2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم  شب اول هجده سالگی ؛خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم شب اول هجده سالگی ؛خلاصه داستان و بازیگران

اگر می خواهید فیلم شب اول هجده سالگی را تماشا کنید قبل از آن اطلاعاتی را که در این مطلب آمده است مطالعه کنید.

دوات آنلاین -فیلم شب اول هجده سالگی به کارگردانی حامد تهرانی و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری از آن فیلم هایی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

 

کارنامه هنری علیرضا شجاع نوری کاملا روشن و مشخص است. او علاوه بر بازیگری در تهیه کنندگی نیز تجربه ای طولانی و باارزش دارد و هرگز نمی توان سهم و نقش او را در معرفی سینمای ایران به جهان نادیده گرفت.

حامد تهرانی کارگردان  فیلم اولین شب هیجده سالگی

کارنامه هنری حامد تهرانی

فیلم شب اول هیجده سالگی تنها ساخته سینمایی حامد تهرانی است و او در سال 97 غیر از این فیلم یک سریال به نام خونه یکی را نیز کارگردانی کرده است. نویسنده سریال خونه یکی محسن تنابنده است و  داستان چهار خانواده را روایت می کند که در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

حامد تهرانی که متولد سال 1364 است تجربه بازیگری نیز دارد. او را ابتدا در مجموعه خنده بازار و سپس در سریال افسانه هزارپایان دیده ایم.

عکسی از فیلم اولین شب هیجده سالگی

خلاصه داستان فیلم شب اول هجده سالگی

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اگه اولین باری که زد تو گوش خواهرش دستشو میشکوندی کار به اینجا نمی کِشید

 

فیلم شب اول هجده سالگی زندگی ایرانیان و سینمای مختلف را در دهه های ۴۰ و ۵۰ از طریق تصاویر روایت می کند.

عکسی از فیلم اولین شب هیجده سالگی

بازیگران فیلم شب اول هجده سالگی

ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی نیا، معصومه رحمانی، بابک نوری، علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی خانی، شادی گنجی، مهران آتش زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی و ایلیا کیوان در این فیلم بازی کرده اند.

پوستر فیلم اولین شب هیجده سالگی

جوایز فیلم

فیلم شب اول هجده سالگی تاکنون در دو جشنواره خارجی موفق به کسب جایزه شده است. جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بارسلون را دریافت کرده و در بیست و چهارمین دوره ی جشنواره آوانکا موفق به دریافت سه جایزه بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه و جایزه فدراسیون بین المللی باشگاه فیلم ficc (دن کیشوت) شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مجید رضوانی 1401/04/13
البته که فیلم خوبی بود مخصوصا با بازی ژاله صامتی و مهدی حسینی نیا ؛ ولی یه کم داستان ش مشکل داشت مثلا معاون شعبه بانک که حدود ۲۰ سال سابقه داره واقعا لنگ نصف دیه یک نفره؟اونم با یک خونه لوکس ... حالا کارمند و بدبخت نشون دادی که برای تهیه نصف دیه حتی بعد کمک از رئیس شعبه و وام از صندوق قرض الحسنه و فروش ماشین یهو به نزول خور میگه باشه ۸ ماهه دیگه ۲۰۰ میلیون بهت میدم ؟؟؟ صحنه مرگ دختر هم باید اکشن تر بود مثلا سرش می‌خورد به یه آهن شهربازی یا چیز دیگه . ولی در کل من پسندیدم ،مرسی ولی به جز این چیزا
ناشناس 1400/01/16
واقعا فیلمنامه فوق العاده ای داشت، عالی بود، بازی نقش مادر هدی ( خانم ژاله صامتی) هم بینظیر بود،،، دمشون گرم ***** از گذشت نترس****** *****بگذر**************
ناشناس 1399/12/22
با اینکه اولای فیلمو ندیدم ولی برام جالب بود خیلی خوشم اومد غمگین بود فقط آخرشو متوجه نشدم .سامان بخشیده شد یا نه .اون برگه ها چی بود مادر هدی بهش داد
سلین 1399/12/18
واقعا عالی بود ممنون از حامد تهرانی عزیز
ناشناس 1399/12/03
نگاه این فیلم کردم حالم اصلا خیلی گرفته شده انقد گریه کردم واقعا قشنگ بود
ناشناس 1399/11/25
همیشه مردم دوست دارن گرفتاری دیگران رو ببینن که کمی اروم شن
مهراد 1399/11/18
نویسنده بدون اینکه شخصیت پردازی کاملی از هدی بکنه در ابتدای قصه اون رو حذف میکنه و مسلما ما نمیتونیم درست توی اون فضای گرم مادر دختری قرار بگیریم که با حذف هدی ما هم این مرگ رو درک کنیم.( درست برعکس فیلم میم مثل مادر رسول ملا قلی پور که بعد از یک ساعت و نیم همراهی با گلشیفته فراهانی مرگ اون رو میبینیم.) و دوباره همون سکانس تکراری هل دادن و زمین خوردن و مرگ مغزی معروف سینمای ایران... نقطه ضعف این فیلم عدم دقت توی تعلیق ها و گره های داستان هست. یعنی از یک طرف بسیاری از ماجراها طولانی و کشدار میشود ، از طرفی دیگر به سکانس هایی که نقطه عطف ماجرا هستند بی توجهی شده. برای مثال قاضی به مادر هدی میگوید: ( مگه اونی که میخواستید قصاصش کنید زندس؟) به یک باره مادر هدی به بیمارستان میرود، متوجه میشود که سامان سرطان دارد، به سامان با غضب میگوید زود خوب شو (به نشانه ی اینکه قصد اعدامت را دارم) و سکانس آخر که نشان میدهد در خانه هنوز مرگ دخترش را نپذیرفته و یکهو فیلم تمام میشود!! یعنی ما در یک ساعت اول فیلم گره های خاصی نداریم از آن طرف اوج درام داستان در حدود ۱۰ دقیقه شکل میگیرد.(شبیه نقدی که به فیلمنامه فیلم هیس! دختر ها فریاد نمیزنند پوران درخشنده وارده) درکل این فیلم با این فیمنامه اگه در قالب فیلم کوتاه ساخته میشد ارزشمند تر بود.
ناشناس 1399/11/17
عالی بود فیلم اجتماعی جامه ما، چون دقیقا تو خانواده ما همچین پسر هایی هستن که خواهراشون خق کوچکترین تفریح اجتماعی و ندارن ولی پسر ها هر کاری دوست دارن انجام میدن ،و با افتخار از غیرتشون هم پز میدن
حامد 1399/11/17
این فیلم ها بر چه مبنایی جایزه میگیرن؟ الان موضوع این فیلم واقعا چی بود؟ یه فیلم غلط در غلط که فقط هر لحظه یه چالش جدید رو نشون میداد که
یسنا 1399/11/16
خیلی گریه کننده بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.