2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه ناخن های شفاف، سفید و براق داشته باشیم

چگونه ناخن های شفاف، سفید و براق داشته باشیم

با بهترین ترفندهای خانگی و طبیعی برای زیبایی ناخن ها آشنا شوید.

دوات آنلاین -برای این که ناخن های شما شفاف، براق و سفید باشد لازم نیست سراغ کارهای آرایشی بروید بلکه می توانید از روش های خانگی و طبیعی که در ادامه آمده است استفاده کنید و خیلی زود به هدفی که دارید برسید.

 

استون ممنوع

هنگامی که می خواهید لاک های خود را پاک کنید از استون خالص برای پاک کردن آن استفاده نکنید بخاطر اینکه باعث خشک شدن ناخن های شما می شود. این امر قدرت آنها را کم کرده و آسیب دیدن و شکستن ناخن را بهمراه خواهد داشت.

 

دستان خود را خشک نکنید

نگذازید دستان تان خیس بماند. حتما رطوبت آن ناخن ها را بگیرید. ضمن این که زمانی که کار خانه انجام می دهید دستکش را فراموش نکنید.

برای شفاف شدن ناخن از چه موادی استفاده کنیم

آب لیمو ناخن های شما را شفاف می کند

آب لیمو برای ناخن بسیار مفید است و می توانید به روش های مختلف از آن استفاده کنید. روش اول این است که به اندازه  استکانی بردارید. یک چهارم آن را آب لیمو بریزید. به اندازه دو قاشق غذاخوری مایع دستشویی به آن اضافه کنید و بقیه استکان را با آب پر کنید. بعد ناخن هایتان را 5 دقیقه در این محلول بگذارید. یادتان باشد بعد از این کار حتما باید دستان خود را با آب بشویید.

 

روش ساده تر این است که اگر لیمو ترش تازه دارید آن را برای نیم تا یک دقیقه روی ناخن های خود بکشید. البته لیمو برش داده شده برای این کار مناسب است نه پوست آن.

 

در یک روش دیگر می توانید یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه را با 2 تا 3 قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کنید و روی ناخن ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و گرم مرطوب کننده بزنید.

 

در روش دیگر آبلیمو را در یک ظرف می ریزید و ناخن های خود را بمدت 10 دقیقه در آن قرار می دهید. سپس سرکه را با مقداری آب گرم مخلوط می کنید و ناخن های خود را با استفاده از یک برس مسواک می زنید و تمیز می کنید.

 

روغن زیتون برای داشتن ناخن های براق

روغن زیتون یک داروی مناسب و معمولی برای درخشش ناخن ها بشمار می آید. روغن زیتون گرم را بر روی ناخن های خو بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن زیتون به آب گرم اضافه کنید و دستان خود را در آن غوطه ور نمایید و ناخن های خود را ماساژ دهید.قبل از اینکه لاک بزنید روغن زیتون را مستقیما به ناخن های خود بمالید و 1 تا 2 قاشق غذاخوری آبلیمو به روغن زیتون اضافه کنید و دستان خود را در آن بگذارید.

چگونه ناخن های خود را براق کنیم

از وازلین استفاده کنید

وازلین نیز به داشتن ناخن هایی براق و درخشان کمک می کند. بعد از دوش گرفتن و یا قبل از آن می توانید ناخن های خود را با وازلین مالش دهید. به اینصورت ناخن های شما از مواد مغذی بهره مند خواهند شد. بگذارید وازلین چند دقیقه بر روی ناخن هایتان بماند سپس آن را پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن خود را سریع بلند کنیم

 

چرب کردن ناخن را فراموش نکنید

این تنها پوست نیست که از خشکی بیش از حد می رنجد. ناخن های شما نیز به رطوبت و چربی نیازمندند. سعی کنید آنها را با روغن کرچک که حاوی ویتامین ای است چرب نمایید. روغن زیتون نیز می تواند برای دوام آنها مفید باشد.

 

سرکه سیب ناخن ها را شفاف می کند

گاهی وقت ها کدر شدن ناخن به خاطر قارچ  وو عفونت است در این صورت سرکه سیب به شما بسیار کمک خواهد مرد. کافی است آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم ترکیب کنید و روزی سه بار اجازه بدهید ناخن هایتان به مدت 20 دقیقه با آنها خیس بماند. بعد حتما ناخن ها را خشک کنید.

 

منابع: بیتوته- مه شو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.