

تمیز نکردن دستمال گردگیری

موقعی که مشغول نظافت هستید، اسفنج آلوده می‌تواند دست‌ها، دهان و چشم‌های شما و البته هر وسیله‌ای را که با آن برای شست وشو در تماس بوده ، آلوده کند. به همین دلیل قبل از شستن ظرف‌ها یا نظافت خانه، از تمیز بودن اسکاچ، اسفنج و دستمال‌های گردگیری مطمئن شوید. همچنین بعد از هر بار نظافت خانه دوباره آن‌ها را برای دفعات بعدیِ تمیزکاری خانه بشویید و خشک کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای تمیز کردن یخچال

 

رعایت نکردن بهداشت تخته گوشت

تخته‌ مخصوص خرد کردن گوشت را از سبزیجات جدا کنید. همچنین بعد از هر بار استفاده به خوبی آن را بشویید و سپس کمی سرکه روی آن اسپری کنید. اجازه دهید یک شب تا صبح سرکه روی تخته گوشت بماند و صبح روز بعد، تخته گوشت را با کمی الکل یا مایع شوینده دوباره ضدعفونی کنید و بشویید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین راه تمیز کردن سریع و آسان دیوارها

 

توجه نکردن به دمای آب ماشین ‌لباس شویی

استفاده مداوم از آب سرد برای شست وشوی لباس‌ها، ممکن است باعث انتقال میکروب از لباس‌های قبلی به لباس‌های جدیدی شود که برای شست وشو داخل لگن ماشین لباس شویی می‌ریزید. زیرا آب سرد به اندازه آب گرم توان از بین بردن میکروب‌ها را ندارد.

 

همین موضوع باعث می‌شود در صورت استفاده مداوم از آب سرد، مخزن ماشین لباس شویی شما آلوده و این آلودگی در شست وشوهای بعدی به لباس‌های دیگر منتقل شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم و برق بیندازیم

 

تمیز نکردن سطل ‌زباله

درست است که شما سطل زباله‌تان را به طور منظم خالی می‌کنید و داخل سطل کیسه مخصوص زباله قرار می‌دهید اما فراموش نکنید که باید برنامه‌ای منظم برای شست وشوی داخل سطل زباله‌تان داشته باشید.

 

تصور اشتباه درباره تمیز بودن ماشین ‌ظرف شویی

این که ماشین ظرف شویی شما می‌تواند از پس تمیز کردن ظرف‌ها بربیاید به این معنی نیست که می‌تواند از پس تمیز کردن خودش هم بربیاید. لبه‌های بیرونی ماشین ظرف شویی و زیر دستگاه لازم است هر چند مدت یک‌بار تمیز شود. این موضوع در باره یخچال، فریزر و مایکروویو شما هم صدق می‌کند.

 

در تهیه این مطلب از سایت اسپارد کمک گرفته شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.