2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
مریم سلطانی بازیگر نقش ماهرخ در سریال باخانمان چرا از بازیگری دور شد

مریم سلطانی بازیگر نقش ماهرخ در سریال باخانمان چرا از بازیگری دور شد

قبلا هم کار کمدی انجام داده ام. قصه جذاب باشد، مجموعه کار حرفه‌ای باشند، خیلی برایم فرقی نمی‌کند که کار کمدی، اجتماعی یا عاشقانه باشد.

دوات آنلاین -مریم سلطانی بازیگر نقش ماهرخ در سریال باخانمان سریال‌های کمدی و غیرکمدی مختلفی مانند «روزگار قریب»، «سه در چهار»، «رستگاران»، «دارا و ندار» را در کارنامه خود دارد، اما کاراکتر او یعنی «مریم موزی» در سریال خاطره‌انگیز «سه در چهار» بیش از همه در ذهن مخاطبان ماندگار شده است. این بازیگر آخرین‌بار سال 92 در مجموعه «دولت مخفی» ایفای نقش کرد و پس از آن از عرصه بازیگری فاصله گرفت.

 

او اکنون با سریال کمدی باخانمان به این عرصه بازگشته و مدتی است که این مجموعه را از شبکه سه روی آنتن دارد. خراسان  به بهانه پخش این سریال، درباره دوری مریم سلطانی از بازیگری و حضور در این سریال، گفت‌وگویی با این بازیگر داشته که در ادامه می‌خوانید.

 

دلیل کم کاری مریم سلطانی

*چرا در چند سال گذشته کم‌‌ کار بودید؟

بله، من حدود هفت سال است که کم‌کار بود‌ه‌ام. خودم دوست داشتم که کم‌‌کار باشم و تصمیم کاملا شخصی بود. شغل دیگری را برای خودم انتخاب کردم و مدیر یک مجموعه زیبایی هستم. الان هم به دعوت خانم تقوایی، کار در سریال «باخانمان» را پذیرفتم و اگر نقشی را دوست داشته باشم، حتما بیشتر کار می‌کنم.

 

*چه اتفاقی باعث شد تصمیم بگیرید به عرصه بازیگری برگردید؟

بعد از این همه سال الان دوباره دلتنگ شدم و دوست دارم که کار کنم.

مریم سلطانی بازیگر نقش ماهرخ در سریال باخانمان

بازی در نقش ماهرخ در سریال باخانمان

*و چه شد که حضور در سریال باخانمان را پذیرفتید؟

قصه در حال نگارش بود و خیلی کامل نبود، اما داستان برایم جذابیت داشت. همچنین برایم مهم بود که کار از شبکه سه پخش می‌شود و کارگردان و یک مجموعه قوی آن را می‌ساختند.

 

*قصه یا شخصیت چه جذابیتی برایتان داشت؟

این نقش کمی با کارهای دیگر متفاوت بود و تا به حال چنین شخصیتی را بازی نکرده بودم.

 

*کاراکتر شما یعنی ماهرخ با مصطفی اختلاف سنی زیادی دارد، علتش چیست؟

چون همسر دوم این شخصیت است.

 

*تجربه همبازی شدن با آقای پسیانی در این مجموعه چطور بود؟

من قبلا هم با آقای پسیانی همبازی شده بودم، ایشان استاد هستند. همبازی شدن با ایشان برایم جذابیت خاص خودش را داشت.

 

*سریال باخانمان برای شما بازگشت به کمدی هم بوده، تصمیم دارید در آثار کمدی بازی کنید؟

نه، من قبلا هم کار کمدی انجام دادم و برایم فرقی ندارد. قصه جذاب باشد، مجموعه کار حرفه‌ای باشند، خیلی برایم فرقی نمی‌کند که کار کمدی، اجتماعی یا عاشقانه باشد. هرچیزی که باشد، نقش و گروه برایم اولویت دارد.

 

سریال محبوب سه در چهار

*یکی از سریال‌های کمدی محبوب تلویزیون سریال «سه در چهار» است که در کارنامه شما وجود دارد.

بله، این سریال را مردم همچنان خیلی دوست دارند و مدام می‌گویند ای کاش فصل دوم آن ساخته شود.

 

*چرا «سه در چهار» تا این اندازه محبوب شد؟

سریال بازیگران بسیار قوی و خوبی داشت. قصه را آقای مسعودی خیلی خوب نوشته بود و خوشحالم که ایشان دارند کارگردانی می‌کنند، مبارک‌شان باشد. آقای صالحی که سال‌ها کار طنز کرده بود، کارگردان سریال بود که این هم در بیشتر کردن جذابیت‌های قصه، بی‌تاثیر نبود. همه این‌ موارد به نظرم تاثیرگذار بود.

 

*به نظرتان چرا سریال‌هایی شبیه این مجموعه کمتر ساخته می‌شود، به دلیل دوری آقای صالحی و امثال ایشان از تلویزیون؟

من چون مدتی فاصله داشتم نمی‌دانم، اما  درباره خودم یکی از دلایلش این بود که آن زمان مدیران شبکه تصمیم‌گیری  و فقط عده خاصی کار می‌کردند. البته به نظرم این مسئله در سینما هم وجود دارد و انگار فقط باید یک عده کار کنند، یک عده کار نکنند، تلویزیون هم همین بود. این‌ها مسائلی است که خیلی از بازیگران را ناراحت می‌کند. انگار یک یا چند کارگردان خاص باید برای عید یا ماه رمضان سریال بسازند. همان طور که گفتم من اکنون  دقتم کم شده، اما این تکرار و باندبازی که وجود دارد به نظرم خودش باعث می‌شود که آدم کمی فاصله بگیرد. الان هم اصلا اصراری ندارم که دوباره کار کنم. به تازگی بعد از پخش سریال باخانمان که متوجه شدند دارم کار می‌کنم پیشنهاد کار داشتم، اما برایم خیلی مهم است که قصه خوب باشد و باند و باندبازی نباشد.

 

بیشتر بخوانید: الهام اخوان: گوهر شبیه خودم است

 

*پس وجود این مسائل هم در کم‌‌کاری و آن تصمیم شخصی که گفتید، تاثیر داشته است.

بله و همین الان هم اصراری به کار کردن ندارم. کاری را می‌پذیرم که قصه و گروه را دوست داشته باشم و شان آدم حفظ شود، نه این که این و آن سفارش کنند.

 

همکاری با کیانوش عیاری

*در سریال «87 متر» هم حضور داشتید، در این مجموعه چه نقشی بازی کردید؟

قصه این سریال درباره یک سری افراد است که خریدار خانه‌ای هستند و من جزو خریداران هستم.

 

*در این سریال پس از «روزگار قریب» با آقای عیاری برای دومین‌بار همکاری کردید. این تجربه چطور بود؟

ایشان همیشه عالی هستند، هم کارهایشان و هم شخصیت خودشان. به خاطر گروه خوب این کار، خانم عرفی‌نژاد که مدیر برنامه‌ریزی و خودشان هم کارگردان هستند و همکاری دوباره با آقای عیاری سر این کار رفتم. کار کردن با ایشان یک اتفاق خوب است که در مجموعه «روزگار قریب» هم برای من افتاد. اگر ایشان دعوت کنند و من هم بتوانم یعنی قصه را دوست داشته باشم و فرصت داشته باشم، همیشه هستم. قصه سریال «87 متر» را حتی نخواندم، چون مدام در حال نگارش بود، نمی‌دانستم چیست، اما اعتماد کردم و می‌دانم که کار آقای عیاری همیشه عالی می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.