2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دستور پخت کامل و طرز تهیه سوپ شیر

دستور پخت کامل و طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر نرم کننده گلو و ملین و همچنین سرشار از کلسیم، ویتامین a و بتاکاروتن است. طرز تهیه آن را در این مطلب بخش آشپزی بخوانید:

دوات آنلاین-سوپ شیر یک پیش غذای عالی است، مخصوصا وقتی که مهمان دارید و می‌خواهید با آشپزی خوب‌تان آنها را ذوق‌زده کنید. دستور پخت این سوپ را به نقل از زیبامون بخوانید:

 

مواد لازم برای سوپ شیر

سینه مرغ: یک عدد

آب مرغ: 2 پیمانه

شیر : یک لیتر

خامه: 100 گرم

جو پرک: 100 گرم

هویج رنده شده: یک عدد

قارچ: 200 گرم

آرد سفید: 3 قاشق غذاخوری

کره: 50 گرم

جعفری خرد شده: یک قاشق

نمک و فلفل: به میزان لازم

دستور پخت کامل و طرز تهیه سوپ شیر

دستور پخت سوپ شیر

1. ابتدا مرغ را به همراه یک پیاز و چند حبه سیر بپزید و خرد کنید.

 

2. جو پرک را بعد از خیس کردن در آب، به همراه آب مرغ و هویج رنده شده و قارچ خرد شده درون قابلمه بریزید. شعله گاز را روشن کرده و اجازه دهید تا با هم بپزند.

 

3. در یک قابلمه کوچک کره بریزید تا آب شود و سپس آرد رابه آن اضافه کنید. کره و آرد را به خوبی مخلوط کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در این مرحله به تدریج شیر را به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد گوله نشود. این مواد رو تا جایی که سس تقریبا غلیظ ایجاد شود، هم بزنید. سس سفید یا سس بشامل آماده هست.

 

4. این سس سفید را به همراه سینه مرغ خرد شده به ظرف حاوی جو و هویج اضافه کنید و مدام هم بزنید. اجازه بدید این مواد با هم بپزند. اگر احساس کردید، سوپ، حالت سفت دارد، میتوانید مقداری آب جوش یا شیر به آن اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دستور پخت سوپ ذرت

طرز تهیه سوپ حریره

دستور پخت سوپ تره فرنگی

 

5. در این مرحله خامه را کمی گرم کنید و به همراه نمک و فلفل به سوپ اضافه نمایید و دوباره مواد رو هم بزنید تا یکدست شوند. حرارت رو ملایم کنید و اجازه دهید سوپ جا بیوفتد. دقت داشته باشید که این سوپ خیلی زود ته می گیرد و بادی مدام ان را هم بزنید.

 

6. در مرحله آخر جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کرده هم بزنید و حرارت را خاوموش کنید. سوپ شیر شما اماده است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.