2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

طرز تهیه آش گوجه فرنگی و تمام فوت و فن ها

اگر می خواهید آش گوجه فرنگی شما خوشمزه تر از همیشه شود کافی است این فیلم از برنامه به خانه بر می گردیم را تماشا کنید.

دوات آنلاین -آش گوجه فرنگی از جمله پیش غذاهای بسیار خوشمزه است که در شهرهای مختلف با روش های گوناگون و متفاوت تهیه می شود. فیلم بالا از برنامه به خانه بر می گردیم دستور تهیه این آش را توضیح داده و همچنین می توانید طرز پخت آن به روش همدانی ها را در ادامه بخوانید:

 

مواد لازم برای آش گوجه فرنگی

به نوشته خراسان برای تهیه آش گوجه به سبک همدانی به مواد زیر نیاز دارید:

نمک، فلفل و زرد چوبه -  به مقدار لازم

آب غوره -  به مقدار لازم

گوجه فرنگی - ۷۰۰ گرم

برنج -  ۱۵۰ گرم

سبزی (جعفری، نعناع، تره)  - ۵۰۰ گرم

پیاز - ۲ عدد

رب گوجه فرنگی - یک قاشق سوپ خوری

لپه - ‎۱۵۰ گرم

آش گوجه فرنگی را چه طور بپزیم

دستور پخت آش گوجه فرنگی

۱- ابتدا در ظرفی مناسب مقداری روغن داغ می کنیم .سپس پیاز‌ها را نگینی و در آن نیمه سرخ می‌کنیم. زردچوبه، نمک و فلفل را به همراه رب گوجه فرنگی در آن تفت می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت سوپ کلم بروکلی با مرغ یا قارچ

 

۲- برنج و لپه را می شوییم  و با آبکش آب اضافی آن‌ها را می‌گیریم و به آش اضافه می‌کنیم و سپس به آن مقدار کافی آب  می افزاییم و حرارت را زیاد می‌کنیم تا آش بجوشد و دوباره حرارت را کم می‌کنیم تا بپزد. سبزی‌ها را  می شوییم و خرد می‌کنیم.

 

3- گوجه‌ها را پوست و نگینی خرد می‌کنیم و در ظرفی با روغن داغ کمی تفت می‌دهیم و سپس به همراه سبزی و آب غوره به آش اضافه می‌کنیم.

 

۴- البته قبل از آن از پخته شدن کامل برنج و لپه اطمینان حاصل می‌کنیم.۲۰ دقیقه بعد آش آماده است. آن را با نعناع داغ و پیاز داغ تزیین می کنیم.

 

نکات که باید بدانید

۱- این آش در همدان به صورت ترش خورده می شود و در واقع بیشتر آب آن را آب غوره تشکیل می دهد در صورت تمایل مقدار آب غوره را زیاد کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل سوپ شیر

 

2- اگر گوجه‌های شما زیادی شل هستند از ریختن قسمت داخلی آن خودداری کنید و تنها قسمت سفت گوجه را خرد و به غذا اضافه کنید.

 

3- برای پوست گرفتن گوجه تنها کافی است آن‌ها را در آب جوش به مدت ۳۰ ثانیه بجوشانید و بعد با کارد تیزی پوستشان را جدا کنید.

 

۴- اضافه کردن گرد غوره به جای آب غوره غذایتان را خوشمزه‌تر می‌کند.۵-حتما لپه را از شب قبل خیس کنید و اگر فراموش کردید آن را بجوشانید و آبش را خالی کنید تا نفخ آن گرفته شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.