2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
وازلین برای چی خوب است؛ پوست، مو و کاربردهای آرایشی

وازلین برای چی خوب است؛ پوست، مو و کاربردهای آرایشی

وازلین به سلامت و زیبایی پوست و موی شما بسیار کمک می‌کند. با فواید این ماده در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین-آنچه که ما با نام وازلین می‌شناسیم  ژل پترولیوم است که نام تجاری وازلین را به خود گرفته است. پترولاتیوم چربی معدنی است که با تصفیه روغن‌های سنگین نفت به دست می‌آید. رابرت آگوستوس چیسبو این محصول را که برای پوست و مو فواید زیادی دارد در سال 1859 کشف کرد.

وازلین برای پوست چه فایده ای دارد

خاصیت‌های وازلین برای پوست

یک مطالعه نشان می دهد که وازلین در مرطوب نگه‌داشتن پوست هنگام بهبودی بعد از عمل موثر است. این ممکن است به ویژه برای صدمات پوست‌ای که چشمگیر نیستند، مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که سطحی که ژله نفتی را روی آن اعمال می کنید به درستی تمیز و ضدعفونی شده است. در غیر این صورت، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا می‌توانند به دام بیافتند و روند بهبود را به تاخیر بیاندازند.

 

همچنین وازلین لوسیون صورت و بدن است. وازلین را بعد از حمام به پوست بمالید. چراکه می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده که مانع از خشک شدن پوست شما می شود، عمل کند. همچنین می توانید از آن برای بینی های خشک در فصل سرما یا حساسیت استفاده کنید.

 

وازلین برای پاشنه‌های ترک خورده نیز مفید است. پاها را در آب گرم با مقداری نمک اضافه شده به آن خیس کنید. با حوله آن را کاملاً خشک کرده و با وازلین آن را مرطوب کنید و در پایان جوراب کتان تمیز بپوشید تا از خواص وازلین بهره ببرید.

 

بیشتر بخوانید: اسکراب چیست و چه زمانی اسکراب کنیم

 

وازلین برای لب‌های خشکیده و ترک خورده: همانطور که از مواد ضدخشکی لب استفاده می‌کنید، وازلین را روی لب خود بمالید.

 

حواس‌تان باشد وازلین برای استعمال خارجی است و به هیچ عنوان نباید آن را بخورید.

وازلین برای مو چه خاصیت هایی دارد

خواص وازلین برای مو

قرار گرفتن در معرض آفتاب، باد و همچنین آب استخر می تواند موهای شما را خشک کند. وازلین می تواند درخشش را به موهای شما بیافزاید. مقدار کمی وازلین را بین کف دست خود مالیده و روی انتهای مو ماساژ دهید.

 

بیشتر بخوانید: لایه ‌برداری پوست صورت در منزل؛ بایدها و نبایدها

 

یکی از بزرگترین دلایل استفاده از وازلین برای موها، افزایش رشد مو است.برای افزایش رشد مو، مقدار کمی از وازلین را به پوست سر بمالید.اطمینان حاصل کنید که ماساژ ناحیه پوست سر برای تشویق و ترویج ریشه های قوی تر موثر است.این درمان همچنین ریزش مو را از بین می برد.فقط با نوک انگشتان وازلین را روی ریشه ها با دقت ماساژ دهید.آن را از وسط مو روی مو نمالید.

 

وازلین برای رفع وزی مو، درخشندگی مو، درمان موخوره، حفاظت از رنگ مو و درمان شوره سر مفید است.

 

خاصیت‌های آرایشی وازلین

استفاده از وازلین به عنوان پایه‌ای برای عطر شما می تواند به ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: نمک دریا برای پوست، مو و ناخن چه فایده‌هایی دارد

 

همچنین براساس مطالعه‌ای که در مورد سونوگرافی چشم انجام شد، روغن یک روش مؤثر برای از بین بردن آرایش است و استفاده از وازلین در استفاده از ناحیه چشم بی خطر است. از یک پد پنبه‌ای استفاده کنید و بدون اینکه روی پوست خود سخت بکشید، به آرامی فشار دهید. حتماً هنگام پاک کردن چشمان خود را ببندید.

 

علاوه بر این اگر این ماده را به طور منظم داخل شیشه لاک بریزید، ناخن شروع به روشن شدن می‌کند و تقویت می‌شود.

 

در یک کاربرد دیگر مقداری وازلین را قبل از استفاده از ریمل روی مژه های خود بزنید تا مژه های شما نرم شده و براق و ضد آب شود و از شکستن و یا نازک شدن آن ها جلوگیری کنید.

 

منابع: بهداشت نیوز- نمناک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.